Honda VFR400

OmafietS

MF veteraan
8 jul 2008
1.196
0
Amsterdam
Heren,

Ik ben bezig met het behalen van mijn motorrijbewijs, en dan wil ik uiteraard ook een lichte fiets gaan halen.

Nu kwam ik een leuke Honda VFR400 tegen.

Omschrijving:Deze VFR400R is goed onderhouden. De motor stuurt heel direct en je kunt er lekker sportief mee rijden. Ik doe hem weg omdat ik er te weinig tijd voor heb om op te rijden. De motor is opnieuw gespoten in (race) rood!! In deze uitvoering is er maar één van. Remleidingen voor zijn vervangen voor een stalen versie. Bij deze motor krijg je tevens de accu druppellader. Bouwjaar: 1988 Kilometerstand: 44472 Info voor de 25kw rijders: voor ongeveer €150,- kun je de motor bij een dealer naar 25kw laten ombouwen je krijgt er dan een TÜV verklaring op framenummer bij tbv de verzekering. De montagekosten zijn ongeveer €75-100. Honda VFR400R (NC24) Specifications Model: VFR400R (NC24) ENGINE Type: 399 cc, V4, 4-stroke Cooling: Liquid Bore x Stroke: 55 mm x 42 mm Power: 59 hp (44 kW) @ 12500 rpm Torque: 39 Nm (28.8 ft lbs) @ 10000 rpm Transmission: 6 speed WHEELS Front Tire: 100/90-16 Rear Tire: 120/70-18 Front Brakes: Dual


Ik vind het persoonlijke hele leuke fietsen, maar ik heb wel even een vraagje over dat op 25kw zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit zomaar? Ik neem aan dat het een luchtfilterbegrenzing wordt? Dan de motor opnieuw laten keuren bij het RDW enzo?
of krijg ik dan gezeur met de verzekering?

Heeft iemand verder nog punten waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n motor?
Naast natuurlijk de gebruikelijke punten als lagers, hoe hij schakelt etc.

Adios
 
VFR400 is een hele leuke motor, erg goed maar let wel op dat onderhoud moeilijker en duurder is (zeldzame onderdelen) vergeleken met andere motoren.

Als het echter allemaal werkt zoals het hoort, heb je er een hele goede motor aan.

Begrenzing kan op verschillende manieren, op de gashendel (50-70 euro) + uitdraai, of dmv carburateur begrenzing (duurder).

VFR400 kwalen kan ik je niet vertellen, maar doe in ieder geval een lange proefrit.
 
VFR400 kwalen...

Nou een echte kwaal is er, Honda's huiskwaal: spanningsregelaars die doorbranden/smelten. Dit komt doordat de spanningsregelaars geen koelvinnen hebben, daardoor worden ze gewoon echt heel warm.

Verder zitten er wat nadelen aan de VFR400:
V-blok is erg compact, dus sleutelen is erg moelijk;
Onderdelen zijn ernstig zeldzaam en dus duur.
De NC24 (het model waar jij nu naar kijkt...) is nooit in Nederland geleverd, wat onderdelen nog eens extra zeldzaam maken.
Rare bandenmaat. Banden dus ook moeilijk aan te komen.

Voordelen:
eenzijdige swingarm, is gewoon erg gaaf.
Zeldzaam voorkomen, dus wel heel apart
Honda V4 met tandwielen aangedreven kleppen, 4 kleppen per cilinder
Rijdt heel scherp.

Dus t is echt waar je voorkeuren liggen...
Ik heb er zelf een, rijdt helaas nog niet... maar ik ben nu echt al verliefd op t ding!

Kijk anders ook eens op vierhonderd.freeforums.org, daar staan ook heel veel dingen die moet en wil weten over 400cctjes. En er zitten een heleboel mensen van MF die er echt voldoende verstand van hebben.
 
Heb een afspraak om binnekort te gaan kijken bij een VFR400

als het een beetje een goede bike is koop ik hem denk ik wel!
 
heb hem gekocht! hele leuk fiets!

maar kan ik hem wel legaal begrenzen?
zijn er mensen die al een vfr op 25 kw kenteken..
 
Naar mijn weet kan dit niet legaal, vooral na het lezen dat deze moto nooit in Nederland is uitgebracht en waarschijnlijk geimporteerd is. Je kan hem wel laten begrenzen en vervolgens een kW-uitdraai bij je hebben, hier zijn de meningen echter over verdeeld :P
 
als je verzekering je maar dekt. kan minstens en boete krijgen door een goed geinformeerde agent.

als je brokken maakt en de verzekering trekt zijn handjes eraf dan ben je zuur.
 
Voordat ik m kocht heb ik hier ook gekeken, en toen heb ik t een aantal keer gevraagd en toen zei er niemand dat het niet kon.. dus?
 
Heb zelf een VFR 400.

Rij ook 25 kw.

De mijne is begrenst op de gashendel.
Laat er een uitdraai van maken en stuur dit op naar de verzekering en dan is het vaak goed.

Niet alle verzekeringen doen dit, ben zelf verzekerd bij de KNMV en geen enkel probleem
 
Terug
Bovenaan Onderaan