Honda VT en VF verschil Motortechnisch en Frame?

Dazzled

Die hard MF'er
26 jun 2004
272
0
35
Meppel
Bij deze weer zo'n handige h arry vraag.

Ik heb dus 1 en ander van foto's bekeken, en wat is nu het verschil.
Ben dus op zoek naar andere motor. Maar op die geweldige fotootjes zie ik amper wat. dus vraag aan de kenners.

Gegroet en weer hulde aan het bruidspaar
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
38
Weert
Bezoek site
Zijn twee compleet verschillende motoren, en wijken in praktisch alle opzichten van elkaar af.
Oh ja, 't merk is hetzelfde (valt me net te binnen.......) 8-)
 

Dazzled

Die hard MF'er
26 jun 2004
272
0
35
Meppel
dan zal ik snel wat aan me ogen laten doen ,, of wel de goeie foto's pakken,, ha ik zal nog es kijken, of de beschrijving van die site klopt totaal nie
 

koekum

MF veteraan
30 jul 2002
3.251
6
Utrecht
De ene is een V-Twin, de ander een V-Four.
Da's dus nogal een verschil *D

De VF komt trouwens in verschillende gedaanten: Sabre, Magna, SuperMagna, interceptor, Bol d'or.......
 

FastFriend

MF veteraan
13 dec 2002
6.407
8
56
Heerhugowaard
VF = VFour, dus twee cilinders aan de voorzijde, en twee aan de achterzijde
VT = VTwin, dus beide zijden eentje minder.

Bij VFour wel groot koppel en relatief groot vermogen over de hele band,
Bij VTwin ook groot vermogen en koppel over de hele band, alleen wat zenuwachtiger / nerveuzer en wat meer trillingen. Wel veel sensationeler.

touren en sportief rijden met veel controle : VFour
Sportief rijden en enorm sensatiegevoel : VTwin

Let wel, dit zijn mijn indrukken, het gedrag van het motorblok zegt hier niets over het gedrag van de motorfiets zelf, dat is weer afhankelijk van weer veel meer factoren.
gr. Jos
 

Tuupke

MF veteraan
21 apr 2002
1.501
1
48
Dongen (N.br)
VF = VFour, dus twee cilinders aan de voorzijde, en twee aan de achterzijde
VT = VTwin, dus beide zijden eentje minder.

Bij VFour wel groot koppel en relatief groot vermogen over de hele band,
Bij VTwin ook groot vermogen en koppel over de hele band, alleen wat zenuwachtiger / nerveuzer en wat meer trillingen. Wel veel sensationeler.

touren en sportief rijden met veel controle : VFour
Sportief rijden en enorm sensatiegevoel : VTwin

Let wel, dit zijn mijn indrukken, het gedrag van het motorblok zegt hier niets over het gedrag van de motorfiets zelf, dat is weer afhankelijk van weer veel meer factoren.
gr. Jos
bovenstaande geldt alleen voor de sport modellen zoals VFR of VTR
Daarbij is het meestal de 4 cilinder die nerveuzer is omdat de powerband kleiner is als bij een 2 cilinder

Als je doelt op choppers gaat dit uiteraard niet op.

Als de topicstarter nu even duidelijk maakt welke typen hij precies bedoeld.
B.v. VT750C of VF750C en VFR of VTR

Dat is echt een wereld van verschil en maakt het een stuk makkelijker om zijn vragen te beantwoorden.
 

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
58
Gistel Belgie
www.motos-capelle.be
ik heb geen id of hier al topic over is hoor,,

maarja, ik wil dus graag een honda magna 700cc

is het wel mogelijk om zoiets terugte voeren, en zo jah, is dat wel prettig rijden?

en

wat zijn de mooiste motoren (choppermodel) om terug te voeren, wil er als me rijbwijs omgezet word naar zwaar ook graag nog wat aan hebben

gegroet en hulde aan het bruidspaar

Gertjan
Nu is het me wel duidelijk wat ie wil weten ;)
 

Dazzled

Die hard MF'er
26 jun 2004
272
0
35
Meppel
oi oi,,

even voor de duidelijkheid,,

ik zit nog niet al te lang in het motorwereldje.
Maar wat nu het geval was, ik had naar een dealer of handelaar in motoren een mail gestuurd en 2 foto's gekregen van motoren die zij hadden staan.

De VF en dus de VT, van zijkant genomen,, en het enigste verschil wat er aan te zien was,, was de buddy,, en enigszins het iets robuustere blok van de VF, maar ik heb hier en daar es een x wat moeite gedaan om dus internetpagina's daadwerkelijk op te zoeken, en ik ben der achter, haha. iniedergeval,, bedankt voor de uitlege van VT en VF,, kdenk dat ik me daar maar es wat meer in moet gaan verdiepen,, motortechnisch gezien.

gegroet,,