honda VFR800 VS VFR 750F

Ilmar

MF veteraan
1 jun 2010
7.663
36
Zuid holland
hallo mede forum gebruikers,

Ik zal me even snel voorstellen; ik ben ilmar en ben sinds vandaag nieuw op het forum. Ben sinds 2 weken geleden begonnen met lessen en hoop binnen 4-6 weken af te rijden. Ik ben ongeveer 2.02 lang en kan gelukkig net met een honda CB500 uit de voeten.

Daar gaat direct mijn vraag ook over hier..

Ik heb op veel forums informatie opgezocht over verschillende motoren die geschikt zijn voor lange mensen. Nu weet ik dat het heel erg veel uit maakt of je lange benen/korte rug of lange rug/korte benen heb (relatief gezien dan natuurlijk). Elke motor past anders voor iedereen. Veel proefzitten en rijden ben ik mij ook van bewust.

De motoren die veel worden aangeraden zijn de Honda VFR's, CB750/1000 en de "dakar"motoren. De Dakar motoren vallen voor mij waarschijnlijk al snel af omdat mij dit helemaal niks lijkt en ze relatief duur zijn.

De VFR's lijken mij zeer geschikt. Ik heb veel gelezen over de tour-eigenschappen van deze motoren en dat ze tevens toch zeer sportief kunnen zijn mocht je dat willen.

Het volgende is mij echter niet duidelijk: het verschil tussen de 800 en de 750F. De 800 wordt vaak als tour motor beschreven en de 750 als sport.. en soms als supersport. Wat is nu precies het verschil qua rij eigenschappen? Ik zou graag een wat rustigere motor willen om mee te beginnen maar wanneer ik wil, dat deze dan toch sportief is. Het aanbod 750F is in de tweedehands sector ook veel groter. Denk hierbij aan een budget van rond de 4000 euro.

Alle info is welkom over deze 2 motoren. Ik zelf neig misschien meer naar de 800, omdat dit mij meer een toermodel lijkt. Is de 800 trouwens nog net iets groter dan de 750F of is dat optisch bedrog?

Alvast erg bedankt!

groet ilmar
 
Welkom en suc6 met lessen, hoop dat je in 1x slaagt.

Terug naar je vraag, de 800 is volgens mij niets meer en minder dan de opvolger van de 750. Dus zijn ze volgens mij net zo sportief of toer.

Weet niet precies hoe het zit met de 800vtec, IMHO lijkt hij wel wat meer gericht op toer dan de 800.

Veel plezier met kiezen
 
vandaag op een VFR800 uit 2001 gezeten, zat als gegoten. Als ik het rijbewijs heb nog maar eens proefrijden.
 
De 750 is natuurlijk gewoon het beste van allemaal :+

(maar misschien ben ik een beetje bevooroordeeld ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan