Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Sinds vorige week eigenaar van een VT1100 uit 1993.Heeft een poos stil gestaan ( denk zo'n 1,5 a 2 jaar) Samen met een vriend willen ik deze weer in orde maken. Wat hebben we al gedaan:

- Nieuwe olie en oliefilter
- Nieuwe accu

Gehaald maar moeten we nog installeren/bijvullen:

- Nieuwe benzine, moeten nog tank loshalen en oude benzine eruit halen.
- Nieuwe bougies plaatsen.

Maar hij liep al! Pakt goed op en geen gestotter of haperingen. Gelukkig geen (erg) verstopte carburateurs dus. Even het ergste stof er af en we hebben ook Belgom alu poets gehaald voor de chroom delen. We willen nog een aantal zaken zelf doen, voor de wat belangrijkere zaken (remmen, banden) willen we m wel wegbrengen. Wat is nog handig om zelf te doen?

- Koelvloeistof? Wat voor type is geschikt?
- Cardan olie? Wat voor type is geschikt?

Verder nog zaken waar we rekening mee moeten houden?
Nog wat foto's voor het geheel :)

Zo stond ie er bij:

[img=234,176]https://tweakers.net/ext/f/SVD35D62ROfDeiUP82MmbLtd/medium.jpg[/img]

na even poetsen:

[img=234,176]https://tweakers.net/ext/f/YQHDQN5tRSlxEnBoSSEP5WY9/medium.jpg[/img]

[img=234,176]https://tweakers.net/ext/f/8GTQxTuAjqxO180ZOD8PLEDv/medium.jpg[/img]
 
Laatst bewerkt:
Sinds vorige week eigenaar van een VT1100 uit 1993.Heeft een poos stil gestaan ( denk zo'n 1,5 a 2 jaar) Samen met een vriend willen ik deze weer in orde maken. Wat hebben we al gedaan:

- Nieuwe olie en oliefilter
- Nieuwe accu

Gehaald maar moeten we nog installeren/bijvullen:

- Nieuwe benzine, moeten nog tank loshalen en oude benzine eruit halen.
- Nieuwe bougies plaatsen.

Maar hij liep al! Pakt goed op en geen gestotter of haperingen. Gelukkig geen (erg) verstopte carburateurs dus. Even het ergste stof er af en we hebben ook Belgom alu poets gehaald voor de chroom delen. We willen nog een aantal zaken zelf doen, voor de wat belangrijkere zaken (remmen, banden) willen we m wel wegbrengen. Wat is nog handig om zelf te doen?

- Koelvloeistof? Wat voor type is geschikt?
- Cardan olie? Wat voor type is geschikt?

Verder nog zaken waar we rekening mee moeten houden?
Nog wat foto's voor het geheel :)

Zo stond ie er bij:

[~[url="https://tweakers.net/ext/f/SVD35D62ROfDeiUP82MmbLtd/medium.jpg"]afbeelding~][/url]

na even poetsen:

[~[url="https://tweakers.net/ext/f/YQHDQN5tRSlxEnBoSSEP5WY9/medium.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://tweakers.net/ext/f/8GTQxTuAjqxO180ZOD8PLEDv/medium.jpg"]afbeelding~][/url]
Zorg voor een werkplaatshandboek, of anders een owners manual. In beide staat wat waar in moet.

Radiateur: doorspoelen mbv de tuinslang. Dan is alle oude meuk er uit. Soorten kvs zijn niet per se mixbaar, dus dan hoef je daar niet op te letten.
 
Iemand nog interesse in een SW motech midden bok voor shadow 600? Makkelijk te monteren en als hij ingeklapt is zie je er amper iets van.
full
 
Mijn VT500 C helaas te koop gezet. ;(
Tijdsgebrek is de grote boosdoener om het bobberproject voort te zetten. Staat wel in de motorshopper voor weinig voor de liefhebber.
 
De VT1100 heeft toch hydraulische klepstoters?
Mijn vt rammelt altijd een poosje totdat hij lekker warm is.
En met rammelen bedoel ik het geluid van te veel klepspeling.
Zijn er remedies om dit op te lossen zonder hem te moeten demonteren ?
 
De VT1100 heeft toch hydraulische klepstoters?
Mijn vt rammelt altijd een poosje totdat hij lekker warm is.
En met rammelen bedoel ik het geluid van te veel klepspeling.
Zijn er remedies om dit op te lossen zonder hem te moeten demonteren ?

Kunnen je nokkenaskettingen zijn. Dat met je wel even (laten) checken.
 
Heb sinds kort een vt500E staan (foto komt morgen wel), ja ik weet, geen shadow maar volgens mij zijn de onderdelen redelijk uitwisselbaar toch? Ben nog op zoek naar een contactslot want de mijne hapert (kwaaltje?) 2 jaar geleden wel een shadow in onderdelen verkocht maar dit helaas niet meer liggen :P

:W
 
Vandaag voor het eerst gereden sinds 3 jaar! *O*
 

Bijlagen

  • E9142D0C-186D-4149-8202-4FEB73D40B3B.jpeg
    E9142D0C-186D-4149-8202-4FEB73D40B3B.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 34
  • F4077DBB-0B02-4928-954F-A11738C38025.jpeg
    F4077DBB-0B02-4928-954F-A11738C38025.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 39
  • 6D2ABB3B-6C29-4887-9C4E-C467415A7A11.jpeg
    6D2ABB3B-6C29-4887-9C4E-C467415A7A11.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 29
Als iemand het zoekt, ik heb nog een set OEM Tankstickers liggen voor een Shadow/ VT.
 

Bijlagen

  • 20190124_111947.jpg
    20190124_111947.jpg
    655,9 KB · Weergaven: 7
Hallo mensen,

Sinds een aantal weken in bezit van een Vt 1100 c2.
De vorige eigenaar heeft er weinig gebruik van gemaakt begreep ik.
Dus ben bezig met wat onderhoud.
Vandaag even een rondje wezen rijden en als ik hem op wat meer toeren gooi viel hij gelijk stil, vervolgens met gas los en er weer op reed hij weer normaal.
Bij de tweede keer op meer toeren brengen was het klaar. Viel stil en kwam veel blauwe rook uit.
Merkte ook dat hij lekkage kreeg.
Na 5 minuten gestart en was er niks aan de hand, wel rustig naar huis gereden.
Wat zal dit probleem kunnen zijn?🤔
 

Bijlagen

  • 54DF1C56-0C08-484C-B204-1158D2B84BE8.jpeg
    54DF1C56-0C08-484C-B204-1158D2B84BE8.jpeg
    490,2 KB · Weergaven: 23
Ff vraagje... Heb een 1100 c2 staan uit 1999. Zitten de standaard velgen onder (15 en 18") maar ik zou hier graag 16 en 19 in willen maken. Zijn er velgen welke redelijk makkelijk om te zetten zijn? Hoeft niet perse spaakvelg te zijn.
Is voor een projectje 😁😁
 
Heb sinds kort een vt500E staan (foto komt morgen wel), ja ik weet, geen shadow maar volgens mij zijn de onderdelen redelijk uitwisselbaar toch? Ben nog op zoek naar een contactslot want de mijne hapert (kwaaltje?) 2 jaar geleden wel een shadow in onderdelen verkocht maar dit helaas niet meer liggen :P

:W


misschien heb ik nog een contactslot...
zal zo even kijken...
 
Ff vraagje... Heb een 1100 c2 staan uit 1999. Zitten de standaard velgen onder (15 en 18") maar ik zou hier graag 16 en 19 in willen maken. Zijn er velgen welke redelijk makkelijk om te zetten zijn? Hoeft niet perse spaakvelg te zijn.
Is voor een projectje 😁😁

Een SC23 heeft een 19" voorvelg, of het 1 op 1 past weet ik niet maar het is van Honda en ook een Shadow dus de kans is vrij groot, achtervelg van de SC23 is ook 15" dus daar schiet je niks mee op.
 
Heb sinds kort een vt500E staan (foto komt morgen wel), ja ik weet, geen shadow maar volgens mij zijn de onderdelen redelijk uitwisselbaar toch? Ben nog op zoek naar een contactslot want de mijne hapert (kwaaltje?) 2 jaar geleden wel een shadow in onderdelen verkocht maar dit helaas niet meer liggen :P

:W
slot gevind... komt wel van een ascot..
ik hoor t wel...
ligt in 020
 
Heb sinds kort een vt500E staan (foto komt morgen wel), ja ik weet, geen shadow maar volgens mij zijn de onderdelen redelijk uitwisselbaar toch? Ben nog op zoek naar een contactslot want de mijne hapert (kwaaltje?) 2 jaar geleden wel een shadow in onderdelen verkocht maar dit helaas niet meer liggen :P

:W
1549958022114560043294142336212.jpg

ik hoor t wel.....
of niet....
dan gaat ie alsnog de kliko in...
 
Terug
Bovenaan Onderaan