honda vfr800fi powercommander originele demper

Mikiel

Rookie
2 mei 2017
29
0
oosteeklo
Goedemorgen iedereen. Ik heb me gisteren een honda vfr800fi gekocht bj 2001. Met een powercommander en rino racing einddemper en heb ook een originele einddemper aangeschaft.
Het geluid is zalig, maar ik rijd veel in Duitsland.
Aangezien ik niks van ervaring heb ivm powercommander enzo..
Is mn vraag:kan ik gewoon die originele demper er terug op plaatsen zonder dat de motor of ecu raar gaat reageren?

Mvg Mikiel
 
Ok dank u.
Gaat dit zo gemakkelijk?
Het ziet er nochtans niet zo gemakkelijk uit.
Onder mijn zadel zit die powercommander verbonden met een paar kabeltjes aan een grote fiche( met heel veel kabels) .
 
Je zal inderdaad even eea los moeten halen om de powercommander te demonteren. Als je daar niet de kunde voor hebt zou ik dat door een prof laten doen. Zoals gezegd, niet de originele demper plaatsen met een PC gemonteerd.
 
Dat laatste advies klopt exact. Dus even aan je laptop hangen middels USB (of rs232 naar USB verloop) en dan de map downloaden. Vervolgens zet je alle prarameters op 0 of haal je bij powercommander even de nulmap binnen en die upload je in je powercomander.

Verwacht dat het geen USB pc is, maar nog 1 met de rs232 connector.
 
Dat laatste advies klopt exact. Dus even aan je laptop hangen middels USB (of rs232 naar USB verloop) en dan de map downloaden. Vervolgens zet je alle prarameters op 0 of haal je bij powercommander even de nulmap binnen en die upload je in je powercomander.

Verwacht dat het geen USB pc is, maar nog 1 met de rs232 connector.

Helaas...., dit is niet waar.
Omdat de waarde 0 per powercommander varieert is een 0 mapping niet de originele ecu mapping...
zie alle veldjes als potmeters met een kleine afwijking.
 
Helaas...., dit is niet waar.
Omdat de waarde 0 per powercommander varieert is een 0 mapping niet de originele ecu mapping...
zie alle veldjes als potmeters met een kleine afwijking.


Maar de 0 map laden en originele demper erop zal er niks stuk lopen. Waarschijnlijk met de pc met aanpassingen en originele demper ook niet. Wellicht zal ie iets te rijk lopen, maar de 0 map is dan net wat safer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan