Honda vtr firestorm 1000 hulp?

gixxerr600

MF'er
24 okt 2022
33
8
Hallo mensen
Heb een firestorm vtr 1000 erbij gekocht met onderhouds historie etc erbij
Loopt ook heerlijk
Nu brult hij als ik het gas los laat en hij naar de 2500/3000rpm gaat en soms ook een heerlijk knalletje erbij vindt het persoonlijk wel wat hebben 👌
Kan dit heel veel kwaad de ene zegt nee de andere weer wel
Er zitten 2 leovince dempers op en er zijn dempers in geplaatst door krommer motoren
En er zit van voor tot achter ingepakt met hitteband wrap is nu nog wit ga er een zwarte op plaatsen
Misschien hier ook iemand die een firestorm heeft met het zelfde

Alvast bedankt
 
Das exact het armloop toerental. Met sportpijpjes word carburatie afstellen aangeraden bij de vtr. Velen zijn u voorgegaan. De mijne hield echt in met open pijpen, en dat was rete irritant.
Heb hier ook leo sbk gemonteerd, af laten stellen door tovami in Goes en kreeg er een veel beter trekkende motorfiets voor terug.
 
Das exact het armloop toerental. Met sportpijpjes word carburatie afstellen aangeraden bij de vtr. Velen zijn u voorgegaan. De mijne hield echt in met open pijpen, en dat was rete irritant.
Heb hier ook leo sbk gemonteerd, af laten stellen door tovami in Goes en kreeg er een veel beter trekkende motorfiets voor terug.
Top thanks voor de reactie!
Wat kost zo iets om dat te laten doen ?
 
Er zitten kleppen in de carburateur die ploffen normaliter moeten voorkomen. Kan het kwaad? Meah, kans dat je straks geen dijk en stadscentrum meer in mag door het

Er zitten kleppen in de carburateur die ploffen normaliter moeten voorkomen. Kan het kwaad? Meah, kans dat je straks geen dijk en stadscentrum meer in mag door het geluid.
Toch knalt die wel kreeg vandaag nog een reactie van iemand het lijkt wel oorlog hier toen je aan kwam rijden😅
 
Het ploffen komt door een te arm mengsel. De Honda carburateurs hebben een klep om dit mengsel onder bepaalde omstandigheden op peil te houden. Op deze website staat hij als onderdeelnummer 30.

Bij veel onderdruk (gas dicht terwijl de motor hoog in toeren zit) hoort deze klep een luchtkanaal af te sluiten en houd daarmee de brandstoftoevoer op peil.

Arm lopen kan echter ook komen door de uitlaat. Het zou dan kunnen dat de huidige Leovince-uitlaat het spoeleffect van de cilinders tegenwerkt waardoor telkens een stukje "restlucht" in je cilinders achterblijft. Dit neemt dan de plaats in waar je normaliter dus een vers mengsel met zuurstof en brandstof wilt hebben.

"Kan het kwaad?" De machine zal er waarschijnlijk oud mee kunnen worden. Maar de vraag is, wil jij dat? Je hebt een firestorm. Je bent sneller weg dan 98% van alles bij het stoplicht en die Leovince uitlaten wekken de indruk dat je daar moeite voor moet doen? Ik zou me kapotschamen. Bovendien hoef ik niet iets op m'n mijn fiets wat de motor tegenwerkt en bovendien slechter werkt dan het origineel. "Meet or exceed".
 
Je bent sneller weg dan 98% van alles bij het stoplicht
Nou, bij veel maar niet alle firestorms wil de koppeling giftig ingrijpen bij fel optrekken. Dus echt snel vertrekken met een firestorm kan tegen het gevaarlijke aan toe gaan.
Die leo sbk dempers wegen ook een stuk minder dan de originele betonpalen _O-.
Maar goed, onnodig herrie veroorzaken is niet meer van nu.
Aan ts, ik meen 350 euro ongeveer voor afstellen op een vermogensbank. Tovami heeft prijslijsten op zijn website.
 
Gelukkig zitten er is er een db killer in gedraaid met demper wol etc door krommer motoren want ga met de motor ook door ons buurt land heen Duitsland heb geen zin om te lopen als ze me staande houden zonder db killer
Heb gisteren handspannnede naks gekocht ipv de zelf spanners
Heb ook een k&n filter besteld als dit binnen is ga ik hem aflaten stellen
 
Mijn leo 's moeten ook worden voorzien van nieuwe demperwol, komt tzt wel. Naar het buitenland gaan is hier altijd de originele dempers eronder. En die spanners vervangen is een goed idee :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan