Honda VT 1100 1986 houdt in.

Leejoow

MF veteraan
26 dec 2009
15.392
188
Aan de Maas
Heren,

Heeft er iemand ervaring met een Honda VT1100 uit '86?

Ik heb 'm binnen gehad voor een vorkrevisie en omdat ie wat inhoud bij het gasgeven/versnellen na een stuk rustig rijden/cruisen. Dan hapert ie even een handvol klappen alvorens ie weer oppakt en aan het werk gaat.

Ik ben bij de carburateurs begonnen. Ik heb ze eraf gesleuteld, helemaal uit elkaar gehaald, toen keurig alles schoongemaakt in de ultrasoon, en na monteren zo nauwkeurig mogelijk gesynchroniseerd.
Helaas heeft dit geen effect gehad op de klacht, dus nu denk ik richting de bobines. Hij pakt ook niet supertof op vanaf stationair.

Mijn ervaring met Rebels is dat door leeftijd zo'n beetje alles kapot gaat als het op ontsteking aankomt. CDi's, bobines en zelfs de krukas sensor gaat gewoon kapot door veroudering. Voordeel van de Rebels is dat ik naar boven loop en onderdelen zo kan pakken. Helaas moet ik hier iets beter beslagen ten ijs gaan komen, want ik heb van de VT niets liggen.

Dus; iemand een goed idee voor mij?
 
Kun je tijdelijk de choke iets open zetten zodat je kunt kijken of hij anders reageert bij een iets rijker mengsel? Als er niets veranderd zou ik pas gaan kijken naar je ontsteking.
 
draai eens aan de co schroeven (kan je ook vaak beter doen voor je de carbs demonteert als test)

Manual schrijft voor; 3 en een halve 'turn' uit draaien vanuit helemaal dicht.
Dat is wel behoorlijk ver open....

Ik kan ze eens dichtdraaien en dan 2 slagen openen, da's zo gebeurd. Nadeel is, de beste man heeft 'm nu in de winterstalling gezet.
 
Manual schrijft voor; 3 en een halve 'turn' uit draaien vanuit helemaal dicht.
Dat is wel behoorlijk ver open....

Ik kan ze eens dichtdraaien en dan 2 slagen openen, da's zo gebeurd. Nadeel is, de beste man heeft 'm nu in de winterstalling gezet.
fuck de manual. Het zijn niet voor niets stelschroeven. Dat ding is niet meer in nieuw specs. Wat speling hier, wat valse lucht daar enz.
 
Weet wel dat de rubbers vaak behoorlijk gaar zijn van deze oude motoren .

Ook de O ringen van het koelsysteem zijn vaak bijna vergaan en het is wachten op lekkage.
Kosten zijn best duur voor nieuw rubber en sommige onderdelen bijna niet meer te verkrijgen..(Honda house Amerika, CSML )

Maar dat ter zijde ....... zitten er open uitlaten op ? Zo ja is deze daarop aangepast ?

Bedrading checken vaak gecorrodeerd , aansluiting bobines en werkt het laadsysteem nog 100 %?
Had toen bij mijn VT 1100 uit 97 dat het laadsysteem haperde en dit resulteerde in het af en toe inhouden van het blok.
Was bedrading issue, slecht contact van dynamo naar regelaar.

Zou ook idd zoals gezegd de benzine pomp kunnen zijn waren ook niet al te best en de motor is behoorlijk oud .
Of carburateur toch niet goed afgesteld

Oude bougie kabels en doppen?
Bougies slecht ?

shadow club gevraagd ? (kenners daar zijn tech en knutsel )
 
Terug
Bovenaan Onderaan