honda vt500 Ascot: ervaringen gevraagd

etpwn

Die hard MF'er
18 okt 2009
591
0
Hallo ,

Ik kan een mooie VT500 Ascot kopen.
Ongeveer 60.000 op de klok.De motor ziet er verder mooi uit.

Wie heeft ervaring met deze motor.

Graag uw reacties

Bedankt Evert.
 
Yep rij al zo'n 7 jaar met een euhhh ietwat verbouwde Ascot..fijne fietsen.
Erg bullit/hufterproof bij minimaal onderhoud.
Eigenlijk het gewone net als bij andere (oudere) motoren,controleer oa. werking spanningsregelaar , uitlaat niet doorgerot,bekabeling en stekkers, geen rare bijgeluiden, geen overmatige spelingen, werking choke(kabel wil wel eens vastrotten) en ik ben al aan het 2e setje voorvorkkeerringen toe.
Typisch voor de Ascot natuurlijk de plastic panelen...zitten bij mij er niet meer op :+
Techniek is hoofdzakelijk hetzelfde als de rest van de VT500's maar nu ik er ook een VT500C(chopper/custom) en VT500E (tour) bij heb zie ik wel per type verschillen in onderdelen wat logisch is...
Verder zijn er veel 2e hands onderdelen te koop en nieuw is geen probleem...zelfs nieuwere types zoals de NTV 650 hebben intern onderdelen gemeen kwam ik achter.
Mijn collega heeft ook nog een mooie Ascot te koop.
Succes,MZlllss,Rob.
 
Hallo,

Ik heb er eentje sinds Pasen. Gekocht voor € 400,- 1,5 week mee gereden en toen zat de remklauw muurvast.
Sinds 2 weken rijdt ie weer ( starten en "lopen" ) nieuwe cupjes erin reservoir schoongemaakt nieuwe remvloeistof Etc.
Weer als nieuw. Olie van de voorvork vervangen was zo zwart als de nacht :-) en daarna begonnen de keerringen te lekken. Heb al nieuwe liggen binnenkort vervangen.

Blok loopt goed af en toe een plof binnenkort alle vloeistoffen vervangen alsmede de bougies.
Verder doe ik er niks aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan