Honda VTX 1800

Elja

MF'er
18 jun 2001
39
0
Nijmegen
Ik vind het wel een vette chopper.. Jullie ?

Misschien de opvolger van m'n huidige brommert.. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee man vtx 1800/....ken ik ook een nissan primera 2 liter blok onder me gazelle fiets schroeven...

beetje jammer dus...
 
Ik heb het eens nader bekeken en ik vind dat Honda weer een prima produkt heeft neergezet. Men heeft een 1800cc motorblock genomen en daar een geheel nieuwe motorfiets omheen gebouwd. Als ik de rij-impressies mag geloven rijdt het ding als een speer. Zoals het hoort bij een cruiser, relatief weinig pk's (rond de 100) en heel veel koppel (156 NM bij 3500 rpm!). Honda heeft in het verleden vaker van dit soort grensverleggende designs gemaakt. Wie herinnert zich de CBX nog? Ook de Fireblade was een innovatie. Deze VTX is een superlatief. Ben benieuwd wat deze fiets moet gaan kosten. In Duitsland prijzen gezien van iets onder de 30.000 DM. Ik schat dus dat het in Nederland rond de 36.000 gulden zal uitkomen. Dat is niet mis.

Zou ikzelf deze motor kopen? mmmm, de BMW R1200C cruiser is ook mooi en uniek product, en goedkoper. Andere Japanse producten zijn me iets te Harley-achtig. Dan toch maar deze VTX.
 
Zoals het hoort bij een cruiser, relatief weinig pk's (rond de 100) en heel veel koppel (156 NM bij 3500 rpm!).

Zou ikzelf deze motor kopen? mmmm, de BMW R1200C cruiser is ook mooi en uniek product, en goedkoper. Andere Japanse producten zijn me iets te Harley-achtig. Dan toch maar deze VTX.

Relatief weinig PK's...naar cilinderinhoud gemeten wel, maar weet je wel hoeveel moeite ik moet doen om ook maar een beetje in de richting van de 100 achterwiel PK's te komen. Al heel wat tuning gedaan en nog steeds niet gewoon....

Maar als ik moest kiezen....
Duidelijk de BMW, een prachtmotor, en relatief zeldzaam.
 
Die BMW is inderdaad ook een prachtige motor.

Aangezien ik de VTX 1800 nog niet in het echie gezien heb zou ik zo nog niet kunnen kiezen tussen die twee..

Komt het toch weer mooi uit dat ik geen cent te makken heb en het dus nog ff op m'n 14 jaar oude Intruder 700 houdt.. :)





 
Terug
Bovenaan Onderaan