Honda x-adv vs. Yamaha Tmax

020_danny_

Rookie
6 jun 2020
5
0
Hi allemaal!

Ik ben mezelf aan het oriënteren op de Honda x-adv en de Yamaha Tmax 560. Ik vind ze beide prachtig, nu zit ik alleen met een probleem. Ik ben zelf 2m lang en dan vallen er natuurlijk al behoorlijk veel opties af. Heeft iemand ervaring met deze motorscooters en hoe zit het met de beenruimte? Een alternatief met veel beenruimte is ook altijd welkom!
De dichtsbijzijnde motordealer is hier best een stukje vandaan dus vandaar dat ik het hier eerst even vraag.

Ik hoor het graag!
 
Ben bijna 2 meter en heb een adv voor mij een perfect ding, laatste 2 maanden bijna 5.000 km gereden en volgende week gaat die mee naar Oostenrijk komen er weer 3.000 km bij. Heb ook een KTM adventure 1.290 en die komt de schuur bijna niet meer uit.
 
Ben zelf 180 cm lang en dan past een
T-max 530 goed
Maar met 2 meter kan dat wel eens wat krap gaan worden
Proefpassen en rijden is denk ik toch de oplossing
Succes met je keuze
 
denk dat iedere motor krap word met 2 meter . ik heb zelf de x adv en vind de been ruimte krap met mijn 182 cm.
met stepjes word het wel beter .
 
@ Quinrob,
als eerste, hartelijk welkom op MF *O*

Met voorwaartse gestrekte beenruimte ben je met 2 meter iets beter af op de T-Max, alhoewel je je benen dan ook niet helemaal kunt strekken.
Op de X-ADV kun je voorwaarts je benen zelfs nog minder strekken als op de T-Max.

Maar de X-ADV heeft een verborgen truc in huis waarmee je kunt gaan verzitten, en dat heeft de T-Max niet.
De T-Max heeft maar 2 zit opties, respectievelijk: benen gestrekt, of de WC pot houding.

Op de X-ADV heb je 3 zit opties, respectievelijk: Benen gestrekt. De WC pot houding maar daarnaast ook de conventionele motorfiets zithouding.

Voor die conventionele motorfiets zithouding dien je dan wel de aftermarket stepjes aan te schaffen op de X-ADV.
Om het rij-genot te verhogen is stepjes aanschaffen op de X-ADV sowieso al een verplicht nummertje.

Met jou lengte zou ik sowieso de X-ADV overwegen, die is namelijk lekker hoog waarbij jou lange stelten goed van pas komen
om lekker stevig op de grond te staan. Hij is ook een flink stuk hoger als de T-Max

We heten je dan ook al op voorhand hartelijk welkom in het X-ADV topic :t

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan