Honda VFR800 2004 Omzetten van mijlen naar Km

Roderick87

Die hard MF'er
6 okt 2012
364
0
Haarlem
Hallo allen,

Ben pas lid van dit forum en al veel zitten lezen en zoeken kwa informatie. En nu (hopelijk) binnenkort ook zelf in het bezit van een motor :] .
Heb al zitten zoeken maar ben dit nergens tegengekomen, hopelijk weet iemand het antwoord.

Ik ga (als alles meezit) binnenkort een Honda VFR800 uit 2004 aanschaffen.
Alles aan de motor kwa onderhoud en opties zijn perfect.
Alleen het enige puntje wat ik (meer voor het gemak) zou willen laten doen is het display omzetten van Mijl naar Km. De motor zelf komt uit Engeland vandaan.
Nu heeft de dealer zelf al gezocht en gekeken naar oplossingen maar niet echt wat kunnen vinden. Het display is volledig electronisch dus zou het zeer simpel moeten zijn om de instelling te veranderen. Alleen om de een of andere reden pakt het display de instelling niet van Mijl naar Km.
Opzich is het niet een punt waarvan ik zou zeggen ik neem de motor niet, maar als het op te lossen is zou het voor het gemak wel relaxed zijn.

Hopelijk weet iemand een oplossing (die ook niet te gek in de kosten loopt)
 
Press and hold the Select button on the left and it will switch the speedo/odometer between US and metric units. If I remember correctly, you CANNOT switch the temperature display between units.

Ehm dat zou makkelijk zijn.
 
Heb je de link wel gelezen die ze gestuurd hebben? Ik weet zeker dat je het kan wisselen, hoe dat moet je even uitzoeken maar ik denk dat de info uit de link redelijk correct is. En je dealer weet het niet? Vreemd, ga eens vragen bij een importeur.
 
Jep, linkerknop even ingedrukt houden. Ik heb het model uit 2002 en daar werkt het ook zo. Die van mij komt ook uit Engeland. Het is even wennen met dat stuur aan de andere kant, maar de houders voor je bolhoed, paraplu en kopje thee zijn echt een uitkomst.

Als dat knopje echt niet werkt (wat ik me niet kan voorstellen) kan je altijd nog even dit tabelletje uitprinten en op je stuur plakken:
ta_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de motor gekocht, en had het nog over die instellingen. Het blijkt dus dat er bepaalde motoren die verkocht waren, alleen op Mijlen gezet waren. En kunnen dus niet via de knoppen op Km gezet worden (volgens iemand van Honda).
Aangezien de motor uit Engeland vandaan komt, zal het net een van deze types zijn.
Misschien met de tijd maar eens kijken voor een fix en anders heb ik alsnog een bloedmooie motor.
Nogmaals bedankt voor de suggesties
 
Terug
Bovenaan Onderaan