Honda X-ADV 750

Wim Nauta

Rookie
8 jul 2022
9
2
Schinveld
Goede avond
Een vraag ik ben aan het kijken voor een groter windscherm voor op mijn honda X-ADV 750 maar ik ben niet de kleinste met 195 m
Zou iemand mij hier wat info over kunnen geven .
Had er een gezien van givi maar die is van een honda NC 750 x
Nu is mijn vraag weet iemand of dat ook past .
En is er iemand die mij iets kan uitleggen over de G knop waar die eigenlijk voor is ?
Groet wim
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring: ik ben 1.9m en heb op meerdere motoren met ruitjes lopen klooien (bandit 1200, tdm850, tiger800, ktm1090). Eigenlijk is een grote ruit nooit groot genoeg -> je zit daardoor juist met je hoofd in de turbulentie. In mijn ervaring is juist een kleinere ruit een betere keus.

Dat gezegd hebbende; inhoudelijk kan ik je verder niet helpen :+
 
Oke dan moet ik het misschien eens proberen om de hele ruit te verwijderen kijken hoe dat is
Dat heb ik ook eens geprobeerd, beviel mij dan ook weer niet 8)7

Ik zoek nu steeds naar een ruit waarbij ik de turbulentie op mn borst krijg en met de helm in de 'schone' stroming zit. Bijkomend voordeel: als je teveel onderuitgezakt gaat zitten, krijg je meer herrie in je helm, meteen een reminder dat je netjes moet zitten ;).
 
Dat wat je zegt over de herrie in je helm dat ondervindt ik nu ook .
Maar vind het ook zonde als ik een hoop geld ga uitgeven voor een ander windscherm en het werkt dan niet
 
Klopt, dat maakt het ook zo lastig. 100€ uitgeven en je weet binnen 5 minuten dat het niks is. Zit je met je schermpje.

Ik koop ze vooral 2e hands op markplaats, MF of bij boonstraparts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan