Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Heren,
Ik kom even inbreken hier.

Mijn vader heeft al tig jaar een vt700 staan van 1987. Staat al jaren stil, maar moet nu toch maar eens weer lopen. Nu moet ik er een nieuwe accu in. Kan iemand mij vertellen welke accu er in de 87 vt700 gaat?

Alvast dank.
 
jongens, ik zit met een probleempje.
Ik heb de shadow 700c van mijn vader overgenomen.
Als ik de rem bedien (stuur of voetrem) dan klapt de zekering eruit.
inmiddels heb ik een (nouja 3) andere stop & tail relais geprobeerd maar het probleem blijft. (en ze zullen toch niet alle 3 kapot zijn)
Ik weet niet zo goed waar ik het nog moet zoeken. iemand suggesties?
 
Bloot liggende draad die het frame raakt en kortsluiting maakt.
Ik weet niet hoeveel syekkerverbindingen de achterkant telt?

Alles loskoppelen en 1 voor 1 in mekaar klikken, totdat de zekering eruit gaat.
In dat gedeelte zit dan de kortsluiting.
 
Bloot liggende draad die het frame raakt en kortsluiting maakt.
Ik weet niet hoeveel syekkerverbindingen de achterkant telt?

Alles loskoppelen en 1 voor 1 in mekaar klikken, totdat de zekering eruit gaat.
In dat gedeelte zit dan de kortsluiting.

dat had ik ook bedacht. het punt is alleen dat het alleen gebeurd als het relais aangesloten zit. zit het relais niet aangesloten dan gaat de zekering er niet uit. (maar werkt het remlicht uiteraard ook niet.
weet ook niet zo goed wat het relais precies voor functie/zin heeft.
 
Ik snap ook niet waar zo'n relais voor moet dienen eigenlijk.
Is me nooit opgevallen bij andere motoren, merken.

Ik ben ook niet echt bekend met VTtjes, maar je kunt me wel veel vragen over VFjes.
Ik hoor dit echt voor hey eerst, een relais voor de achterkant van een Honda...

Wat is het bouwjaar en kun je een stroomschema hiero laten zien?
 
Waarschijnlijk is het relais dus om het voorremcircuit te scheiden van de voeten, nu ik erover nadenk?
Dan zal een VF wel hetzelfde hebben, werken.

Ik zit nu nog op mijn werk, ik zou vanavond wel even kunnen kijken naar een stroomschema, of dat vergelijkbaar is met de jouwe.

Het circuit rondom het relais schijnt dus de boosdoener te zijn.
 
Met een stroomschema erbij moet het een makkie worden voor jouw.
Tenminste, als je verstand hebt van elektro?




Chips? ⭕+
 
Waarschijnlijk is het relais dus om het voorremcircuit te scheiden van de voeten, nu ik erover nadenk?
Dan zal een VF wel hetzelfde hebben, werken.

Ik zit nu nog op mijn werk, ik zou vanavond wel even kunnen kijken naar een stroomschema, of dat vergelijkbaar is met de jouwe.

Het circuit rondom het relais schijnt dus de boosdoener te zijn.

waarom zouden ze de voor en voetremcircuit gescheiden hebben?
 
waarom zouden ze de voor en voetremcircuit gescheiden hebben?

Weet je zeker dat het een relais is en geen sensor?

Ik heb meer dan 10 stroomschema's van jaren 80 VFjes doorgelopen, maar geen extra relais te zien.
Wel in bijna van de helft een brake&taillight sensor.

Maar ik weet het bouwjaar niet, dadelijk is het een jaren negentig, en is het allemaal weer anders.
 
Weet je zeker dat het een relais is en geen sensor?

Ik heb meer dan 10 stroomschema's van jaren 80 VFjes doorgelopen, maar geen extra relais te zien.
Wel in bijna van de helft een brake&taillight sensor.

Maar ik weet het bouwjaar niet, dadelijk is het een jaren negentig, en is het allemaal weer anders.
oow sorry het is VT700c een uit 1986.
Ik ben er vanuit gegaan dat het een relais is maar het kan uiteraard ook een sensor zijn. je beschrijving klopt iig (er staat brake&taillight op)
Als het een sensor is, wat meet hij dan? ik neem aan of het circuit van het achterlicht nog gesloten is (dus het lampje niet kapot) maar wat doet hij met de rem dan?
 
Hey,

Vraagje, Zijn de 1100 cc blokken van de C2 sabre en de C2 classic (zie daar geen foto van trouwens) hetzelfde?

Grtx
 
Hallo,

Afgelopen donderdag een project gekocht, een VT1100 uit 1987( jaartal staat op ballenhoofd). Hij rijdt goed, schakeld goed en remt goed. Daar stopt het ook mee.

De bike heeft tien jaar buiten gestaan, maar werd wel bereden door de eigenaar.
Al het chroomwerk is zwart gespoten, dus ik ga met afbijt in de weer om alles weer schoon te krijgen.

Daarnaast is het blok door het buiten staan aangetast. Ik moet nog even kijken of ik het blok loshaal en laat glasparelen of dat ik simpelweg ga poetsen, poetsen, poetsen.
Het stuur gaat eraf en de kabels en leidingen worden vervangen.

Als iemand de orginele kleurcode heeft van het Honda zwart, dan houdt ik mij aanbevolen.

Nu ben ik voor de VT opzoek naar een voorspatbord, kleur onbelangrijk, plus een dynamo. Mocht je die kwijt willen, dan graag een pb.

Honda 3.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan