Honda Vision 110 (2011)

Veel plezier, leuke speeltjes die kleine 125cctjes. Van benellini en honda.
 
Laatst bewerkt:
De Vision is fun, maar de Tornado nog veel meer. Goede aankoop, veel plezier ermee. :]
 
Mijn originele achterband is op na 6.500 km, dat is rap. Nog nooit reed ik zo snel een band op.
 
Goedenmorgen.

Ik heb sinds enige tijd wat problemen met de Vision. Het scootertje heeft inmiddels nruim de 45.000 km gepasseerd en nooit een klap verkeerd gegeven. Echter, sinds enige tijd begint het motortje een beetje te haperen. Hij heeft soms de neiging om af te slaan bij stationair draaien en lijkt soms een slag over te slaan. Soms als ik weg rijd wil hij ook even haperen. Dit is vooral als het motortje eenmaal op temperatuur is.

Ik heb inmiddels de bougie gechekt en die was nog goed, wel zat hij wat lossig dus heb hem goed aangedraaid. Een wonder dat hij evengoed nog liep, maar het probleem is sindsdien niet verholpen. De bougiedop is nog goed en is ook al eens vervangen. Tevens wat fuel-max door de tank gegooid om het brandstofsysteem te reinigen maar dit mag ook niet baten. Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Mijn vision heeft nu 68000 km, ik heb nog nooit kleppen gesteld, hoeft niet. Ik rijd nu met de 2de batterij na 4 jaar is die vervangen, vision is van het jaar 2012 dus 6 jr oud. Het enige wat hij ongeveer 3 x heeft gedaan is stilgevallen bij een stoplicht. Oplossing : zadel openen, benzinedop verwijderen en terugplaatsen. Start dan terug na enkele malen proberen. Ik tank nu en dan super 98, maar normaal 95 ( is eigenlijk 90 want 10 % alcohol ). Hij verbruikt beetje olie ( ongeveer 300 ml/ 1000 km, daar kan ik mee leven )
 
Respect:}! 45.000 en 68.000 km. Dat zijn nog eens kilometers met een 110cc-tje.
@Sender geen idee vanaf deze afstand wat het probleem is, maar de oplossing van Vision1 om het vacuum uit de tank te halen kan nog de moeite waard zijn om zelf te proberen. Anders bij gelegenheid je bobine eens laten doormeten. Het komt wel eens voor dat die juist bij een warme motor, problemen geeft.
 
Misschien de klepspeling, die niet goed meer staat.
Hier zat ik zelf ook aan te denken. Dus maar even de klepjes gecontroleerd.

De inlaatklep stond goed, maar de uitlaatklep stond heel erg los. Deze dus strakker gesteld en het blokje loopt nu mooier en stiller rond. Klepspeling is vrijwel nergens te vinden, volgens mijn gegevens moet het 0,16 mm +- 0.02 mm zijn.

Probleem lijkt nu minder te zijn maar lijkt nog wel een slagje over te slaan af en toe stationair.
Olie had ook wat sludge (mayo), blijkbaar zijn steeds kleine stukjes rijden niet zo goed.
Voorheen toen ik 30km er mee reed had ik er geen last van, dan wordt hij goed warm.
Ik raad een ieder aan die veel korte stukjes rijdt den opgegeven onderhoudsintervallen aan te houden.

Mijn vision heeft nu 68000 km, ik heb nog nooit kleppen gesteld, hoeft niet. Ik rijd nu met de 2de batterij na 4 jaar is die vervangen, vision is van het jaar 2012 dus 6 jr oud. Het enige wat hij ongeveer 3 x heeft gedaan is stilgevallen bij een stoplicht. Oplossing : zadel openen, benzinedop verwijderen en terugplaatsen. Start dan terug na enkele malen proberen. Ik tank nu en dan super 98, maar normaal 95 ( is eigenlijk 90 want 10 % alcohol ). Hij verbruikt beetje olie ( ongeveer 300 ml/ 1000 km, daar kan ik mee leven )
De mijne is ook uit 2012 en rijdt nog met de originele accu. Is verder ook nooit afgeslagen. Olie verbruiken doet hij niet.
Heb bij aanschaf (ca 27.500 km) de kleppen gesteld en waren toen nog binnen spec. Ik achtte het ook niet nodig ze verder te controleren. Maar blijkbaar als je veel korte stukjes doet verlopen ze. Wellicht als je langere afstanden ridjt en het blokje goed op temperatuur komt is het niet nodig. Maar het is een klusje van nog geen 15 minuten.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met 5W40 olie in de Vision?

Honda schrijft standaard 10W30 voor maar misschien is het een idee om over te stappen op 5W40 vanwege de kou en korte stukjes.

Immers, die zou vanwege de toevoeging 5 wat dunner zijn wanneer koud, dus bereikt olie sneller alle onderdelen en is eerder op temperatuur. Daarnaast zou de toevoeging 40 betekenen dat de olie ook op hogere temperatuur beter blijft smeren.

Overigens zie ik niet in waarom je ipv 10W30 geen 10W40 zou gebruiken.
 
Avond allen. Hierbij te melden dat ik er een motor scootertje erbij hebt genomen. De vision 110 uit 2016.
Nu een week in bezit. 2e hans bij een motorzaak gehaald met 1500 km op de teller.
Vraag voor jullie; weet iemand wat het aanhaalmoment van de achterwielmoer is?
Heb 2 nieuwe Michelins eronder gezet wand die Chinese bandjes vond ik te gevaarlijk, voelde glad en hard aan dat rubber.. Voor de City Pro en achter de City Grip genomen.

Groet.
 
Avond allen. Hierbij te melden dat ik er een motor scootertje erbij hebt genomen. De vision 110 uit 2016.
Nu een week in bezit. 2e hans bij een motorzaak gehaald met 1500 km op de teller.
Vraag voor jullie; weet iemand wat het aanhaalmoment van de achterwielmoer is?
Heb 2 nieuwe Michelins eronder gezet wand die Chinese bandjes vond ik te gevaarlijk, voelde glad en hard aan dat rubber.. Voor de City Pro en achter de City Grip genomen.

Groet.


Als het goed is moet er ook een handleiding bij zitten, en een gereedschap setje. Veel plezier met je nieuwe scooter.
 
In de handleiding staat nix over aanhaalmomenten.
Ben aan het zoeken naar de gespecificeerde motorolie de 10w30 en dan de MB.
Kom alleen uit op de Repsol Moto Matic Sentetico 10w30 MB.
Andere olieen zijn allemaal de MA en MA2. Dus voor de natte platen koppeling motoren.
Iemand nog een suggestie? Thanks alvast.
 
In de handleiding staat nix over aanhaalmomenten.
Ben aan het zoeken naar de gespecificeerde motorolie de 10w30 en dan de MB.
Kom alleen uit op de Repsol Moto Matic Sentetico 10w30 MB.
Andere olieen zijn allemaal de MA en MA2. Dus voor de natte platen koppeling motoren.
Iemand nog een suggestie? Thanks alvast.

5W30 kan ook.
 
Gewoon motor olie voor een auto bijvoorbeeld valvoline bij de action 5w30
In mijn scooter moet 5w40 en ik heb er nu valvoline in en hij loopt als een zonnetje.
 
Gewoon motor olie voor een auto bijvoorbeeld valvoline bij de action 5w30
In mijn scooter moet 5w40 en ik heb er nu valvoline in en hij loopt als een zonnetje.

Dank allemaal. Maar Zuunig, zijn dit wel de MB gecodeerde olieen?
Heb vanmiddag maar toch de Repsol gehaald.
 
Morgin all.
Gisteren probleempje.
Dat de nieuwe voorband van Michelin Pro City 80/90 16 een binnenband in moet maar de binnenband past niet
op deze voorvelg. Het ventiel sluit niet goed. Staat ook aan de binenkant spaak; for tubeless tyre.
Dus dan maar weer een nieuwe buitenband besteld. De Michelin Pilot Street. Die is wel voor deze velg gemaakt.
Binnenband over want MP Wateringen wilde hem niet terugnemen daar de binnenband 'besteld' is.
 
Morgin all.
Gisteren probleempje.
Dat de nieuwe voorband van Michelin Pro City 80/90 16 een binnenband in moet maar de binnenband past niet
op deze voorvelg. Het ventiel sluit niet goed. Staat ook aan de binenkant spaak; for tubeless tyre.
Dus dan maar weer een nieuwe buitenband besteld. De Michelin Pilot Street. Die is wel voor deze velg gemaakt.
Binnenband over want MP Wateringen wilde hem niet terugnemen daar de binnenband 'besteld' is.
Ik heb Pilot Streets onder de Vision en het bevalt erg goed.
 
Blijkbaar verbruikt mijn Vision inmiddels ook wat olie. Gisteren de olie vervangen voor 5W40 maar ik schrok hoe weinig er nog uit kwam bij het aftappen. Was een klein plasje.
 
Blijkbaar verbruikt mijn Vision inmiddels ook wat olie. Gisteren de olie vervangen voor 5W40 maar ik schrok hoe weinig er nog uit kwam bij het aftappen. Was een klein plasje.

In mijn Suzuki Address 110 gaat ook maar 650ml. Dat stelt ook weinig voor, weet niet of dat bij de Vision ook zo is?
Wel goed in de gaten houden met dat soort kleine volumes.
 
Ik heb Pilot Streets onder de Vision en het bevalt erg goed.

Goed te horen, en heb je achter ook de Pilot Street?
Tis echt wel goed in de gaten houden de olie niveau. Ik gaat dat echt wel minimaal om de 2 weken doen.
Zag pas een stickertje op een dashbord van een Peugeot Kisbee staan; Na elke tankbeurt olie peilen. Was door de brommerzaak gedaan denk ik.
Das het nadeel van die klein blokkies zeker als het nog eens een x moeilijk af te lezen is op de peilstok.
Nu wachten tot de voorband binnen is, dan ken er gereden worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan