Honda X-ADV

Ok.. tja.. was t vooraf besproken of was het nadat hij klaar was: zo: dat is dan 180 euro.. 💸
 

Hondaxadv750

Waar is je schakelaar terecht gekomen?
Die van mij.... (inbouwen op originele plek) is meer werk dan inbouwen op stuur.

Spotlight kabel doorvoerroute
Doorvoerroute vanaf L/R radiateur met trekkabel naar tunnel waar de centrale plus (Oranje blokje) zit,
bedraagt circa 15 cm. Dat is kortbij en regelrecht door vanaf rechterzijde radiateur naar juiste locatie in tunnel
Originele aansluitkabel voor OEM spotlights zit overigens (Uitlaatzijde) achter de rechterkap.
Doorvoerroute vanaf spotlights naar rechterkap: circa 75 cm.


Mvg, Jan
 
Laatst bewerkt:

Hondaxadv750

Waar is je schakelaar terecht gekomen?
Die van mij.... (inbouwen op originele plek) is meer werk dan inbouwen op stuur.

Spotlight kabel doorvoerroute
Doorvoerroute vanaf L/R radiateur met trekkabel naar tunnel waar de centrale plus (Oranje blokje) zit,
bedraagt circa 15 cm. Dat is kortbij en regelrecht door vanaf rechterzijde radiateur naar juiste locatie in tunnel
Originele aansluitkabel voor OEM spotlights zit overigens (Uitlaatzijde) achter de rechterkap.
Doorvoerroute vanaf spotlights naar rechterkap: circa 75 cm.


Mvg, Jan

Schakelaar is op de linkerkant van het stuur gemonteerd. Zie foto hieronder. Het nieuwe model van de X-ADV heeft origineel eigenlijk geen stuurschakelaar omdat dit allemaal via het display en stuurknopjes geregeld wordt. Verder zijn de leds wel gekoppeld aan het contact dus dat is wel fijn.
 

Bijlagen

  • 6371A016-AE0F-4EF9-84BC-C609FA9E62FB.jpeg
    6371A016-AE0F-4EF9-84BC-C609FA9E62FB.jpeg
    121,6 KB · Weergaven: 46
Heeft iemand tips wat de beste manier is om de db killer te verwijderen , van buiten doorboren , via de zijkant of de popnagels verwijderen en opnieuw.

En ja ik weet dat sommige vinden dat die er in moet blijven.

Alvast bedankt
 

Hondaxadv750


Netjes zo.
Ik had dat beugeltje toen ook bij mijn schakelaar zitten (zelfde schakelaar)
Uiteindelijk is op het stuur beter ergonomisch, als onder de cockpit,
heb daar toen ook wel over getwijveld, maar uiteindelijk voor originele locatie gekozen.

Mvg, Jan
 
Ik heb een Termignoni titanium daarbij netjes aan de zijkant op de juiste locatie een gaatje in het carbon geboord.
Daarna aan het uiteinde de gelaste verbinding tussen killer en behuizing doorgebroken
en de inbus verwijderd.
Hij zat uiteindelijk best nog wel vast, maar had nog een deukentrekker setje liggen waarmee het uithalen
van de DB killer een stuk makkelijker ging.
Ik had nog een mooi rubber dopje liggen om het carbon weer af te sluiten.
Ik heb het alleen gedaan omdat het kan.
Voor de rest nooit mee gereden.

Mvg, Jan


DB killer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht.

Met wat heb je geboord een freesje of ijzerboor alvast bedankt.


Ik heb een Termignoni titanium daarbij netjes aan de zijkant op de juiste locatie een gaatje in het carbon geboord.
Daarna aan het uiteinde de gelaste verbinding tussen killer en behuizing doorgebroken
en de inbus verwijderd.
Hij zat uiteindelijk best nog wel vast, maar had nog een deukentrekker setje liggen waarmee het uithalen
van de DB killer een stuk makkelijker ging.
Ik had nog een mooi rubber dopje liggen om het carbon weer af te sluiten.
Ik heb het alleen gedaan omdat het kan.
Voor de rest nooit mee gereden.

Mvg, Jan


Bekijk bijlage 1881400
 

Leyweg1153


Heb je ook een Termignoni dan?
Boren met gewoon ijzerboortje.
Ik dacht, (lang geleden) circa 5 of 6 mm.
Laspikkie tussen DB killer en buitenwand is waarneembaar vanaf de achterzijde,
die moet je even doortikken met het een of ander.

Mvg, Jan
 
Hey jan,

nee ik heb de titanium akrapovic , zal even kijken of het vanaf de achterkant lukt met mischien een dremel of multitool om het laspikkie te verwijderen.

groeten
 
Weet iemand of het schroefje van de db killer magnetisch is. Hij is in de eindkap terecht gekomen 😂. Ik durf niet eens te zeggen wat voor werk ik doe na dit voorval.
 
Meestal is ie van RVS, dus niet magnetisch.
Enige echt makkelijke oplossing die ook daadwerkelijk vlot lukt,
is de demper eraf halen en met de demper op zijn zij het schroefje eruit te rammelen.
Succes gegarandeerd mits het gat circa 5mm. is.
Gebruik bij montage een beetje kleefrommel aan de inbussleutel... bv. wat vet zodat ie er niet vanaf flikkert.
Succes gewenst, groet Jan
 
Heeft iemand enig idee hoe ik deze vlekken uit mijn Akrapovic uitlaat kan krijgen? Uitlaat zit er pas 3 weken op.
 

Bijlagen

  • 33CA344F-10E6-4836-9487-6E2E1E6E97BF.jpeg
    33CA344F-10E6-4836-9487-6E2E1E6E97BF.jpeg
    107,1 KB · Weergaven: 41
  • 2A8D20DC-F40C-4BC2-91DB-3B0860D15C41.jpeg
    2A8D20DC-F40C-4BC2-91DB-3B0860D15C41.jpeg
    122,5 KB · Weergaven: 42
Met een Multi of WD40 spray haal je het idd. misschien wel weg
en anders met een zacht doekje met wat terpentine of misschien zelfs wel benzine.
Na een wasbeurt poets ik mijn uitlaat altijd met een spray.
Het titanium blijft altijd mooi mat en zonder vlekken.

Mvg, Jan
 
Ik zelf had al wat weggehaald van het goedje met een doekje en water.

Wat denken jullie wat het verstandigste is voor mij en mijn mede mf lid hierboven.

Wd40 of tast dit de uitlaat aan optisch zoals vlekken etc.
 
Ik zelf had al wat weggehaald van het goedje met een doekje en water.

Wat denken jullie wat het verstandigste is voor mij en mijn mede mf lid hierboven.

Wd40 of tast dit de uitlaat aan optisch zoals vlekken etc.
 

Bijlagen

  • A71CE04F-41CA-4E31-BFED-578543AFB028.jpeg
    A71CE04F-41CA-4E31-BFED-578543AFB028.jpeg
    183,3 KB · Weergaven: 25
  • E4C7FEDF-1FB0-496D-A074-A6E190B101D0.jpeg
    E4C7FEDF-1FB0-496D-A074-A6E190B101D0.jpeg
    174,8 KB · Weergaven: 26
Schroefje eindelijk te pakken zonder uitlaat te demonteren:}:}
 

Bijlagen

  • 8CF62BD7-006B-430F-BAE6-3D59F690D397.jpeg
    8CF62BD7-006B-430F-BAE6-3D59F690D397.jpeg
    326,1 KB · Weergaven: 39
  • F9A240D5-695B-48F3-926A-D3DD68CAA821.jpeg
    F9A240D5-695B-48F3-926A-D3DD68CAA821.jpeg
    206,1 KB · Weergaven: 40
Terug
Bovenaan Onderaan