Honda Vision 110 (2011)

Hallo Gerdien, ik denk niet dat er een grotere injector staat. Maar ik heb er nog 1 orginele liggen dus kan ik wat proberen.

mvg aad
 
hallo Vision, ik kan u helaas niet zeggen op wat voor manier de lamp knipperde. Er zat zeker geen vast ritme in. Ik denk uitlezen en brandstof druk laten meten.

mvg aad
 
Is het niet gewoon normaal dat die 110cc bij 80 begint te haperen?
Ik reed een keer op een yamaha xenter 125cc scooter en voluit op de snelweg met 105km/u begon hij ook zeer ernstig te haperen en knipperen.
Totaal ongeschikt om ermee volgas te rijden.
 
hallo zuunig, mocht dat zo zijn dan leg ik mij daar niet bij neer. Kan niet staat niet in mijn woordenboek. ik heb in mijn motorsport verleden veel voor elkaar gekregen wat volgens anderen niet mogelijk was.

mvg aad
 
Waar ik ineens aan denk, zit er een toeren begrenzer op de honda ? dit zou ook kunnen verklaren van het hikken bij even volgas op de bok staand.

mvg aad
 
Ik heb ooit zo'n 10000 km in een jaar op een Vision gereden en ik kan je zeggen die haperde nooit bij volgas. En ik moest vaak volgas want hij reed maar 90 ofzo op de teller.
 
Volgens mij is het zeker niet normaal dat bij volgas het motormanagement lampje knippert, nooit gezien bij mij en ik heb er 73000 km opzitten.
 
ik heb onlangs alle componenten tussen tank en cilinder gekocht van een goedlopende schade 110cc. dus ik ga onderdeel voor onderdeel wisselen om te kijken of er een onderdeel is waar het stotteren mee ophoud. Breng ik hem weg naar motorzaak dan volgt daar zo,n gepeperde rekening van dat mijn lol wel over is. Mijn voordeel is dat ik sleutelen leuk vind en is goed voor mijn kennis van dit systeem. Op dit moment is de brandstof pomp 1 vd verdachten en dan waarschijnlijk het filter. U hoort nog van mij.

mvg aad
 
Weet niet of je er wat aan hebt…….
Onze Sym bezorg scooter (euro4) brand soms ook mm lampje
De manier waarop hij knippert geeft aan wat er mis is
Bv 3x knipper en dan even 3x enz = storing x
5x en weer 5 x is storing y
Enz, maar dan heb je dus wel een manual nodig waar de diverse storingen in staan
 
hallo, ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met de scooter. In dit soort zaken ben ik net een pitbull, ik bijt mij er in vast en zoek net zolang tot ik het gevonden heb. Nou ik kan u mededelen ik heb het gevonden en de motor loopt weer prima. Ik ben begonnen met kleppen stellen, helaas geen verbetering. Hierna injector gewisseld, helaas geen verbetering. Hierna nogmaals bougie gewisseld, geen verbetering. Hierna gasklephuis eraf. Toen begon het al interessant te worden. Ik zag bij de soort O-ring tussen gasklephuis en spruitstuk wat zweetwerk van brandstof. Daarbij was het huis aan de binnenzijde wat zwartig uitgeslagen wat je er niet kon uitvegen. Ander gasklephuis erop en gestart. Liep beroerd maar na wat gestoei met de "idle air screw" liep het motortje weer netjes. In eerste instantie liep de motor niet helemaal door in toeren maar het was al beter. Na uitgezet te hebben en weer gestart gaf tie nog 1 keer een hikje en liep het blok weer gewoon vol door. Rondje wezen rijden en blok is krachtiger onderin en loopt gewoon weer vollebak door . 80 km/h is geen enkel probleem meer en met windje mee kwam ik aan de 90 km/h. dus het probleem kwam dus uit het gasklephuis. Of het probleem nu in 1 vd 2 sensoren zat of dat de pakking niet geheel o.k was weet ik niet. Motor loopt nu beter dan toen ik hem kocht. Dus zo zie je maar weer DE AANHOUDER WINT.
bedankt voor jullie input en misschien heb je wat aan mijn verhaal.

mvg aad
 
Ha allen, ik ben aan het kijken naar een opvolger voor mijn PCX 150, maar wat is de topsnelheid van een vision
110? (wil beetje goedkope opvolger) dus kijk nu voor of een Sym jet 125 X (makkelijker te onderhouden voor mijn dealer = goedkoper voor mij) tov een PCX maar eventueel is de 110 ook een kanshebber, maar denk dat die nog langzamer gaat dan een Sym 125 cc?

(PCX is er ook alleen nog maar in 125 nl)

Woon werk is vrijwel volledig provinciaal (35 km) 4 a 5 km snelweg) en stadsverkeer.
 
Waarom ga je niet voor een SH 150?

Ik heb een aantal jaar geleden mijn PCX verkocht maar ik heb hem sindsdien altijd een beetje gemist. 2 maanden geleden kon ik een prachtige SH 150 uit 2018 kopen met slechts 387 km op de teller. Loopt en stuurt als een nieuwe en om eerlijk te zijn, beter dan de PCX. DUS.. een SH zou wat mij betreft zeker op je lijstje moeten voorkomen ;)
 
Waarom ga je niet voor een SH 150?

Ik heb een aantal jaar geleden mijn PCX verkocht maar ik heb hem sindsdien altijd een beetje gemist. 2 maanden geleden kon ik een prachtige SH 150 uit 2018 kopen met slechts 387 km op de teller. Loopt en stuurt als een nieuwe en om eerlijk te zijn, beter dan de PCX. DUS.. een SH zou wat mij betreft zeker op je lijstje moeten voorkomen ;)
het is opzich wel een optie, maar moet zeggen, het design vind ik niet zo. Nu is het zo dat ik wel voor 'nieuw' wil gaan. De huidige pxc kan bij een ervaren sleutelaar nog lang mee, maar dat ben ik niet. Iedere keer als er nu ook maar 'iets' kleins is, betaal ik gelijk de hoofdprijs. Dat blijft zo als ik Honda blijf rijden, ivm fabrieksgarantie zal ik naar een dealer moeten (of afstand ervan doen) Mijn vaste monteur is Sym dealer. Dan heb ik hooguit af en toe een nieuwe band en snaar en verder 5 jaar alleen regulier onderhoud(verwacht 35.000 km te rijden in 5 jaar.

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat nu de beste keuze is, ook niet of ik voor 14 of 16 inch wielen moet gaan. die de SH heeft, of de Symphony ST van Sym. of de Jet X 125 (die ziet er best oke uit, niet lelijker dan een PCX.
 
Ik snap je overweging voor een nieuwe maar een SH met 3 a 4k op de teller is toch ook praktisch nieuw?

16" vind ik trouwens een hele vooruitgang.

Maar sorry, ik zal je niet meer spammen.. Ik ben gewoon erg blij met mijn nieuwe SH 😉
 
Ik snap je overweging voor een nieuwe maar een SH met 3 a 4k op de teller is toch ook praktisch nieuw?

16" vind ik trouwens een hele vooruitgang.

Maar sorry, ik zal je niet meer spammen.. Ik ben gewoon erg blij met mijn nieuwe SH 😉
ja dat is zo, maar ik weet niet of de slangen, rubbers etc, dan nog wel in een beste conditie zijn. Als je dus enigzins kan sleutelen is dat natuurlijk mooi, dan heb je idd vrijwel een nieuwe. (die optie heb ik ook een tijdje overwogen dus dat is zeker geen gekke gedachte) dat onderdelen van veel stilstaan stuk gaan, dat lijkt me nu ook weer niet.

Aangezien ik niet kan sleutelen (kan best veel zelf, maar sleutelen aan motoren is niet mijn ding) moet ik zorgen dat ik zekerheid combineer met het nuttig besteden van m'n reiskosten budget. rond de 4k voor een nieuwe motor, daar koop je nog geen fatsoenlijke 2ehands auto voor, dus dat is sowieso al winst. Je kan dus nog goedkoper gaan, door een bijna nieuwe 150cc ergens te scoren, maar dan komt het 'sleutel' aspect en in hoeverre is dat nodig (misschien wel niet)

Overigens geeft het niet hoor om mij te spammen :) ben zelf nog erger ;)
 
Hahaha.. ja, ik heb wellicht makkelijk praten aangezien ik er voor ww niet van afhankelijk ben én het onderhoud zelf doe.

Maar een scooter van 4 jaar oud met zeer lage kilometerstand heeft weinig geleden (wanneer binnen gestald). Zo kocht ik voor 3250 euro Een SH 150 van 2018 met 387 kilometer op de teller. Eigenlijk gewoon nieuw dus..
 
hallo, ik rijd een 110, is absoluut niet geschikt voor de snelweg. Nu is de mijne wel uit 2011 maar zal niet veel uitmaken met een nieuwe qua topsnelheid. ik krijg er met wind mee net aan 90km/h uit geperst, dus provinciale weg gaat goed, maar met tegenwind moet het brommertje hard werken voor 80-85 km/H

mvg aad
 
helder :) dacht ik ook al, incidenteel rijd ik met de PCX ook 90 km in 1 rit, dat moet je idd niet doen met een 110, weet ik genoeg. ga ik gewoon minstens voor een 125cc. groter zou ik opzich best willen, maar past niet in mijn schuur en tuin, dus tja dan maar een 'bromfiets' formaat motor.
 
90km en nog wel meer ook. Pak de pcx regelmatig voor een zondagochtend ritje, tik dan meestal iets meer dan 100km af. Verder een paar keer een langere rit van ongeveer 200km gedaan.
 
het is al een tijdje geleden dat ik schreef dat ik de storing had opgelost. Helaas na 1 rit op snelheid na zo,n 3km voluit viel het blok weer terug in zijn oude modus. Na hem uitgezet te hebben even gewacht en weer gestart wat zonder probleem ging, liep gewoon netjes stationair en ik kon weer gewoon wegrijden, alleen miste ik een beetje vermogen naar boven en is 75km/h het maximum. Ik ben op dit moment een zundapp voor iemand aan het reviseren en opknappen. Hierna ga ik mij weer op mijn honda storten. Het probleem is weer exact hetzelfde als eerst. Dus als iemand nog een idee heeft dan is dit zeer welkom.

mvg aad
 
het is al een tijdje geleden dat ik schreef dat ik de storing had opgelost. Helaas na 1 rit op snelheid na zo,n 3km voluit viel het blok weer terug in zijn oude modus. Na hem uitgezet te hebben even gewacht en weer gestart wat zonder probleem ging, liep gewoon netjes stationair en ik kon weer gewoon wegrijden, alleen miste ik een beetje vermogen naar boven en is 75km/h het maximum. Ik ben op dit moment een zundapp voor iemand aan het reviseren en opknappen. Hierna ga ik mij weer op mijn honda storten. Het probleem is weer exact hetzelfde als eerst. Dus als iemand nog een idee heeft dan is dit zeer welkom.

mvg aad
Hoeveel km heb je in totaal kunnen rijden tot het probleem terug kwam? Ik neem aan wel meer dan 3km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan