Honda X-ADV 125/150

Gerdien

MF veteraan
7 jul 2002
4.670
1.825
Een X-ADV 150cc versie is aangekondigd voor de Aziatische markt en er is kans dat er een 125cc versie naar Europa komt.
Ik zeg doen! En dan graag de 150cc versie. Ik zou er meteen een kopen. :Y

Met slechts 130kg zal dit een fijn scootertje zijn.
Deze scooter heeft veel overeenkomsten met de PCX, de basis en het blok zijn hetzelfde. Zadelhoogte is 79,5 cm en dat komt door de 3cm langere veren dan de PCX.
Maar de looks vind ik vele malen mooier. :9~
Prijs in Indonesië is € 2275,- en dat is ongeveer 20% meer dan de prijs van een PCX 150 in Indonesië.

071919-Honda-X-ADV-150-f.jpg


post11628.jpg


2020-honda-adv-150.jpg



 
Laatst bewerkt:
Als dit naar Nederland komt, dan overweeg ik serieus om er een te kopen. Iedere keer als ik een X-ADV zag zei ik hardop dat ze die in een lichte versie moeten maken. Zo'n gaaf ding is dat. Et voila, nu is ie er. *O*
En nu maar hopen dat ie naar Nederland komt. :Y

Het heeft ook wel wat weg van de Yamaha Aerox 155 waar ik ook fan van ben. Ik houd van sportieve looks.

Yamaha_Mio_Aerox155_L_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er komt dus geen 125cc versie naar Europa volgens deze Franse site.


Over de 150cc versie is niets bekend. Maar ik vrees dat die ook niet komt als ik de reden lees: de scooter zou te duur worden voor onze markt:

"Update 24-07-2019: Honda Frankrijk heeft helaas geantwoord dat deze ADV naar verwachting niet binnen 125 cm3 in Europa aankomt ... De zorg is de premium positionering van X-ADV , die noodzakelijkerwijs het kleine broertje 125 zou moeten erven, dat daarom een prijspositie zou hebben die te hoog is voor de markt en vergeleken met de PCX waarvan het model is gebaseerd ... Hopelijk veranderen ze van gedachten!"
 
Zou wel een goede zet zijn van Honda om deze in 150cc in Nederland te gaan voeren als tegenhanger van de Nmax 155, moet de prijs wel scherp zijn.
 
Duurder dan de Nmax 155 is te begrijpen als je kijkt wat je krijgt: verstelbaar scherm, uniek design, key less en geschikt voor licht offroad gebruik.
Ik zou het kopen voor 5k.
 
en geschikt voor licht offroad gebruik.
is dat zo? ik dacht alleen looks .als dat zo is voegt het wat toe als reis scoot anders vind ik je forza beter geschikt
 
mischien stomme vraag wat als je er 1 in bv bali bestelt en je laat hem opsturen en je voert hem daarna in kan dat?
 
Licht off-rooad is mogelijk door langere veerwegen en allroad banden. Daarmee kan je op zand en gravelwegen rijden. Ik zocht wel eens naar dolmen/hunnebedden in Frankrijk en die bleken dan aan zandwegen te liggen. Met deze ADV gaat dat het iets makkelijker, denk ik.

Zelf importeren is erg complex. Daar komt zoveel bij kijken dat ik er niet aan durf te beginnen. Tenzij het uit een EU land is.
 
Laatst bewerkt:
Schijnt dat er wel een 300 versie naar Europa komt. Voor mij helaas te zwaar (gewicht).

 
Terug
Bovenaan Onderaan