Honda vtr1000 valt uit bij schakelen vanuit zijn vrij

5 apr 2017
2
0
Mijn Honda VTR1000 SP1 heeft het gehele winterseizoen stilgestaan. Afgelopen week wilde ik gaan motorrijden vanwege het lekkere weer. De motor startte gewoon prima (acculader) en alles leek te werken, totdat ik de motor in de eerste versnelling zette. De motor viel direct uit (na een "schok" naar voren). De standaard was uiteraard in. Nu lees ik op verschillende forums dat het aan de jiffy/zijstandaard schakelaar moet liggen, alleen weet ik niet waar ik deze kan vinden. Iemand die bekend is met dit probleem en mij hiermee kan helpen?


28m3ehk.jpg
 
Ja, hoogstwaarschijnlijk blijft de schakelaar "hangen", of schakelt niet meer door vervuiling of oxidatie. . Probeer met een beetje WD40 (lost vet en oxidatie op), in de spuiten en de standaard tegelijkertijd in en uit te klappen. Lukt dit niet, schakelaar demonteren en reinigen, zo nodig vervangen.

(de schakelaar is het zwarte dingetje waar de kabel uit komt)
 
Laatst bewerkt:
Die schakelaars zijn oerdegelijk en gaan bijna nooit kapot. Ik zou ook zeggen plakkende koppeling. Start hij wel als je hem gewoon in de versnelling start met koppeling en voorrem in?

Bedankt voor de reacties. Ik heb meerdere malen geprobeerd om de motor in zijn 1 te starten, maar de motor start niet. Wat kan ik in deze situatie het beste doen?
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb meerdere malen geprobeerd om de motor in zijn 1 te starten, maar de motor start niet. Wat kan ik in deze situatie het beste doen?

Start de motor niet of slaat ie niet aan?
Trek je dan wel de koppeling in?
Draait de startmotor dan wel, of zijn het idd plakkende koppelingsplaten zodat de startmotor hem niet rond wil krijgen?

Edit,

als het de schakelaar zou zijn slaat de motor op een normale manier af, net zoals je het contact uitzet dus, blijven de platen plakken dan gaat het gepaard met een voorwaartse schok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan