honda vtr-sp1

brandhieris brandaris

Die hard MF'er
6 mrt 2008
582
2
fryslân
Een vraag; als ik met mijn motor in hoog toerental het gas dicht gooi. dan knalt ie ongeloofelijk! Is dit schadelijk?
Er is wel een pakking lek tussen het spruitstuk en de uitlaat.
 
Een vraag; als ik met mijn motor in hoog toerental het gas dicht gooi. dan knalt ie ongeloofelijk! Is dit schadelijk?
Er is wel een pakking lek tussen het spruitstuk en de uitlaat.
..eerst maar eens een nieuwe pakking ertussen doen, als het dan nog niet weg is praten we weer verder :) ;) zo valt er niks over te zeggen, behalve dat het knallen daar waarschijnlijk door komt..eerst oplossen & uitsluiten dus (doordat hij zijn gassen niet goed kwijt kan, kan het daar wel heet worden..heter dan nodig dus..nooit goed)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die grote klappen ook wel iets hebben. De pakking vervangen is niet zo'n makelijke klus, je kunt er namelijk niet zo goed bij te sleutelen. Als het geen"schade'' aanbrengt heeft het ook geen zin om de motor voor de helft te slopen.
 
Ik vind die grote klappen ook wel iets hebben. De pakking vervangen is niet zo'n makelijke klus, je kunt er namelijk niet zo goed bij te sleutelen. Als het geen"schade'' aanbrengt heeft het ook geen zin om de motor voor de helft te slopen.
..pakking zo laten, kan hij te heet worden,schade aan je uitlaatkleppen is wel degelijk mogelijk.. maar dat stond hierboven ook al ;)

Ik zeg niet dát de klappen ervan komen, maar de kans is wel degelijk aanwezig.. je hoeft de pakking niet te vervangen als je het niet wil, maar als het komt door de pakkign en het gaat stuk, zal je wat langer bezig zijn met de reparatie
 
Laatst bewerkt:
Mijn Superduke knalt ook weleens in de uitlaat met gas lossen. Kan het zelfs op commando "oproepen". Vind het wel gaaf :Y

Vraag: Wat kan dit voor schade aan je uitlaarklep geven? Zijn denk ik toch puur onverbrande gassen die in je (hete) uitlaat alsnog tot ontbranding komen? Uitlaatklep is vermoedt ik dan alweer gesloten...

Ben dus erg nieuwsgierig naar wat voor "schade" dit kan veroorzaken...
 
Mijn Superduke knalt ook weleens in de uitlaat met gas lossen. Kan het zelfs op commando "oproepen". Vind het wel gaaf :Y

Vraag: Wat kan dit voor schade aan je uitlaarklep geven? Zijn denk ik toch puur onverbrande gassen die in je (hete) uitlaat alsnog tot ontbranding komen? Uitlaatklep is vermoedt ik dan alweer gesloten...

Ben dus erg nieuwsgierig naar wat voor "schade" dit kan veroorzaken...

Volgens mij had het iets te maken met koolstof vorming aan de andere kant van de klep waardoor deze niet meer goed zou afsluiten.

Kan het mis hebben hoor.
 
Mijn Superduke knalt ook weleens in de uitlaat met gas lossen. Kan het zelfs op commando "oproepen". Vind het wel gaaf :Y

Vraag: Wat kan dit voor schade aan je uitlaarklep geven? Zijn denk ik toch puur onverbrande gassen die in je (hete) uitlaat alsnog tot ontbranding komen? Uitlaatklep is vermoedt ik dan alweer gesloten...

Ben dus erg nieuwsgierig naar wat voor "schade" dit kan veroorzaken...
Een ontploffing gaat, zeg maar, alle kanten op. Richting einde uitlaat en uiteraard ook richting uitlaatklep. Tja, als het flinke klappen zijn, kan de klep flink op z'n donder krijgen terwijl dit eigenlijk niet hoort.
Kan het kwaad? Het zou kunnen.
 
..of de uitlaatstroom wordt belemmerd door soort werveling/turbulentie in het uitlaatkanaal (het vloeit dus niet mooi af/weg)..dan wordt het daar hartstikke heet en kan je uitlaatklep verbranden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan