Honda VTR1000F achterbrug vervangen

TheShadow

MF'er
18 jun 2017
47
15
Beverwijk
Hallo allemaal,

Ik ben in Het bezit van een Honda VTR 1000F uit 1999.

Hiervan moet de achterbrug/swingarm worden vervangen.
Is dit goed zelf te doen en welke problemen kom ik tegen waar ik rekening mee moet
houden?

Heeft iemand hier ervaring mee of een schemaatje?

Alvast hartelijk dank!

Gr. Niels
 
Waarom moet hij vervangen worden? (Gewoon uit interesse). Het lastige aan zo'n klus is dat je de fiets niet op de gebruikelijke manieren kan ondersteunen of neerzetten. Ophangen aan een takeltje of iets timmeren waar hij in rechtop gehouden wordt.
Verder is het gewoon mechanisch sleutelwerk. Als je daar ervaring mee hebt moet het lukken. Organiseer een werkplaatshandboek. Daar staat het allemaal in. En bereid je voor op bouten, moeren en asjes die gemeen vast kunnen zitten. Bekijk ook even welke lagers, stofringen en bouten of moertjes je allemaal mee wilt vervangen. Scheelt later misschien een hoop ellende. Verder is een potje vet wel praktisch bij montagedingen zoals deze klus.

Succes!

Later,

Loek
 
Hallo allemaal,

Ik ben in Het bezit van een Honda VTR 1000F uit 1999.

Hiervan moet de achterbrug/swingarm worden vervangen.
Is dit goed zelf te doen en welke problemen kom ik tegen waar ik rekening mee moet
houden?

Heeft iemand hier ervaring mee of een schemaatje?

Alvast hartelijk dank!

Gr. Niels
gewoon vervangen voor eenzelfde exemplaar ? , dan het werkplaatshandboek downloaden en kijken hoe het moet en of je speciaal gereedschap voor nodig is.
niemand behalve jijzelf kan voldoende inschatten of het voor jou goed te doen is.
 
Ja voor zelfde exemplaar. De bout van de ketting spanner is afgebroken en krijg die er met geen mogelijkheid meer uit. Heb alles geprobeerd.
Maar die boor je er toch zo uit?

1657700731067.png


Of: Weet niet hoever hij al afgebroken is maar eerst even goed verhitten en dan een moordenaar erop?
 
Laatst bewerkt:
Los vd achterbrug, het linksysteem van de VTR daarin zitten naaldlagers en bussen. Na ik zeg 20jaar mag daar zeker nieuw vet tussen/lagers/keringen en bussen controleren.
Dat is iets wat ik gelijk zou meepakken als je ook de achterbrug loshaalt.
Bussen lopen door gebrek aan smering vaak in met speling tot gevolg. Naaldlagers zijn dan al overleden/plat gesleten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan