Honda VT / VTX Shadow topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
beide.

laklaag afkrijgen kan met afbijt, grof schuren, stralen etc etc etc.
Polijsten moet je in stappen doen. Dat moet je opbouwen van grof naar fijn. Je moet de aanwezige krassen wegwerken met een soortgelijuke grofheid. Als je een grof stukje alu meteen met polijst pasta bewerkt zal je altijd die diepe krassen blijven zien. Als je een spiegelende afwerking wilt hebben, word je dan ook meteen afgestraft als je lui bent geweest ;)
 
Ah ok. Wordt dus echt noeste arbeid..

Bedankt voor de tips. Kan aan de slag!

uit mijn ervaring is mijn advies gebruik geen waterproef maar gebruik droog schuurpapier en niet te grof anders krijg je extra krassen die je weer weg moet polijsten. ik begin meestal met korrel 120 schuur linnen .
tijdens het schuren vult het schuurlinnen iets op pak dan niet meteen een nieuw stuk maar ga daar mee door duurt iets langer maar polijst meteen . sucses
 
Het was ook maar een geintje.... Inderdaad wat je zegt. De shadow is nou niet echt een motor om korte draaien en dergelijke mee te maken.

Vond het wel toepasselijk om dan even het volgende te posten:

Filmpje van een jongeman die achtjes op z'n vtx1800 draait:
http://www.youtube.com/watch?v=sIGBa0S7bfI
(Lijken wel wat grotere achtjes te zijn dan bij abv)

En dit is mijn favoriet, amerikaanse motorpolitie competitie:
http://www.youtube.com/watch?v=VuQ1i1W0I2s

PS: En nee ik kan dit bij lange na niet :)
 
Laatst bewerkt:
uit mijn ervaring is mijn advies gebruik geen waterproef maar gebruik droog schuurpapier en niet te grof anders krijg je extra krassen die je weer weg moet polijsten.

dan doe je iets niet goed ;)
En ik denk dat het is dat je je papiertje niet goed schoon houdt. Dan krijg je inderdaad krassen.
 
Vond het wel toepasselijk om dan even het volgende te posten:

Filmpje van een jongeman die achtjes op z'n vtx1800 draait:
http://www.youtube.com/watch?v=sIGBa0S7bfI
(Lijken wel wat grotere achtjes te zijn dan bij abv)

En dit is mijn favoriet, amerikaanse motorpolitie competitie:
http://www.youtube.com/watch?v=VuQ1i1W0I2s

PS: En nee ik kan dit bij lange na niet :)

Het lijkt zo makkelijk op deze manier.... LOL. Het is dus i.i.g. wel mogelijk... Wordt goed oefenen straks als ik mijn pasje heb. Sowieso ga ik straks als ik mijn rijbewijs heb eerst maar eens alle AVB oefening doen op mijn eigen motor. Volgens mij een mooie manier om de motor te leren kennen...

Die agenten zijn ook te gek zeg. Hoe lang zouden die hierop hebben moeten oefenen. Die snelheid ook waarmee ze sommige dingen doen...
 
dan doe je iets niet goed ;)
En ik denk dat het is dat je je papiertje niet goed schoon houdt. Dan krijg je inderdaad krassen.

grof schuurpapier krast das duidelijken voor alluminium is het ook niet nodig om te grof papier te gebruiken het grofste wat ik gebruik is korrel 150en daarna steeds iets fijner napolijsten met 400 en dan scotch brite als er niet teveel weer in je allu zit doe ik het meteen met scotch briteen belgom alu polisch of luster pads gaat perfekt lijkt het net chroom.
 
ja hoor, houdt de km teller mee op. Verdomd lastig rijden met al die flitspalen.
 
in de vierde versnelling, bepaald toeren, bepaald geluid, dat is 50. Maar elke snelheid hoger heb ik moeite mee om in te schatten.
 
in de vierde versnelling, bepaald toeren, bepaald geluid, dat is 50. Maar elke snelheid hoger heb ik moeite mee om in te schatten.

Je kan ook aan de hand van de power in een bepaalde versnelling voelen hoe hard je rijdt.
Bij mijn motor:
derde versnelling en een dot gas en stotterende motor: ~20 km/u
vierde versnelling en een dot gas en stotterende motor: ~40 km/u
vijfde versnelling en een dot gas en stotterende motor: ~65 km/u

Maar ja als je dat nog niet geprobeerd heb toen je km-teller werkte heb je hier ook niks aan :P
 
Je kan ook aan de hand van de power in een bepaalde versnelling voelen hoe hard je rijdt.
Bij mijn motor:
derde versnelling en een dot gas en stotterende motor: ~20 km/u
vierde versnelling en een dot gas en stotterende motor: ~40 km/u
vijfde versnelling en een dot gas en stotterende motor: ~65 km/u

Maar ja als je dat nog niet geprobeerd heb toen je km-teller werkte heb je hier ook niks aan :P

je kan er ook een andere telert op zetten of een nieuw kabeltje als die stuk is
 
zo...ffe kijken of ik er wat voor kan vangen...via mp denk ik niet veel maar op de chopper dagen waar k ben geweest word er steeds gevraagd wat ik voor de motor wil hebben nu hij af is hahaha

dus, hij staat (tussenhaakjes) ''te koop'' :P
 
Laatst bewerkt:
ja hoor, houdt de km teller mee op. Verdomd lastig rijden met al die flitspalen.


Na een weekendje meten, kan ik bijna wel zeggen dat de km teller defect is:

Accu is ok
Zekeringen zijn ok
starter relais is ok
geen kabelbreuk,
snelheidsopnemer draait goed, heeft accuspanning, massa en geeft spanning af
teller heeft accuspanning, massa en signaal van snelheidsmeter. Maar geeft dus niets weer.

Conclusie: teller is stuk.

Voordat ik hem laat repareren of vervang, is er iemand in Den Bosch of Enschede met een soortgelijke teller waarvan ik hem even mag aansluiten om daadwerkelijk te testen of het de teller is? Dit omdat een teller reparatie of vervangen nogal prijzig is. Ik zou dus graag 100% willen weten dat het ook de teller is.
Het gaat om een electrische teller, met alleen kmteller en digitale km stand. Middels een schakelaar kan je dagkm stand zien. Een VT750 C2 ACE, Black Widow en denk ook 1100 ACE hebben deze teller.

De operaratie bestaat uit het volgende: teller van dashboard halen en een 9pins connector loshalen. Dan je teller op mijn 9pins connector aansluiten. Geeft je teller dan wel iets weer, dan is mijn teller dus daadwerkelijk kapot.
 
Zo van het weekend op uitlaat jacht geweest.
Offerte laten opstellen voor Highway Hawk shortpipes met zwarte exhaust wrap/tape (of hoe dat ook wilt noemen).
Nu alleen nog even wachten op de bonus van het werk en dan kunnen ze aan de slag.

@ Sleeër: er tussenin ook goed? Woon in Amersfoort. Heb alleen een 750C uit 2007. Weet niet of dat veel verschil maakt.
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag weer wat dichter bij het mogen rijden op mijn VT600 gekomen. Geslaagd voor theorie examen... Nul fout :P
 
Ben eigenlijk benieuwd of dit project klaar is?

helaas staat dit project even stil.ben nu bezig een motorblok van een Ford Gran Torino 351c te reviseren . ook ben ik bezig om de dorpels te vervangen van de volvo 245 van mijn vrouwtje . ik heb laatst nog even de achterkant en de complete bedrading van een Honda rebel aangepast en ook nog een suzuki samurai van een softtop naar een metal top omgebouwd en die moet nog in de verf .dus druk druk druk.maar als dat af is dan gaat ik weer verder met de VT 1100.alweer wat nieuwe ideetjes dus dat komt allemaal wel goed.(denk ik)
 
Oké dus ECHT druk!!!
Toch bedankt voor de reactie was benieuwd omdat ik zelf ook bezig ben met een vt1100 project.
Is altijd leuk om te zien hoe andere het doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan