Honda Vision 110 (2011)

Even een terugkoppeling na wat onderzoek:

- Bougie was droog (geen benzine?)
- Bougie vonkt perfect
- Benzinepomp werkt
- Injector verstuift, uitwendig schoongemaakt
- Scooter startte weer nadat alles terug was gezet
- Half flesje injectorcleaner bij de benzine gegooid voor de zekerheid

Ik snap hier niks van eerlijk gezegd.
 
Welke benzine zit in de tank ? 95 of 98 ? Ikzelf tank enkel nog 98, 95 wordt slecht na een tijd en kan alles verstoppen of vreemde problemen geven. Ook eens gehad dat bougie intern gebroken was.
 
Ik tank altijd 95. De scooter staat veel stil, maar doet het altijd meteen met een druk op de knop.
 
Hallo allemaal,

Omdat ik op zoek was naar (weer) een motorscooter, maar dan wat lichter dan ik voorheen reed, kwam ik o.a. op de Vision 110 uit. Toen ik een fris exemplaar tegenkwam dat mij aansprak heb ik ter verdere oriëntatie een deel van dit topic doorgelezen. Gezien dat dit een prima Honda is, zowel qua kwaliteit als voor het doel waarvoor ik hem wil gebruiken (snelweg doe ik wel met de auto op cruise control). Mede hierdoor besloten de aankoop door te zetten, hij komt volgende week. Leuk, verheug me er nu al op! Jullie gaan me vaker zien in dit topic. ;-)
 
Hallo allemaal,

Omdat ik op zoek was naar (weer) een motorscooter, maar dan wat lichter dan ik voorheen reed, kwam ik o.a. op de Vision 110 uit. Toen ik een fris exemplaar tegenkwam dat mij aansprak heb ik ter verdere oriëntatie een deel van dit topic doorgelezen. Gezien dat dit een prima Honda is, zowel qua kwaliteit als voor het doel waarvoor ik hem wil gebruiken (snelweg doe ik wel met de auto op cruise control). Mede hierdoor besloten de aankoop door te zetten, hij komt volgende week. Leuk, verheug me er nu al op! Jullie gaan me vaker zien in dit topic. ;-)
Gefeliciteerd! *O*
 
The eagle has landed .... en hij rijdt heerlijk! Blij mee. ;-)

Gelijk maar een paar foto's gemaakt om te delen.
 

Bijlagen

  • 20210126_150740.jpg
    20210126_150740.jpg
    273,4 KB · Weergaven: 13
  • 20210126_150756.jpg
    20210126_150756.jpg
    265,1 KB · Weergaven: 15
  • 20210126_150824.jpg
    20210126_150824.jpg
    129,5 KB · Weergaven: 15
  • 20210126_150807.jpg
    20210126_150807.jpg
    254,1 KB · Weergaven: 15
  • 20210126_150841.jpg
    20210126_150841.jpg
    223,8 KB · Weergaven: 13
Dankjewel, hij staat ook goed bij onze zonwering zie ik nu haha.

Moet alleen nog eens even uitvogelen hoe ik de Givi koffer er precies af haal, want dat bleek een uitdaging....
 
Dankjewel, hij staat ook goed bij onze zonwering zie ik nu haha.

Moet alleen nog eens even uitvogelen hoe ik de Givi koffer er precies af haal, want dat bleek een uitdaging....

Sleutel kwart slag draaien, zelfde stand als hoe je de koffer open doet en dan de onderste knop induwen, dan kan je 'm er af halen.
Waarschijnlijk ietsje omhoog doen en dan naar je toe trekken. Veel plezier met je Vision!
 
Dank voor je tip!

Vandaag nog even gekeken bij goed daglicht, waarbij bleek dat de koffer van binnenuit met 2 (extra?) bouten is vastgezet aan het vaste rek eronder. Niet heel raar dus dat ik er geen beweging in kreeg. Zit zo vast als een huis, dus ik laat de koffer gewoon zitten. Vanmiddag weer even lekker een flink rondje gemaakt met de nieuwe aanwinst. :]
 
Dat denk ik ook, maar daardoor heb ik er nu wel ALLE vertrouwen in, haha.

Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: tanken jullie 95 of 98 en welke bandenspanning (bij berijden met 1 persoon) houden jullie aan?
 
Ik had de tegenhanger, de Address 110. Ik tankte 95 E5, maar die heb je nu denk ik niet meer, dus 98 E5 dan maar. Ik gooi er geen E10 in.
Bandenspanning volgens boekje of wat je waarschijnlijk onder je zadel in de helmbak kan vinden.
 
Ik tank 95.
Mijn koffer heb ik ook met bouten vastgezet. Op de trailer krijgt ie soms flinke schokken en mijn vriendin leunt er tegenaan.
 
Dat denk ik ook, maar daardoor heb ik er nu wel ALLE vertrouwen in, haha.

Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: tanken jullie 95 of 98 en welke bandenspanning (bij berijden met 1 persoon) houden jullie aan?
Bandenspanning volgens werkplaatsmanual 2.25 achter en 2.0 kg vooraan, ik vind dit teveel, bij mij zit er achter 1.9 a 1.8 in, vooraan 1.7 a 1.8 kg.
 
Daar ging het me om, te horen of iedereen het boekje volgt qua bandenspanning of niet (en waarom).
Brandstof stond daar ook wat vaag in - vanaf 91 even uit mijn hoofd - naar mijn idee.
Vandaar de vraag of men 95 of 98 tankt (en om te horen of er merkbaar verschil is etc.).

Dank aan de mensen die al reageerden!
 
Wat ik ervan denk : bandendruk kan invloed hebben op je gevoel op de scooter, ikzelf had pijn aan mijn rug bij hogere druk, daarom heb ik die verlaagd, let wel er staan nu michelins op, ik weet niet of dat bij jou ook zo is. 98 tank ik omdat ik nu niet zo veel meer rijd als 2 jaar geleden, als je de scooter lang laat stilstaan zou 95 of e10 problemen kunnen geven, ik zeg niet dat het echt zo is, is mijn vermoeden.
 
Dus je verlaagt de druk om een iets zachter veergedrag te bekomen.
OK, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om je banden als veer te gebruiken.
 
Ik zie nog maar weinig reacties helaas, de meeste eigenaren houden zich aan de voorgeschreven bandenspanning van 2,0 voor en 2,25 achter waarschijnlijk?

En over 95 of 98 tanken zie ik nu een paar verschillende reacties, dus meer response is welkom wat mij betreft (ook benieuwd of er merkbare voor of nadelen aan de een of de ander zijn (buiten het prijsverschil).
 
Zoveel 110cc-rijders zijn er ook weer niet in NL. :)
Ik tank 98. Je hoort toch soms slechte verhalen en daarbij schijnt E10 meer te zuipen, m.a.w. je maakt minder kilometers op een liter t.o.v. E5 (98).
In de auto haal ik nu in elk geval met vaak 2 personen 1 op 20, dat was ietsje minder voorheen. Pak ik alleen maar snelweg, dan kan het nog wel ietsje zuiniger. Met de motor ga ik het niet bijhouden, ik tank wanneer het moet. :+ Alleen bij tests hou ik het verbruik bij, privé niet elke keer. Sporadisch.
 
Vreemde is ik tankte mijn scarabeo 300 een keer vol met 98 en dacht hij zal beter lopen en minder verbruiken, maar ik vond hem niet beter lopen en het verbruik was een stuk hoger met 98.
Misschien omdat 98 minder snel ontbrand.
 
Ik tankte met de Beverly 300 steeds E10. Vorige winter ben ik overgeschakeld op E5 omdat je in de winter nooit op voorhand weet hoelang de scooter zal stilstaan. E10 bevat wat meer ethanol en is daardoor wat vochtgevoeliger wat mogelijk een probleem kan opleveren bij langere stilstand.
Ik ben heel 2020 E5 blijven tanken en ik kan niet zeggen dat er een beduidend verschil in verbruik op E5 of op E10. Ik kan ook niet zeggen dat de scooter beter loopt op E5.
Ik hou al mijn tankbeurten bij en op een jaar bekeken zou het verbruik op E5 0,1l/100km lager zijn, 3,1 op E5 in 2020 versus 3,2 op E10 in 2019.
Dat verschil is niet van betekenis en wellicht niet eens aan het type brandstof toe te schrijven.
Ik tank op 1 jaar voor ongeveer 170€ brandstof. E10 is iets goedkoper maar dat verschil gaat op een jaar bekeken ook niets van betekenis zijn.
Ik denk dat ik gewoon E5 ga blijven tanken.

Wat de bandendruk betreft volg ik gewoon wat de fabrikant voorschrijft. Er zitten Michelin City-grips op die nog af fabriek zijn (de scooter is van 2012, ik heb hem gekocht begin 2019 en nu heeft ie een 17000km gereden). Ik heb wel vastgesteld dat de achterband tegen einde levensduur begint aan te lopen. Nog iets van 1mm profiel boven de slijtnokken. In het voorjaar zal ik er een nieuwe band op laten plaatsen. Gewoon weer een City-grip.
 
Peter, ik vond het ook vreemd dat het verbruik met 98 onder de 1 op 30 ging, wat in 10 jaar nog nooit heb megemaakt,
Meest met wat warmer weer tussen de 1 op 32 en 34.
En in de winter 1 op 30. met e10.
Ik laat hem in de winter wel elke week een keer uit, hooguit een keer 2 weken niet als er veel zout ligt.
Pas een nieuwe citygrip op laten zetten, ook een nieuw lager achter, en rem olie vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan