Honda X-ADV

Beide kwaliteitsuitlaten, en puur optisch zou ik voor de LeoVince gaan. Deze uitlaten hebben toch gewoon een e-keur?
Uiteraard dan wel met de dB killer er nog in (zit vast tegenwoordig, niet meer eenvoudig verwijderbaarheid met één boutje). Die er inderdaad wel inlaten en dan is het geluid mooier dan standaard, maar nog steeds binnen de grenzen van het redelijke.
Een beetje meer geluid dan een stofzuiger is leuk, maar met teveel herrie op plaatsen en momenten waar dat niet wenselijk is ben je alleen maar de aversie tegen motorrijders aan het voeden en mede verantwoordelijk dat we straks echt helemaal nèrgens meer mogen rijden. Ook de normale motorrijders met normale uitlaten en zelf e-motorrijders niet.
Tegen diefstal gewoon vastlassen aan de linkpijp ipv veertjes, of anders op zijn minst een paar gaatjes doorboren en rvs popnagels erin vanaf de binnenzijde waar je er niet eenvoudig met een accuboormachine bijkomt. Daarnaast zie je het niet, dus ontsiert niet. De veertjes uiteraard gewoon laten zitten. Dieven die de veertjes eraf halen en dan tot de conclusie komen dat ze de demper er nog niet afkrijgen worden waarschijnlijk zo boos dat ze de brommer in de fik steken, maar dat is voor later zorg 🤣.
Die laatste optie maakt demontage voor jouzelf ook gemakkelijker als dat ooit nodig blijkt.
 
Zelfs Alipovic meuk gaat al erg lang mee.
Mijn Alimura is afgezien van wat vervuiling na 50dkm of zo in perfecte staat van mijn motor afgehaald. Zou er zo weer opkunnen voor de volgende halve ton of meer. En gewoon door weer en wind en pekel gegaan, en nooit gewassen of anderszins vertroeteld.
Mivv, LeoVince, en Italiaans doen daar kwalitatief zeker niet voor onder. 100.000 km zal geen probleem zijn.
 
Dat al gerust.. gelukkig heeft de ADV een echte bak en geen varateur.. kwam laatst een sh300 of 350 weet ik t voorbij.. zo monotoom als t maar zijn kan.. echt geen porum..
 
Zelfde als die apen die een Alipovic op een mp3 zetten. 🤧
En dan met het gas in de ‘aan’ of ‘uit’ stand door de stad rijden.
Met zo’n helm met van die rode hoorntjes.
 
O, nee bedoel ik niets anders dan een individu (m/v/nonbinair met welke voorkeur dan ook) dat zich als een aap gedraagt. De rijstijl die ik beschrijf voldoet daar wel aan toch?
 
O, nee bedoel ik niets anders dan een individu (m/v/nonbinair met welke voorkeur dan ook) dat zich als een aap gedraagt. De rijstijl die ik beschrijf voldoet daar wel aan toch?
Laat mensen gewoon genieten dat momentje op de motor is het enige moment dat die mensen effe los kunnen laten. Onze testosterone is met 70% gedaald sinds 100 jaar we lijken allemaal een stel wijfen man
 
O, nee bedoel ik niets anders dan een individu (m/v/nonbinair met welke voorkeur dan ook) dat zich als een aap gedraagt. De rijstijl die ik beschrijf voldoet daar wel aan toch?
Roger wat jij moet doen is lekker genieten van je Xadv ik rij momenteel een 400’euro Scootertje waar de spiegels niet eens recht staan.
 
Roger wat jij moet doen is lekker genieten van je Xadv ik rij momenteel een 400’euro Scootertje waar de spiegels niet eens recht staan.
Beetje off-topic, maar vooruit. Testosteronniveau's dalen inderdaad met het ouder worden van het individu en ook in de populatie over langere tijd, maar niet supersnel. Op termijn kan het een probleem worden, maar dat maken wij niet meer mee. Levensstijl heeft de grootste invloed, maar verder ook gewoon daling gedurende de evolutie. Individuele verschillen daargelaten, maar we lijken (gelukkig) steeds minder op oermensen die met een berenvel en een knuppel door het bos liepen op zoek naar iets lekkers (eten en een vrouwtje, inclusief met uiterlijk vertoon indruk moeten maken op dat laatste). Het hebben van een oerinstinct was toen absoluut nodig om individu en soort letterlijk te laten voortbestaan en om die reden hadden de mannetjes toen waarschijnlijk ook veel hogere testosteronniveau's dan wij nu. Die fase van overleven en voortplanten zijn we met een aardbol waar x-miljard mensen op leven inmiddels allang voorbij.
Statistisch gezien voor jou de grootste kans dat ook jouw testosteron 1% per jaar daalt na je 30e. Dat is niet heel veel. Waarschijnlijk merk je het niet eens voor je 70 bent.

Of het zinvol is te denken deze daling te kunnen compenseren door als een aap/debiel/imbeciel (kies wat je wilt) aan het verkeer deel te nemen is nog maar de vraag. Iedereen die daar plezier aan beleeft moet het vooral niet laten hoor, dus ga lekker als een mafketel op scooter door de stad, maar ook op motor met een open pijp met 130 over een dijkje of als een gestoorde tussen de files door als je daar behoefte aan hebt en het je een goed gevoel geeft, maar iedereen die dat doet zou zich wel moeten realiseren dat met asociaal geluid en gedrag bij het grote publiek de aversie tegen motorrijders alleen maar groter wordt met alle gevolgen zoals nog meer wegafsluitingen en steeds minder mogen genieten van motorrijdersvrijheid. We staan al als motorrijder al in een verdomhoekje. Jammer dat een deel van ons niet lijkt te begrijpen daar zelf mede veroorzaker aan te zijn en er gewoon mee doorgaat.

En dit was het enige wat ik eerder bedoelde in mijn posts over de vervangingsuitlaten.
Leuk is leuk, maar het moet wel leuk blijven, dus de dB killer er gewoon in. Duidelijk nu?

Ik ben ook niet Roomser dan de Paus en er komt bij mijn motor ook iets meer geluid uit de uitlaat dan origineel en ik rijd ook wel eens iets te snel, maar dan wel iéts te veel geluid en niet véél te veel geluid en iéts te snel ipv veel te snel en alleen waar dat kan en ik er niemand mee hinder of in gevaar breng.

Testosteronniveau's/evolutie/zwakker worden van Homo sapiens ssp. sapiens zijn erg interessant, maar niet relevant voor MF. Gedrag als motor/scooterrijder wat mij betreft wel, maar niet X-adv specifiek, dus terug naar de scooters:

Ik rijd net als jij ook geen X-adv. Nooit gehad of gedaan zelfs. Mijn enige motorscooterervaring is een Gilera DNA180cc 4T-LC (Piaggio). Niet vergelijkbaar met een X-adv. Een beetje slap in de ophanging (door constructie met een dubbel subframe met twee scharnierpunten tussen frame en swingarm en daardoor intrinsiek veel speling in de ophanging), maar het reed zeker leuk als het reed. Het enige is dat dat rijden nooit heel lang goed bleef gaan. Ik heb letterlijk meer moeten sleutelen dan ik erop heb kunnen rijden, en het ding van ellende maar weg gedaan.

Maar dit is net zoals jouw €400-scootertje iets heel anders dan een X-adv. Beide ook in een compleet andere prijsklasse.
Gelukkig zit een Honda zonder twijfel véél beter in elkaar. :t
 
Laatst bewerkt:
Motoport , ik heb een nardo grey kleur.

Vond zilver mooier staan als zwart. Was een maand levertijd.
Ik vind de grijze ook wel wat hebben ten opzichte van de zwarte. Denk dat ik die ook ga aanschaffen. Kun je mij wellicht laten weten of het akrapovic logo op de zilvere een sticker is, lijkt namelijk wel zo op de foto’s.
 
Ik vind de grijze ook wel wat hebben ten opzichte van de zwarte. Denk dat ik die ook ga aanschaffen. Kun je mij wellicht laten weten of het akrapovic logo op de zilvere een sticker is, lijkt namelijk wel zo op de foto’s.
Had je bericht nog niet gelezen en de motor al weggezet. Ik hoop dat je hier wat mee kan anders kijk ik volgende keer voor je.
 

Bijlagen

  • 9FC23D93-291F-43AB-A1D6-CF5A9ED5CFF1.jpeg
    9FC23D93-291F-43AB-A1D6-CF5A9ED5CFF1.jpeg
    248,1 KB · Weergaven: 41
Had je bericht nog niet gelezen en de motor al weggezet. Ik hoop dat je hier wat mee kan anders kijk ik volgende keer voor je.
ik vraag me zeg maar af of het zwarte gedeelte met de tekst ‘akrapovic’ erop een sticker is of dat dit er echt in is gegraveerd zoals bij het zwarte model. Ziet er voorderest keurig uit! Ik ga zaterdag even langs bij een zaak om de mijne uit te kiezen. Hoe klinkt het geluid overigens met de DB killer erin ten opzichte van de originele demper?
 
Hi Jan,
Wat voor montage beugeltjes heb jij gebruikt voor de mistlampen?

Ik hoor het graag!

(TBSS Fog light bracket for XADV)
Ik had ze in Taiwan besteld inclusief verzenden voor €42,55.
Mooie zwarte custom beugels voor op de originele Honda side-bars,
maar ze worden niet meer verkocht.



Koop al jaren daar, aardige gast die eigenaar en altijd correct.

Mvg, Jan
 
(TBSS Fog light bracket for XADV)
Ik had ze in Taiwan besteld inclusief verzenden voor €42,55.
Mooie zwarte custom beugels voor op de originele Honda side-bars,
maar ze worden niet meer verkocht.



Koop al jaren daar, aardige gast die eigenaar en altijd correct.

Mvg, Jan
Das jammer. Dan maar de normale beugeltjes gebruiken.

Hoe heb jij de kabels weg gewerkt en aangesloten? De oude foto’s zijn namelijk niet zichtbaar. Heb je daar wellicht nog foto’s van? Dan kan ik ook zelf aan de slag
 

Hondaxadv750


Kortste en originele kabel route naar binnen vanaf de spotlights is L/R naast radiateur.

Schakelaar van spotlights heb ik links onder cockpit op de originele plaats ingebouwd:

Hier staan nog wel wat aansluitgegevens voor de geschakelde plus
vanaf het oranje centraal-blok aansluitpunt

Mvg, Jan
 

Hondaxadv750


Kortste en originele kabel route naar binnen vanaf de spotlights is L/R naast radiateur.

Schakelaar van spotlights heb ik links onder cockpit op de originele plaats ingebouwd:

Hier staan nog wel wat aansluitgegevens voor de geschakelde plus
vanaf het oranje centraal-blok aansluitpunt

Mvg, Jan
Bedankt voor de heldere uitleg. Is me helaas niet gelukt om dit zelf voor elkaar te krijgen dus heb ik dit vandaag laten doen. €140 voor betaald. Was binnen een uurtje klaar dus vond het wel erg duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan