Honda VT1300CXA Meetingpoint

pmsiete

MF'er
2 aug 2008
111
0
Heerlen
Helaas is er op MF weinig te vinden over de Honda VT1300CXA.

Ik heb deze prachtige motor nu zo een kleine 2 weken in bezit. En ben meer dan tevreden.
Jammer genoeg heb ik nog lang gewacht met de aanschaf van de pracht motor.

Dit topic is bedoeld voor eigenaars van de VT1300CXA, om ervaringen uit te wisselen.
Maar ook zeker voor extra info voor de motorrijder die dit model overweegt aan te schaffen.

Zelf ben ik overstag gegaan na een uitgebreide proefrit. Het valt je meteen op hoe ligt en makkelijk deze motor stuurt. Ook de zithouding is erg comfortabel, wat je misschien niet zou vermoeden als je het model zo ziet. E.e.a. is erg goed doordacht door Honda.
En dan heb ik het nog niet over zijn zuinigheid. Ik zit op een verbruik van 1 op 22!!!
Zelf de Intruder VS600 van mijn vriendin verbruikte meer!
Het kan dus toch, een zuinige 1300 cc.

Uiteraard zijn er ook mindere punten, zoals bv de zwarte olie dop, of de niet chromen standaard, Honda toch, schaam je. Ook word ik wel eens door de zon verblind die op de wijzerplaat van het cockpitje met de mooie chromen rand schijnt. Erg lastig als je even niets kunt af lezen. Ook af fabriek een te beschaafd geluidje, maar daar is genoeg aan te doen..

Dat was het even voor nu. Ben benieuwd naar ervaringen van andere motorrijders aangaande dit model……
full
 
Mijn zoon Nathan (9) is helemaal gek van deze motor,later wil hij ook zo'n Honda.
Wel heeft hij kritiek op o.a op de velgen en het achterlicht.Ja hij heeft er echt verstand van.

Evert.
 
Hoi ik heb em ook, wel heb ik al het 1 en ander verbouwd.
Ik heb:

cobra uitlaat
cobra intake
raw design fork caps
andere knipperlichten
custom zadel
motorblok covers
Etc.

misschien leuk om eens samen wat te rijden.

Leuke site voor je:

www.furyforums.com

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik heb em ook, wel heb ik al het 1 en ander verbouwd.
Ik heb:

cobra uitlaat
cobra intake
raw design fork caps
andere knipperlichten
custom zadel
motorblok covers
Etc.

misschien leuk om eens samen wat te rijden.

Leuke site voor je:

www.furyforums.com

[http://www.xs4all.nl/~sryz/after_dyno.jpg (afbeelding)]

De vermelde site heb ik al menig uurtje opgezeten, dus was al bekend.
Maar toch bedankt.

Je hebt hem al flink "gepimpt". Mag ik vragen waar jij de Cobra uitlaat hebt gekocht?
En wat deze heeft gekost? Verder vind ik de richtingaanwijzers toppie, waar heb je die vandaan?

Een stuk rijden samen kan zeker, ik woon echter wel in het uiterste zuiden van het land.
 
De cobra intake/uitlaat/power commander heb ik laten inbouwen bij http://www.extreme-motorcycle.eu

Daarnaast heb ik ook de pair valve meteen laten verwijderen, hierdoor krijg je geen nare pop geluiden uit je uitlaat bij het decellereren.

Hier staat overigens ook een dyno testbank, zodat je lucht/brandstof verhouding ook goed blijft na inbouwen van de spullen.

De totale kosten waren 1700,-

De knipperlichten kan je kopen via www.kuryakyn.com Waren +- 100 euro na verzend en invoerkosten.

Motorcycle Parts and Accessories for Harley, Metric & Goldwing | Kuryakyn

Ik heb ondertussen al een paar keer met de honda shadow club meegereden.
Misschien is dat voor jou ook geen gek idee, is een gezellige club.

www.shadowmc.nl
 
Laatst bewerkt:
Knipperlichten ga ik van de week bestellen, lijkt me wel erg mooi.
Passen deze zonder aanpassing op de Fury?

Shadow MC lijkt me wel grappig, al ben ik geen voorstander van om met grote groepen te touren.
 
Ik heb ze door de dealer laten monteren, heb niks gehoord over dingen die niet passen. Dus zou geen probleem moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Aanstaande zondag heeft de shadow mc een leuke rit vanuit Nuenen, misschien een idee om daar samen te rijden?
 
}) })

Vertel nou eens; hoe bevalt ie nou. Hoe rijdt ie. Vergelijk eens met iets anders dat je ook gereden hebt. Ik ben niet nieuwsgierig maar wil graag altijd alles weten.


:} :] :W
 
Haha, nou dat is lastig gezien het mijn eerste motor is :)

Maar ik heb laatst een rmt cursusje gedaan waarin o.a. zo'n beetje de bijzondere verrichtingen van rijles worden herhaald.

Dat ging verrassend goed in vergelijk met die lesmotor destijds.
 
Laatst bewerkt:
@ S-Fury,

Moet helaas werken, wel jammer............. :-(

@ Jastul,

Vergelijking met ander choppers waar ik opgereden heb (zijn er heel wat) vind ik de Fury zeer strak en makkelijk sturen. In tegenstelling tot andere choppers die duidelijk minder strak sturen, of zelf in de bocht willen vallen c.q. knikken...........
Voor de rest de looks natuurlijk. Enige min punt tot nu toe vind ik Chromen cockpitje dat je nog wel eens onder de zon wil verblinden..........

Gr. P
 
Laatst bewerkt:
Toe maar....

Die van mij geniet van een winterslaap. Sissybar is binnen uit de states, maar moet nog gemonteerd worden. Hebbe we alle tijd voor met dit weer ;-)
 
Vind het een mooie motor om te zien, maar het eerste wat ik zou doen is die plastic ogende wielen aanpakken.
Dwz of poedercoaten of vervangen voor chroom.

Ja daar zat ik ook aan te denken, helaas is het verchromen best prijzig en de kwaliteit is volgens mij redelijk discutabel hier in nederland. Gezien dat geen enkele verchroomboer die ik gesproken heb er garant voor wil staan.

Tja naar de states sturen kan ook, maar dan wordt het een kostbare en vooral tijdrovende klus. Hopelijk komen er over een tijd omruilprogramma's op gang voor het abs model.
 
Pmsiete,

Hoor net dat het in Limburg 14 graden was, nog de Fury ontwaakt uit zijn winterslaap? :)
 
Ja daar zat ik ook aan te denken, helaas is het verchromen best prijzig en de kwaliteit is volgens mij redelijk discutabel hier in nederland. Gezien dat geen enkele verchroomboer die ik gesproken heb er garant voor wil staan.

Tja naar de states sturen kan ook, maar dan wordt het een kostbare en vooral tijdrovende klus. Hopelijk komen er over een tijd omruilprogramma's op gang voor het abs model.
en poedercoaten of spuiten dan in het zwart? Ben je circa 200 kwijt, maar ziet er wel wat beter uit dan deze kleur(denk ik).
 
Ben er nog niet helemaal uit of ik dat echt mooi vind. Ik zag op een ander forum onderstaande Fury:

full
 
Laatst bewerkt:
@ S-Fury

Was idd prachtig weer.... Maar ja, moest weer eens de hele dag werken.
Fury staat dus nog op winter stal.
 
Oeps, zou nu wel moeten werken. Was ff vergeten dat je voor plaatjes moet aanmelden op dat andere forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan