Sodeju
MF'er
- 8 feb 2014
- 30
- 27
Honda VFR750F 1994
Motor is in prima staat met voor zijn leeftijd gewone gebruiksplekjes. De de oerbetrouwbare v4motor is net ingelopen met +-77.000 km. Heb hem nu +- 3 jaar / 10.000 km probleemloos en betrouwbaar in mijn bezit.
Staat van onderhoud
Afgelopen maand:
Olie (motul 5100) en filter vervangen.
Nieuwe Yuasa agm accu.
Lichtfilter (K&N) gereinigd en opnieuw geolied.
Remvloeistof ververst voor en achter.
Inlaatrubbers vernieuwd
Carburateurs gesynchroniseerd
Nieuw voortandwiel met rubber demping (dus geen gegier van de ketting)
Remmen vorig jaar aangepakt/schoongemaakt en voorzijde voorzien van nieuwe Brembo sinterblokken en stalen remleidingen. Remt top.
Balhoofd voorzien van conische lagers.
Wiellagers voor en achter vervangen.
Voorvork veren, keerringen en olie vervangen.
Koelvloeistof ververst met long-life vloeistof 12+.
Kleppen gecontroleerd.
Achterwielophangitng volledig schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet.
Banden Michelin PR3 zijn nog prima met ruim voldoende profiel (zie foto,s)
Ketting +- 10.000 km oud
Downpipes en collector vervangen voor RVS van Motad
Spanningsregelaar vervangen door nieuw type.
Koppelingsveren vervangen, platen en korf niet ingeslagen of slijtage. Gelijk de startkoppeling vervangen ivm scheurtje.
Voetsteunen 2cm verlaagd. (Oude nog aanwezig)
Motor wordt nog bijna dagelijks gebruikt voor woon-werk +-30 km per dag. Is dus nu opstappen en het hele seizoen van genieten.
Ik doe hem weg omdat ik er toch niet optimaal gebruik van maak door knieproblemen. Neem voor de langere afstanden waar de VFR juist goed tot zijn recht komt dan toch een andere motor.
Locatie: Hoekse waard
Vraagprijs aangepast: €1.200,=
Motor is in prima staat met voor zijn leeftijd gewone gebruiksplekjes. De de oerbetrouwbare v4motor is net ingelopen met +-77.000 km. Heb hem nu +- 3 jaar / 10.000 km probleemloos en betrouwbaar in mijn bezit.
Staat van onderhoud
Afgelopen maand:
Olie (motul 5100) en filter vervangen.
Nieuwe Yuasa agm accu.
Lichtfilter (K&N) gereinigd en opnieuw geolied.
Remvloeistof ververst voor en achter.
Inlaatrubbers vernieuwd
Carburateurs gesynchroniseerd
Nieuw voortandwiel met rubber demping (dus geen gegier van de ketting)
Remmen vorig jaar aangepakt/schoongemaakt en voorzijde voorzien van nieuwe Brembo sinterblokken en stalen remleidingen. Remt top.
Balhoofd voorzien van conische lagers.
Wiellagers voor en achter vervangen.
Voorvork veren, keerringen en olie vervangen.
Koelvloeistof ververst met long-life vloeistof 12+.
Kleppen gecontroleerd.
Achterwielophangitng volledig schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet.
Banden Michelin PR3 zijn nog prima met ruim voldoende profiel (zie foto,s)
Ketting +- 10.000 km oud
Downpipes en collector vervangen voor RVS van Motad
Spanningsregelaar vervangen door nieuw type.
Koppelingsveren vervangen, platen en korf niet ingeslagen of slijtage. Gelijk de startkoppeling vervangen ivm scheurtje.
Voetsteunen 2cm verlaagd. (Oude nog aanwezig)
Motor wordt nog bijna dagelijks gebruikt voor woon-werk +-30 km per dag. Is dus nu opstappen en het hele seizoen van genieten.
Ik doe hem weg omdat ik er toch niet optimaal gebruik van maak door knieproblemen. Neem voor de langere afstanden waar de VFR juist goed tot zijn recht komt dan toch een andere motor.
Locatie: Hoekse waard
Vraagprijs aangepast: €1.200,=
Bijlagen
Laatst bewerkt: