Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Verschil Shadow C3 Aero en VTX 1300

Wij hebben beide bovenstaande motoren, het grote verschil is natuurlijk het vermogen en het gewicht van de VTX omdat dat veel lager in het frame ligt.
Toch rijdt de wat oudere C3 veel mooier, soepeler.

Mijn bevindingen bij de VTX als nadeel:
- De VTX koppeling pakt in 1 keer, slippen doet het bijna niet. De C3 doet dat heerlijk bij het wegrijden/overschakelen en helling rijden.
- De VTX gas, lijkt wel of je met een ketting rijd. Als je gas loslaat en dan weer gas geeft voel je het ketting gevoel / speling dus. Lijkt me sterk dat dit aan de cardan zou liggen want dan merk je wel meer dacht ik zelf.

Hebben de VTX rijders hier datzelfde ?
 
Verschil Shadow C3 Aero en VTX 1300

Wij hebben beide bovenstaande motoren, het grote verschil is natuurlijk het vermogen en het gewicht van de VTX omdat dat veel lager in het frame ligt.
Toch rijdt de wat oudere C3 veel mooier, soepeler.

Mijn bevindingen bij de VTX als nadeel:
- De VTX koppeling pakt in 1 keer, slippen doet het bijna niet. De C3 doet dat heerlijk bij het wegrijden/overschakelen en helling rijden.
- De VTX gas, lijkt wel of je met een ketting rijd. Als je gas loslaat en dan weer gas geeft voel je het ketting gevoel / speling dus. Lijkt me sterk dat dit aan de cardan zou liggen want dan merk je wel meer dacht ik zelf.

Hebben de VTX rijders hier datzelfde ?
Ik ken geen VTX maar heb wel wat ervaring met een VT Shadow en een VF met cardan.

Dit lijkt mij wel normaal gedrag want aan beide zijden van de as zit zo'n tandkrans, of hoe noemen ze dat?
De cardanas kan gewoon horizontaal minimaal 5 millimeter heen en weer.
Én, er zit een demper in de as verwerkt, 2 vorken die in elkaar grijpen+ een veer, zodat het nogmaals horizontaal kan bewegen (Dit alles zit in een oliebadje, de demper dan hè).

Dús, de speling is net zoveel als bij een ketting. Misschien nog wel meer.
 
Afgelopen week met mijn VT1100 project bezig geweest.

Nieuwe dynamo geplaatst en het werkt weer top.

Omdat de linkerkant van het blok er toch afgehaald moest worden de hele handel eerst met een draaiende staalborstel, daarna geschuurd met korrel 240, toen waterproof 600, 1200 en als laatst Belgom poetsen tot je lamme klauwen krijgt.

20190623_094501.jpg


20190702_170236.jpg
 
O ja, iemand toevallig nog een voorspatbord liggen voor een VT1100 sc18 uit 1987. De mijne is zo slecht dat de roest de boel aan elkaar houdt.

Alvast bedankt.
 
Ik zoek wat advies van de kenners.
Ik heb een Honda shadow vt 500cc 1984 hobby motor op het oog, die ligt uit elkaar dus kan niet proefrijden, is wel draaiend te horen.
Nu vroeg ik me af, als je 100 rijd, kan je dan nog vlot een auto inhaleren op de snelweg?
Ik zoek geen race motor, die heb ik al😀
Maar wil wel iets sneller optrekken dan de gemiddelde auto.
Is dat een beetje te doen met een 500cc?
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek wat advies van de kenners.
Ik heb een Honda shadow vt 500cc 1984 hobby motor op het oog, die ligt uit elkaar dus kan niet proefrijden, is wel draaiend te horen.
Nu vroeg ik me af, als je 100 rijd, kan je dan nog vlot een auto inhaleren op de snelweg?
Ik zoek geen race motor, die heb ik al😀
Maar wil wel iets sneller optrekken dan de gemiddelde auto.
Is dat een beetje te doen met een 500cc?

Inhaleren wordt lastig en inhalen valt wel mee. Jouw motor levert 47.5pk dus de vraag is eigenlijk wat vindt je vlot.
Inhalen bij 100km doet hij wel.
 
Inhaleren wordt lastig en inhalen valt wel mee. Jouw motor levert 47.5pk dus de vraag is eigenlijk wat vindt je vlot.
Inhalen bij 100km doet hij wel.
Niet dat ik 500 meter nodig heb om een auto in te halen die 100km rijd.

Ik heb hem vandaag gekocht, helaas was het motorblok al verkocht, nu zat ik er aan te denken/twijfelen om er een groter motorblok in te bouwen, een 750cc als dat past.🤔
 
Niet dat ik 500 meter nodig heb om een auto in te halen die 100km rijd.

Ik heb hem vandaag gekocht, helaas was het motorblok al verkocht, nu zat ik er aan te denken/twijfelen om er een groter motorblok in te bouwen, een 750cc als dat past.🤔
Tip: kijk eens op de website van de Shadowmotorclub. Mensen als Knutsel en T@ach weten heel veel. Maar ook anderen.

Overigens past een ander blok volgens mij niet zonder aanpassingen.

Edit: oor een blok of zo kune je even kijken bij Joost Woesthof.
 
Tip: kijk eens op de website van de Shadowmotorclub. Mensen als Knutsel en T@ach weten heel veel. Maar ook anderen.

Overigens past een ander blok volgens mij niet zonder aanpassingen.

Edit: oor een blok of zo kune je even kijken bij Joost Woesthof.
Heb Joost woesthof een mail gestuud👍
 
O ja, iemand toevallig nog een voorspatbord liggen voor een VT1100 sc18 uit 1987. De mijne is zo slecht dat de roest de boel aan elkaar houdt.

Alvast bedankt.
Nog maar even onder de aandacht brengen.

Zijn de voorspatborden van een 87-er VT1100 sc18 of sc23 zo schaars?
Dat niemand zo'n ding heeft liggen?
 
Ik heb vandaag een blok op gehaald bij het bedrijf Mook in Ell , leuk zaakje, die heeft echt veel onderdelen.

Woesthof had ik ook gemaild maar die had geen blok op voorraad.
 
Ja er lag nog een motorblok, er stonden ook 2 shadow te koop.
In zijn magezijn legt nog meer maar dat kon ik niet zien.
Hij heeft heel veel spullen, zou het gewoon vragen als je wat zoekt.
 
Ik heb pas geleden het bedrijf Svolta in Baak ontdekt, voor 2e hands spullen kijk ik daar tegenwoordig als eerste, leverde ook snel,
3x besteld, en binnen 2 dagen binnen.
Heb daar pas nog een carburateurs gekocht voor 40 euro voor mijn Honda Shadow.
De prijzen bij Svolta zijn redelijk/goedkoop, als ik het vergelijk met het bedrijf Mook (die is duur), die vroeg voor zoon zelfde carburateur 100 euro8)7
 
Luitjes,

Ik heb een VT1100 uit 1987 waarvan de binnenpoten (41 mm doorsnee) aan de bovenkanten roest hebben. Het chroom is daar echt naar de filistijnen.

Heeft iemand nog zo'n setje binnenpoten liggen of kan er ook een set in van een ander type Honda?
 
Luitjes,

Ik heb een VT1100 uit 1987 waarvan de binnenpoten (41 mm doorsnee) aan de bovenkanten roest hebben. Het chroom is daar echt naar de filistijnen.

Heeft iemand nog zo'n setje binnenpoten liggen of kan er ook een set in van een ander type Honda?

Kan niemand mij helpen?
 
Gebeld met woesthoff en daar geen voorvorkpoten voor mijn VT1100 uit 1987.

Zoektocht gaat na mijn vakantie verder.🌞🌡🌞🌡
 
99FFB403-B05E-4EEC-B6C4-8CBAE8DD1E0E.png

Niet meer in mijn bezit ondertussen, maar dit was mijn vt600. Verkocht aan een kennis hier in het dorp, dus zie hem nog af en toe rijden!
 
Er lekt olie via de koppeling slaaf cilinder naar buiten toe.
Ik ga er van uit dat de olie ketting in het deksel lekt langs de drukstift voor de koppeling.
In mijn clymer boek kan ik geen seal nummers vinden. Kan iemand mij helpen, dan kan ik hem van tevoren bestellen.

Bedankt alvast
 
Terug
Bovenaan Onderaan