Honda VT500 Ascot

Even een oud draadje opfrissen...

Ik ben aan het rondkijken voor een goede en nette Ascot. Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag!

full

Is dit wat?

De motor van de originele topic starter. Veel plezier aan gehad. Ook veel aan gerommeld. Maar nu een Ducati Monster gekocht en moet er toch vanaf.
 
Je moet het zo zien alles wat er aan gedaan is kan je terug lezen en als die goed start en zonder afwijkende geluiden loopt het goed aanvoelt bij een proefrit en het model je aanspreekt kan je er geen grote miskoop aan hebben .
Hooguit zijn er wat aanpassingen noodzakelijk om hem/haar aan je eigen smaak aan te passen
 
Laatst bewerkt:
Technisch istie in orde. :]

Blok is afgelopen winter uit elkaar geweest. Een van de draadeinden van de cilinder had het opgegeven wat resulteerde in een lekke koppakking.

Nieuwe (lees tweedehands) cilinders zuigers en koppen er op. Kan dus weer even mee, nu af en toe er op rijden om hem een paar honderd kilometer rustig in te laten lopen. Zolang dat goed gaat gaatie op marktplaats.

Daardoor ook nog 1,5 donorfiets aan onderdelen liggen voor geïnteresseerden.
 
of je moet nog even wachten tot komende zomer, als mijn brommertje klaar is...

wel een behoorlijke zak poen meenemen,... :P
 
Dan kan je lang zoeken een hoop mensen proberen je oud ijzer te verkopen. Het zou de ideale motor zijn voor mijn vriendin gezien haar 156cm lengte maar helaas in vijf jaar nog geen goede Ascot gevonden. De eerstvolgende die gebreken en defecten achterhoud en troep probeert te verkopen zogenaamd weten van niks steek ik zijn motor in de brand ben er helemaal klaar mee.

Er staat er hier vlakbij nu een te koop met defecte startmotor, een gat in de behoorlijk geroeste uitlaatpot (en prachtige geboorde gaten aan de achterkant voor een lelijk kutgeluid) roest in de tank die overal gedeukt en zwaar gekrast is net als elk kuipdeel schade heeft. Op zich is de rest verder best goed, motorisch loopt hij zeer netjes (niet optimaal door het gat in de uitlaatpot) en heeft nergens lekkages of zweet. Maargoed dat gat in de roestige uitlaat zit ik niet op te wachten ik koop liever gelijk een echt goede voor 2x duurder. Als iemand nou gewoon een eerlijke omschrijving erbij geeft was die hem allang kwijt aan hobbyisten die bakken onderdelen heeft liggen en zelf sleutelt een prima basis. Mocht iemand wat weten liefst gewoon orgineel of anders beetje custom scrambler achtig.
 
Laatst bewerkt:
Dan kan je lang zoeken een hoop mensen proberen je oud ijzer te verkopen. Het zou de ideale motor zijn voor mijn vriendin gezien haar 156cm lengte maar helaas in vijf jaar nog geen goede Ascot gevonden. De eerstvolgende die gebreken en defecten achterhoud en troep probeert te verkopen zogenaamd weten van niks steek ik zijn motor in de brand ben er helemaal klaar mee.

Er staat er hier vlakbij nu een te koop met defecte startmotor, een gat in de behoorlijk geroeste uitlaatpot (en prachtige geboorde gaten aan de achterkant voor een lelijk kutgeluid) roest in de tank die overal gedeukt en zwaar gekrast is net als elk kuipdeel schade heeft. Op zich is de rest verder best goed, motorisch loopt hij zeer netjes (niet optimaal door het gat in de uitlaatpot) en heeft nergens lekkages of zweet. Maargoed dat gat in de roestige uitlaat zit ik niet op te wachten ik koop liever gelijk een echt goede voor 2x duurder. Als iemand nou gewoon een eerlijke omschrijving erbij geeft was die hem allang kwijt aan hobbyisten die bakken onderdelen heeft liggen en zelf sleutelt een prima basis. Mocht iemand wat weten liefst gewoon orgineel of anders beetje custom scrambler achtig.


yLRp13T.jpg

:t
 
Sinds vandaag in bezit :)

B6_E2471_F_A8_EB_4385_99_EE_65_AA56407_A23.jpg


A8_CFC7_D8_AB70_4_BB5_8_A59_7_DC66_B79_D215.jpg


Dit is een VT500E(euro?). Volgens mij komt ie wel redelijk overeen met een ascot. :? Ergens dit weekend maar een beetje kijken of t wil lopen. Zit een Jos Schurgers kuip op, is dit een zelfbrouwsel of zijn ze ooit zo geleverd?

Groeten :W

Bart
 
De kuip is van Jos Schurgers en niet origineel van Honda. Heeft deze motor cardan aandrijving? Ziet er wel netjes uit voor een 30 jaar oude motorfiets. Kilometerstand?
 
Heeft cardan inderdaad, kmstand is nog geen 24000. Wou er eerst de winter mee doorrijden maar is veel te zonde, alles zit nog goed in de verf en weinig roest :)
 
Hallo allemaal!
Leuk om hier wat te lezen over ascots. Ik heb in juni een afgeschreven ascot opgepikt in Amsterdam. Ze stond al 6 jaar in een schuurtje met brandschade (vandalisme) Hele voorpartij weg.. ik ben er zo nu en dan mee bezig. Ik dacht misschien wel leuk om wat foto's te delen!

1. Schoongemaakt, schade bekijken
2. Motor in de auto mee naar huis. Ja paste net. Nee m'n vriendin was het er niet mee eens.
3. Nieuwe Kabelboom erin gelegd, luchtfilter box eruit, powefilters erop, achterlicht aangesloten, nieuwe remleiding gelegd, accu (nog provisorisch) onder zadel weggewerkt.

Ohja en de tank was heeeeeel vies van binnen. En roestig! Ik heb m in de azijn gezet en vervolgens met tankcure behandeld (soort epoxy). Kraantje is toen kapot gegaan, dus ik was op een nieuwe.

To do:
-nog geen druk op voorrem, ik vermoed nog ergens een luchtbel. Tips zijn welkom!
-koplamp halen en aansluiten. Ik heb er eentje op het oog, ben benieuwd
-vloeistoffen

Netjes maken, ombouwen op frame met kenteken (die ik nog moet schuren en spuiten)
 

Bijlagen

  • IMG_20180602_182656995.jpg
    IMG_20180602_182656995.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 35
  • IMG_20180602_182723654.jpg
    IMG_20180602_182723654.jpg
    677,4 KB · Weergaven: 40
  • IMG-20180823-WA0052.jpg
    IMG-20180823-WA0052.jpg
    305,2 KB · Weergaven: 40
  • DSC_0042.JPG
    DSC_0042.JPG
    896,6 KB · Weergaven: 37
  • DSC_0028.JPG
    DSC_0028.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 36
  • IMG-20181213-WA0023.jpeg
    IMG-20181213-WA0023.jpeg
    717,9 KB · Weergaven: 34
Nou, hij loopt! Vandaag 200meter gereden en hij zit eigenlijk wel goed op t gas!
 

Bijlagen

  • DSC_0081.JPG
    DSC_0081.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 32
Weer 1 erbij die rijd..mijne doet voorlopig dienst als kerstboom in de huiskamerO-)...maar verse benzine en accu erin en hij is weer rijdbaar:]
 
Ik wil eigenlijk Noppenbanden op mijn motor monteren, lekker hoog en breed. Weten jullie wat daarbij de max is? Ik kan een mooi bandje krijgen voor weinig 130/80 18. Past dat achter? En wat zou voor passen? Iemand ervaring mee?
 
Voor de liefhebber heb ik een leuke Ascot te koop. Nette staat, goede banden en niet versleuteld.
Blok loopt er goed.
Prijskaartje € 875,- of iets in die buurt !
 

Bijlagen

  • a-1.jpg
    a-1.jpg
    217,4 KB · Weergaven: 23
  • a-2.jpg
    a-2.jpg
    211,5 KB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan Onderaan