Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Mr.P.Honda

Die hard MF'er
14 jan 2007
718
2
50
Overijssel
www.peter-wrekenhorst.nl
Verschil Shadow C3 Aero en VTX 1300

Wij hebben beide bovenstaande motoren, het grote verschil is natuurlijk het vermogen en het gewicht van de VTX omdat dat veel lager in het frame ligt.
Toch rijdt de wat oudere C3 veel mooier, soepeler.

Mijn bevindingen bij de VTX als nadeel:
- De VTX koppeling pakt in 1 keer, slippen doet het bijna niet. De C3 doet dat heerlijk bij het wegrijden/overschakelen en helling rijden.
- De VTX gas, lijkt wel of je met een ketting rijd. Als je gas loslaat en dan weer gas geeft voel je het ketting gevoel / speling dus. Lijkt me sterk dat dit aan de cardan zou liggen want dan merk je wel meer dacht ik zelf.

Hebben de VTX rijders hier datzelfde ?
 

Boevie

MF veteraan
18 dec 2010
7.927
582
49
Achterhoek
Verschil Shadow C3 Aero en VTX 1300

Wij hebben beide bovenstaande motoren, het grote verschil is natuurlijk het vermogen en het gewicht van de VTX omdat dat veel lager in het frame ligt.
Toch rijdt de wat oudere C3 veel mooier, soepeler.

Mijn bevindingen bij de VTX als nadeel:
- De VTX koppeling pakt in 1 keer, slippen doet het bijna niet. De C3 doet dat heerlijk bij het wegrijden/overschakelen en helling rijden.
- De VTX gas, lijkt wel of je met een ketting rijd. Als je gas loslaat en dan weer gas geeft voel je het ketting gevoel / speling dus. Lijkt me sterk dat dit aan de cardan zou liggen want dan merk je wel meer dacht ik zelf.

Hebben de VTX rijders hier datzelfde ?
Ik ken geen VTX maar heb wel wat ervaring met een VT Shadow en een VF met cardan.

Dit lijkt mij wel normaal gedrag want aan beide zijden van de as zit zo'n tandkrans, of hoe noemen ze dat?
De cardanas kan gewoon horizontaal minimaal 5 millimeter heen en weer.
Én, er zit een demper in de as verwerkt, 2 vorken die in elkaar grijpen+ een veer, zodat het nogmaals horizontaal kan bewegen (Dit alles zit in een oliebadje, de demper dan hè).

Dús, de speling is net zoveel als bij een ketting. Misschien nog wel meer.
 
  • Like
Waarderingen: Mr.P.Honda

Vulcanrider

MF veteraan
1 nov 2008
1.478
67
Noord-Holland
Afgelopen week met mijn VT1100 project bezig geweest.

Nieuwe dynamo geplaatst en het werkt weer top.

Omdat de linkerkant van het blok er toch afgehaald moest worden de hele handel eerst met een draaiende staalborstel, daarna geschuurd met korrel 240, toen waterproof 600, 1200 en als laatst Belgom poetsen tot je lamme klauwen krijgt.

20190623_094501.jpg

20190702_170236.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Stevenstunt

Vulcanrider

MF veteraan
1 nov 2008
1.478
67
Noord-Holland
O ja, iemand toevallig nog een voorspatbord liggen voor een VT1100 sc18 uit 1987. De mijne is zo slecht dat de roest de boel aan elkaar houdt.

Alvast bedankt.
 

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.652
348
Spijkenisse
Ik zoek wat advies van de kenners.
Ik heb een Honda shadow vt 500cc 1984 hobby motor op het oog, die ligt uit elkaar dus kan niet proefrijden, is wel draaiend te horen.
Nu vroeg ik me af, als je 100 rijd, kan je dan nog vlot een auto inhaleren op de snelweg?
Ik zoek geen race motor, die heb ik al😀
Maar wil wel iets sneller optrekken dan de gemiddelde auto.
Is dat een beetje te doen met een 500cc?
 
Laatst bewerkt:
4 mrt 2013
139
0
50
Assendelft
Ik zoek wat advies van de kenners.
Ik heb een Honda shadow vt 500cc 1984 hobby motor op het oog, die ligt uit elkaar dus kan niet proefrijden, is wel draaiend te horen.
Nu vroeg ik me af, als je 100 rijd, kan je dan nog vlot een auto inhaleren op de snelweg?
Ik zoek geen race motor, die heb ik al😀
Maar wil wel iets sneller optrekken dan de gemiddelde auto.
Is dat een beetje te doen met een 500cc?
Inhaleren wordt lastig en inhalen valt wel mee. Jouw motor levert 47.5pk dus de vraag is eigenlijk wat vindt je vlot.
Inhalen bij 100km doet hij wel.
 

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.652
348
Spijkenisse
Inhaleren wordt lastig en inhalen valt wel mee. Jouw motor levert 47.5pk dus de vraag is eigenlijk wat vindt je vlot.
Inhalen bij 100km doet hij wel.
Niet dat ik 500 meter nodig heb om een auto in te halen die 100km rijd.

Ik heb hem vandaag gekocht, helaas was het motorblok al verkocht, nu zat ik er aan te denken/twijfelen om er een groter motorblok in te bouwen, een 750cc als dat past.🤔
 

Kcid1100c

MF veteraan
1 dec 2007
6.563
175
64
Zuid Holland
Niet dat ik 500 meter nodig heb om een auto in te halen die 100km rijd.

Ik heb hem vandaag gekocht, helaas was het motorblok al verkocht, nu zat ik er aan te denken/twijfelen om er een groter motorblok in te bouwen, een 750cc als dat past.🤔
Tip: kijk eens op de website van de Shadowmotorclub. Mensen als Knutsel en [email protected] weten heel veel. Maar ook anderen.

Overigens past een ander blok volgens mij niet zonder aanpassingen.

Edit: oor een blok of zo kune je even kijken bij Joost Woesthof.
 

Vulcanrider

MF veteraan
1 nov 2008
1.478
67
Noord-Holland
O ja, iemand toevallig nog een voorspatbord liggen voor een VT1100 sc18 uit 1987. De mijne is zo slecht dat de roest de boel aan elkaar houdt.

Alvast bedankt.
Nog maar even onder de aandacht brengen.

Zijn de voorspatborden van een 87-er VT1100 sc18 of sc23 zo schaars?
Dat niemand zo'n ding heeft liggen?
 

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.652
348
Spijkenisse
Ik heb vandaag een blok op gehaald bij het bedrijf Mook in Ell , leuk zaakje, die heeft echt veel onderdelen.

Woesthof had ik ook gemaild maar die had geen blok op voorraad.
 

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.652
348
Spijkenisse
Ja er lag nog een motorblok, er stonden ook 2 shadow te koop.
In zijn magezijn legt nog meer maar dat kon ik niet zien.
Hij heeft heel veel spullen, zou het gewoon vragen als je wat zoekt.
 
  • Like
Waarderingen: Kcid1100c

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.652
348
Spijkenisse
Ik heb pas geleden het bedrijf Svolta in Baak ontdekt, voor 2e hands spullen kijk ik daar tegenwoordig als eerste, leverde ook snel,
3x besteld, en binnen 2 dagen binnen.
Heb daar pas nog een carburateurs gekocht voor 40 euro voor mijn Honda Shadow.
De prijzen bij Svolta zijn redelijk/goedkoop, als ik het vergelijk met het bedrijf Mook (die is duur), die vroeg voor zoon zelfde carburateur 100 euro8)7
 

Vulcanrider

MF veteraan
1 nov 2008
1.478
67
Noord-Holland
Luitjes,

Ik heb een VT1100 uit 1987 waarvan de binnenpoten (41 mm doorsnee) aan de bovenkanten roest hebben. Het chroom is daar echt naar de filistijnen.

Heeft iemand nog zo'n setje binnenpoten liggen of kan er ook een set in van een ander type Honda?