Honda Wave 110i

FF oma wegblazen.
Ik overweeg zo'n ding te kopen. In Duitsland, daar rijden er zat. Leuk ding voor op vakantie. Maar ik aarzel omdat ik vrees dat ik de Wave, mocht ik dat ding weer kwijt willen, in Nederland aan de straatstenen niet kan verkopen voor een fatsoenlijke prijs. Ik heb geen zin er mee te blijven zitten.
 
Ik persoonlijk vind dat een foute redenering. Als je een wave koopt, is dat puur voor een oerbetrouwbaar, super zuinig en praktisch vervoermiddel te hebben voor in en rond de stad (en zelfs nog veel verder als je dat wil). Wat dan de latere verkoopswaarde gaat worden, zou je worst moeten wezen.
 
Dat mag zo zijn maar ik kan niet zoals de ECB flappen bijdrukken.
Nog even gerekend trouwens. Met bpm, keuren, kentekenplaat en ophalen, kom je al aardig dicht bij de prijs van eenzelfde exemplaar in Nederland. Spijt me voor de Duitsers, maar ik zie het nog even aan.
 
Welke winkel verkoopt de wave 110 in Nederland? Ik zie alleen een winkel in de Deventer maar dat is te ver weg voor mij. Omgeving Rotterdam zou beter zijn.
 
Ik zou maar snel zijn, Honda heeft de Wave in veel euro-landen uit het assortiment gehaald. Iets met euro 4 volgens een Duits forum. In Griekenland staan de wave en twee soortgelijke varianten (Astrea Grand 110 en SupraX Helm-In 125) nog op de site (maar dat kan ook een gevalletje zijn van culturele traagheid).
Of dit iets tijdelijk is, is onduidelijk. Zowel de SH 125/150 en de Vision 110 zijn ook tijdelijk uit het assortiment geweest en staan nu met het predicaat "nieuw" weer op de site :? Meneer Honda zal wel onderhuids een piefje en een palletje zijn gaan aanpassen voor de Euro 4 goedkeuring, maar ik zie niet direct een verandering.
 
Laatst bewerkt:
Oké bedankt voor de reactie. We zullen zien of de Wave terug komt met een euro 4 norm. Er is in Nederland toch bijna geen markt voor dit soort motorscooters.
 
Welke winkel verkoopt de wave 110 in Nederland? Ik zie alleen een winkel in de Deventer maar dat is te ver weg voor mij. Omgeving Rotterdam zou beter zijn.

Welke winkel is dat? (Woon er toevallig) en blijf het leuke apparaatjes vinden)

Ah, heb hem al. WK, kon haast ook niet anders.
2K nieuw (+ 300,-- kenteken + rijklaar maken)
 
Laatst bewerkt:
Welke winkel is dat? (Woon er toevallig) en blijf het leuke apparaatjes vinden)

Ah, heb hem al. WK, kon haast ook niet anders.
2K nieuw (+ 300,-- kenteken + rijklaar maken)

Ja klopt wk scooter centrum. Ik heb er 1 gevonden in Venlo voor 2458,= rijklaar. http://www.gommans-jansen.nl/honda/modellen/wave-110i/

Ja leuk apparaat voor er bij en oerdegelijke kwaliteit. Zeker voor ritjes in de buurt en zo ideaal. Je kunt er trouwens in Deventer ook voor kiezen om hem gratis te laten verzenden via Gls maar ik denk dat de bezorger daar niet zo blij mee is. Plus moet je hem dan thuis nog monteren of komt hij rijklaar aan? Wil er voordat ik er 1 koop een keer mee rijden.
 
Eh, een tip uit eigen parochie. Mijn Innova is te koop. Die heb je voor de helft van nieuwprijs hierboven. Staat in de verkoophoek.
gr.

< edit > Motortje is verkocht en rijdt nu ergens bij Rotterdam rond.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ga dit topic misbruiken om te preken voor eigen parochie. Wegens overcompleet verkoop ik mijn Honda Astrea Supra. Ik heb namelijk nog steeds de Wave 110 en daarnaast nog een auto en 22 andere Honda 4takt brommers en motoren :P
De Astrea Supra is hetzelfde als een Wave, maar deze is 100cc. Loopt op top net over de 100 en is lekker zuinig. In de winter consequent 1:47, de afgelopen weken met het warme weer tussen de 1:52 en 1:56. Dat is woon-werk over 80km/h wegen + stad. Tankbeurten heb ik gedocumenteerd.
51.000 km gelopen, misschien wel klokje rond geweest, geen idee. Loopt uiteraard perfect.
Hij is lelijk, kappen zijn gescheurd. Maar ik heb er een nieuwe Wave kappenset bij, ori Honda.
Bouwjaar volgens kenteken is 2001. Ik betaal 3 euro per maand verzekering _O-
€ 950,-

3180858108.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een lelijk hok zeg , ... ;)

Is volgens mij opa van de mijne uit 2016

full


Ik weet alleen niet waarom we in het scooter gedeelte zitten,....

Ik vind het absoluut GEEN scooter; want ik heb GEEN vario, ik moet gewoon zoals op een echte motor met mijn linker voet een andere versnelling selecteren ( dit is ook waarom ik deze heb gekocht), en GEEN v-snaar maar een ketting.

Hoe is jullie ervaring trouwens met de slijtage van ketting/tandwielset ?
Ik heb er nu zo'n 5000 km op gereden, en de set is al behoorlijk versleten ondanks uitbundig en zeer regelmatig smeren.
 
In "het oosten" rijden ze vaak met gesloten kettingkast (of zelfs oliebad, maar weet dat niet zeker.
Dichte kast is al ketting behoud
 
Nooit gehad maar blijft een zwak houden voor deze Honda Wave.

In Thailand is idd. de kettingkast gesloten bij een 125, olie bad weet ik zo net nog niet... maar weet het fijne er niet helemaal vanaf.

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De Wave 110i is momenteel niet meer leverbaar in Nederland. Ik heb overwogen een exemplaar uit België te importeren maar ik spaar me zelf de moeite.
Bovendien vind ik de Wave iets te modern ogen en een beetje ver af staan van de Honda Cub / c50 / c70 / c 90 waar ik wel een soort van nostalgisch gevoel bij heb.

Daarom heb ik vandaag de knoop doorgehakt om een tweedehands Innova 125i met een kleine 6000km op de teller toe te voegen aan de collectie.

Waarschijnlijk voor de eeuwigheid aangezien niemand gezien wil worden op zo'n ding. Dat vind ik juist de charme. Het zal me een worst wezen hoe het eruit ziet. Als het maar rijdt en voor een habbekrats zelf te repareren is indien nodig.

Ik ben benieuwd.. :]
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend ben ik er dus achter gekomen waarom mijn ketting zo hard slijt.

Het blijkt dus dat ik al de hele tijd het verkeerde ketting-vet gebruik ..... :(

Ik gebruik vanaf het begin al die witte keramische, maar die is dus te DIK voor mijn standaard ketting.

Nu dus goedkopere spray gekocht.

De nieuwe ketting-set zal nu dus hopelijk wel een flink stuk langer mee gaan :]
 
Vandaag heb ik een Honda Innova 125i gekocht.

Ik ben de eerste eigenaar zeer dankbaar dat hij deze in 2009 geimporteerd heeft uit Duitsland. De technische staat is uitstekend. De vorige eigenaar heeft er goed voor gezorgd en met maar 5800km op de klok oogt en rijdt 'ze' als nieuw.

Hopelijk zijn er op het forum enkele enthousiastelingen die deze post kunnen waarderen.

Deze Innova heeft in ieder geval een leven van toerritjes voor de boeg. Het is zo relaxed rijden met de semi automatische 4-bak. Een briljante uitvinding wat mij betreft. De voordelen van een automaat en de rijbeleving van een geschakelde motor.

Ik heb de hele dag met een smile van oor tot oor rondgereden..
full
 
Thanks.

Ja ik vind het wonderlijk dat ik hem heb kunnen krijgen in deze conditie. Hij is echt als nieuw. Geen spatje roest te bekennen. Deze zomer rijd ik er lekker op rond en van de winter gaan 'alle' kappen eraf en wordt het frame en al het onderliggend spul geinspecteerd. Misschien dat ik een aantal kwetsbare delen voorzie van wat tectyl als roestpreventie.

Ik geniet ervan als ik een goed stuk techniek in handen heb en zeker als diegene voor mij daar gelijk over dacht. De complete onderhoudshistorie is aanwezig. En hoewel de vorige eigenaar het onderhoud deels zelf heeft uitgevoerd is het goed gedaan.

Er rijden maar enkele Innova's in Nederland rond. In deze kleurstelling heb ik hem nog niet gezien. Dit is een klassieker in wording...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan