Honda Vision 110 (2011)

Probleem is opgelost, nieuwe injector erin en hij rijdt weer als een trein !!
Ben ook van het "pendelen" af, als ik een constante snelheid van bijv. 35 km wilde rijden dan pendelde hij in toeren, en benzine inspuiting.
nieuwtje besteld bij vriend Ali, en was voor nog geen € 20 klaar.
iedereen bedankt voor de suggesties.

Overigens deed ik mijn testritje zonder windscherm, maar wat ben ik blij met dat schermpje, toert toch een stuk lekkerder.
Laat nu het mooie weer maar weer komen!
Ik ben heel nieuwsgierig hoe je er achter bent gekomen dat het de injector was.
Ik zou eerst heel ouderwets 👴🏻 eerst alle Wakkelcontactjes/bougiekern+kap/vacuüm in de tank hebben nagelopen. Daarna als dat niets zou opleveren zou ik heel dramatisch in het kader van trail and Error onderdelen zijn gaan vervangen met het bekende eureka💡 momentje als het dan werkt.
Of was het gewoon Plug and play Aan de Diagnosecomputer?
 
Ik ben heel nieuwsgierig hoe je er achter bent gekomen dat het de injector was.
Ik zou eerst heel ouderwets 👴🏻 eerst alle Wakkelcontactjes/bougiekern+kap/vacuüm in de tank hebben nagelopen. Daarna als dat niets zou opleveren zou ik heel dramatisch in het kader van trail and Error onderdelen zijn gaan vervangen met het bekende eureka💡 momentje als het dan werkt.
Of was het gewoon Plug and play Aan de Diagnosecomputer?
Het leek mij dat ik in de hoek van benzine toevoer moest zoeken, tijdens het rijden kreeg hij niet voldoende benzine, en soms weer wel.
dacht eerst aan verstopt filter in tankje, dus die eerst verwijderd. Nou die was brandschoon, ook het tankje en de benzine was kraak helder. En wat een takkewerk is dat om het lekdicht terug te plaatsen......... dus niet doen, laat dat zitten, filter, vlotter en pomp. Heb de dubbele rubber afdichting wel 5 x opnieuw geplaatst. tankje vullen en dan denk je het is oke, en de volgende ochtend ruik je toch weer benzine, dus weer opnieuw.
En veel meer is er niet voor de benzine kant, dus blijft de injector over. ff gegoogled wat dat kost, hier online voor ca. 75 euro, en bij Ali voor 20 euro. dus die laatste maar geprobeerd. Ik denk niet dat het veel voorkomt, er staat 14500 km op de teller, en dat zou nog niet mogen bij die km stand. montage is heel eenvoudig, 2 boutjes, en stekkertje. meeste werk is benzineleiding losmaken van de oude injector. Hij is weer prima, nog ff en ik rijd hem de camper in en ga op pad.
 
Hallo allemaal,

Hier weer een nieuwe Vision rijder erbij.

Na een aantal jaar op een bromscooter te hebben gereden, ik vond de motor te duur worden voor alleen woon werk verkeer, kwam ik tot de conclusie dat ik het toch niet prettig vond om, dan wel en dan weer niet, op het fietspad te rijden en telkens fietsers te moeten ontwijken.
Uiteindelijk besloten om naar een motorscooter te gaan kijken.
Al snel was ik er uit. Het moest een Suzuki Address 110 worden of een Honda Vision 110.
Op beide een proefrit gemaakt en ik vond de Honda Vision 110 lekkerder rijden en ziet de Honda ziet er, naar mijn mening wat mooier uit.

Vervolgens dit topic doorgelezen en de knoop doorgehakt.
Het werd een Vision 110.

Een mooi exemplaar gevonden bij Overkamp motoren in Delft.

Ben er erg blij mee en rij dagelijks met een glimlach naar mijn werk.
 

Bijlagen

  • 2021-06-29 honda vision 110 (1).jpg
    2021-06-29 honda vision 110 (1).jpg
    572,9 KB · Weergaven: 27
De aller leukste scooter die je met (weinig) geld kan kopen!
Rij zelf een zwaardere, maar vind de lichte scooters veel leuker.
Wel afhankelijk van wat je er allemaal mee wil en niet mee wil.
Veel plezier gewenst!
 
Hallo allemaal,

Hier weer een nieuwe Vision rijder erbij.

Na een aantal jaar op een bromscooter te hebben gereden, ik vond de motor te duur worden voor alleen woon werk verkeer, kwam ik tot de conclusie dat ik het toch niet prettig vond om, dan wel en dan weer niet, op het fietspad te rijden en telkens fietsers te moeten ontwijken.
Uiteindelijk besloten om naar een motorscooter te gaan kijken.
Al snel was ik er uit. Het moest een Suzuki Address 110 worden of een Honda Vision 110.
Op beide een proefrit gemaakt en ik vond de Honda Vision 110 lekkerder rijden en ziet de Honda ziet er, naar mijn mening wat mooier uit.

Vervolgens dit topic doorgelezen en de knoop doorgehakt.
Het werd een Vision 110.

Een mooi exemplaar gevonden bij Overkamp motoren in Delft.

Ben er erg blij mee en rij dagelijks met een glimlach naar mijn werk.
Goede keuze, gefeliciteerd met je aankoop. *O*
 
Vandaag met de wind in de rug 125 km snelweg gereden op de Vision. Ging boven verwachting goed, moet ik zeggen.
Topsnelheid was met de wind mee 90 km op GPS (100 op de teller). Op de snelweg is de topsnelheid vaak wat hoger door de slipstream van het andere verkeer.
Zelfs nog een aantal keer vrachtwagens ingehaald zonder moeite.
Sinds de max snelheid van 100 km durf ik dit gewoon te doen. :t
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met de wind in de rug 125 km snelweg gereden op de Vision. Ging boven verwachting goed, moet ik zeggen.
Topsnelheid was met de wind mee 90 km op GPS (100 op de teller). Op de snelweg is de topsnelheid vaak wat hoger door de slipstream van het andere verkeer.
Zelfs nog een aantal keer vrachtwagens ingehaald zonder moeite.
Sinds de max snelheid van 100 km durf ik dit gewoon te doen. :t
Pff dat zou ik persoonlijk wel een hele uitdaging vinden. Maar het is vast een kwestie van gewoon doen.
 
Bij mij komt er eerder dan gedacht eind aan de Vision-periode: heb hem onlangs te koop gezet en had hem wel 3 x kunnen verkopen. Helaas heb ik er maar een en die wordt morgen opgehaald door de nieuwe eigenaar.

Ben helaas tot de conclusie gekomen dat de Vision en ik niet bij elkaar passen en toch liever (weer) een wat zwaarder motorscooter wil. Ben rustig aan het uitkijken naar een geschikte opvolger.
 
Bij mij komt er eerder dan gedacht eind aan de Vision-periode: heb hem onlangs te koop gezet en had hem wel 3 x kunnen verkopen. Helaas heb ik er maar een en die wordt morgen opgehaald door de nieuwe eigenaar.

Ben helaas tot de conclusie gekomen dat de Vision en ik niet bij elkaar passen en toch liever (weer) een wat zwaarder motorscooter wil. Ben rustig aan het uitkijken naar een geschikte opvolger.
Heel begrijpelijk.
Ik heb een Vision en een Nmax 155 en het verschil is enorm. De Vision is toch meer een brommer. Het zit ook niet fijn, vind ik.
Succes met zoeken!
 
Hallo allemaal,

Hier weer een nieuwe Vision rijder erbij.

Na een aantal jaar op een bromscooter te hebben gereden, ik vond de motor te duur worden voor alleen woon werk verkeer, kwam ik tot de conclusie dat ik het toch niet prettig vond om, dan wel en dan weer niet, op het fietspad te rijden en telkens fietsers te moeten ontwijken.
Uiteindelijk besloten om naar een motorscooter te gaan kijken.
Al snel was ik er uit. Het moest een Suzuki Address 110 worden of een Honda Vision 110.
Op beide een proefrit gemaakt en ik vond de Honda Vision 110 lekkerder rijden en ziet de Honda ziet er, naar mijn mening wat mooier uit.

Vervolgens dit topic doorgelezen en de knoop doorgehakt.
Het werd een Vision 110.

Een mooi exemplaar gevonden bij Overkamp motoren in Delft.

Ben er erg blij mee en rij dagelijks met een glimlach naar mijn werk.
Gefeliciteerd met je Honda Vision ook 👍 Gaat je geen spijt van krijgen.
Ze zijn super zuinig en zeker lekker zo met de benzineprijs hedendaags ;( kutland!!!! cq regering!!!!
Veel plezier ermee en lekker toeren in de stad. :]
 
Heel begrijpelijk.
Ik heb een Vision en een Nmax 155 en het verschil is enorm. De Vision is toch meer een brommer. Het zit ook niet fijn, vind ik.
Succes met zoeken!

Daarom idd ook mijn Suz Address 110 verkocht. Vergelijkbaar met Vision 110. Het verschil is aanzienlijk, voelt veel krachtiger aan.
Met de 110 durfde ik niet vooraan te gaan staan, want je bent te langzaam weg. Met de 155 kan dat prima. Achteraan staan vind ik geen prettige gedachte met niet-oplettend verkeer. En zo'n 155 loopt nog 1:32-35, als je echt superrustig gaat rijden dan zal misschien zelfs 1 op 40 mogelijk zijn. Met overal het gas tegen de stuit haal ik meestal 1 op 32. Dat is nog 60% zuiniger dan mijn motor en auto. Met de huidige prijzen is dat inderdaad niet verkeerd. Als de prijzen zo hoog blijven, ben ik benieuwd of men toch meer richting zuinigere motoren gaat. Nu valt 1 op 20 voor een motor ook nog wel mee, maar de dikke viercilinders zuipen nog meer. Een hobby mag geld kosten, maar voor woon-werk wil je natuurlijk zo zuinig mogelijk, terwijl je toch nog genoeg pit hebt om vlot vooruit te gaan (en daar is een 155cc eigenlijk nog net te min voor, het mag wat mij betreft nog wel wat vlotter).
 
Helemaal mee eens, daarom kijk ik nu voor een opvolger van mijn Vision in de range van 250- 400 cc. Voelde me soms op de Vision echt niet veilig vooraan staan ook en idem soms met een auto op mijn nummerplaats en zelf geen gas meer over...
 
Als het de moeite is, met andere woorden als er een rijtje staat dan schuif ik ook op naar voren. Anders niet.
Met de Beverly bij groen ben je gegarandeerd als eerste weg.
Eén keer stond ik zo onverwacht naast een Ferrari. Had ik iets te laat gezien.
Was even spannend.
Gelukkig lag die kerel te slapen en ik was al lang weg voor die nog maar van zijn plaats kwam.
 
Heb ik weer. dinsdag op weg naar mijn werk. Rij, op mijn gemak omdat het zacht aan het regenen was, steek er in eens een fietser over waardoor ik vol in de ankers moet.
Vision (net 3 maanden oud) begint te glijden, waarbij ik de fietser raak. De fietser op de grond en ik glij zo een meter of 5 door.
Fietser was in eerste instantie een beetje duizelig maar had verder niets. Ik had gelukkig mijn motorpak aan, dus op wat spierpijn na heb ik verder ook niets.
De Vision is er helaas slechter aan toe. Stuur stond scheef en beestje zit onder de schaafplekken.
Mijn dealer heeft de Vision bekeken en nu blijkt dat ook het frame beschadigt is.
Zeer waarschijnlijk total loss.
Vrijdag komt de schade expert kijken en dan horen we meer.
Baal er best wel van. Ik ben gelukkig goed verzekerd en niemand is gelukkig ernstig gewond geraakt maar geeft toch allemaal weer ellende.
Moeten maar weer gaan kijken naar een andere scooter.
20211019_095943.jpg
Beestje gaat met de berger mee, op weg naar de dealer.
 
Jemig, wat balen, @jan110rijder -O-
Binnen de bebouwde kom zijn fietsers beschermd, ik hoop dat het goed voor je uitpakt. Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.
 
Ik ben all risk verzekerd en 3 jaar verzekerd tegen nieuw/aanschaf waarde.
Ga er een beetje vanuit dat ik, bij total loss verklaring, een groot gedeelte van de aanschaf waarde terug ga krijgen.
Ook gezien het feit dat hij net 3 maanden oud is en net 1700 km op de teller staat.
Het is nu afwachten wat de schade expert er van gaat zeggen.
Uuiteindelijk is het belangrijkste dat niemand er blijvend letsel aan overhoud.
 
Hallo, weer een probleempje, vision heeft wel al 70000 km , maar start nu slecht. Voltage zakt van 12.3 naar 9.7 V bij het starten. Dat gaat echter helemaal niet goed, moet gemiddeld 8 x starten en het is alsof de startmotor niet 'pakt', uiteindelijk start hij wel. Wat doen ? startmotor vervangen ? bendix is al vervangen, maar dit had geen effect.
 
Hallo, weer een probleempje, vision heeft wel al 70000 km , maar start nu slecht. Voltage zakt van 12.3 naar 9.7 V bij het starten. Dat gaat echter helemaal niet goed, moet gemiddeld 8 x starten en het is alsof de startmotor niet 'pakt', uiteindelijk start hij wel. Wat doen ? startmotor vervangen ? bendix is al vervangen, maar dit had geen effect.
Je batterij lijkt OK. 12,3V is normaal en 9,7V bij het starten is ook normaal.
Kan je iets verduidelijken wat je bedoelt met "het is alsof de startmotor niet pakt"? Je kan als test de bougiekabel loskoppelen van de bougie en de motor starten. De startmotor moet dan netjes ronddraaien. (uiteraard zal de motor niet aanslaan)
 
Je batterij lijkt OK. 12,3V is normaal en 9,7V bij het starten is ook normaal.
Kan je iets verduidelijken wat je bedoelt met "het is alsof de startmotor niet pakt"? Je kan als test de bougiekabel loskoppelen van de bougie en de motor starten. De startmotor moet dan netjes ronddraaien. (uiteraard zal de motor niet aanslaan)
Het is alsof de bendix van de startmotor niet de kracht heeft om in de starterkrans te blijven, heel soms lukt het wel en dan start hij wel. Dus hij maakt raar geluid bij de falende startpogingen. Klepspeling heb ik nog niet gecontroleerd. Bougiekabel loskoppelen kan ik zondagvoormiddag doen. Dank je wel voor reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan