Honda X-ADV

Theunie gaat voor chique:
1. Thanx.

2. Het is de Candyred geworden.

3. Ga nu nog kijken voor een kettingsmeersysteem en bestel de bandenspanningcontroleset bij Ali.
1. ’t Is niet elke dag dat men zoiets moois koopt, derhalve wel een felicitatie waard, toch? :)

2. Ah! U heeft gekozen voor de 2018-uitvoering.
3. Een verstandige keuze! Was een jaar geleden ook mijn alleréérste (accessoire-)aankoop. Allemaal goed-en-wel dat die HondaScooter door een ketting wordt aangedreven, maar met dat primitief terugkerende geklieder – d.m.v. van zo’n spuitbus – was ik wel zo’n beetje klaar. Het antwoord daarop lag binnen handbereik. :Y Functioneert briljant en u heeft er verder geen omkijken meer naar (behalve dan ’t niveau van het oliereservoir in de gaten houden). Dit systeem werkt (in de meest letterlijke zin van het woord) het beste voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren een rode gekocht,zonder proef te rijden.....
Moet een week op het kenteken wachten.
Weet iemand waar je de topcasedrager het goedkoopste kan bestellen?
De accessoirepagina van Honda ligt er uit.

Gefeliciteerd! Je zult er zeker heel veel plezier aan beleven.
Van alle motoren/scooters die ik tot nu toe heb gehad is dit de motor het best beantwoord aan mijn behoeften.
Zo veelzijdig, betrouwbaar, betaalbaar onderhoud en een koppel dat je steeds weer een brede glimlach bezorgt.
Veel plezier en vele veilige kilometers gewenst!
 
Gefeliciteerd! Je zult er zeker heel veel plezier aan beleven.
Van alle motoren/scooters die ik tot nu toe heb gehad is dit de motor het best beantwoord aan mijn behoeften.
Zo veelzijdig, betrouwbaar, betaalbaar onderhoud en een koppel dat je steeds weer een brede glimlach bezorgt.
Veel plezier en vele veilige kilometers gewenst!


Dank je.

Heb in 18 jaar ongeveer 100 verschillende motoren gehad(sorry,ik schaam me er zelf soms voor...)
Daarvan de helft "normale" motoren en de andere helft scooters van PCX tot Burgman 650,ik heb ze zo'n beetje allemaal gehad.
Momenteel nog een MT-09,X-Max 300 en PCX.
MT is natuurlijk power in overvloed maar je kunt totaal niets meenemen.
X-Max is ook een geweldig mooie scooter,vorige week nog mee in de Dolomieten geweest.
Bergop natuurlijk wat weinig vermogen,maar wel super veel opbergruimte en comfort.
Al die jaren liggen te zoeken naar iets wat een combinatie van beiden is en die hoop ik nu gevonden te hebben met de X-ADV.
Nog ff een paar dagen wachten.
 
gisteren een toertochtje gemaakt met drie motoren en de xadv. In de Achterhoek, door zandpaadjes. Wat trekt de xadv daar mooi door heen! geweldig.
 
Zandpaadjes ha ha lachu, ik had in België ook geen enkel probleem om in het zandspoor te blijven van de ruimschoots aanwezige mede Honda Adventure Experience Africa Twin rijders :]

Ik zie dat ik zwaar achterstand heb op het geen er momenteel weer allemaal aan berichtjes voorbij komt.
Maar ik heb het dan ook loei druk ;(
Zal eerdaags eens proberen wat tijd vrij te maken om het e.a. op te schrijven wat jullie nog te goed hebben van mij :Y

Rij nu wel eindelijk met de stepjes, en dat is toch wel het ei van Columbus.
Even opveren vanuit het zadel is nu peanuts *D *D *D :9 :9 :9

Mede X-ADVers geniet van deze mooie dag :t

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik maak even een beginnetje met mijn achtertstand in dit topic.
Ik begin bij 29 juni, de rest van voor en na 29 juni volgt later.

Ga het Givirek maar bestellen.
Is 130 euro ipv 370.
Honda is idd mooier maar 240 is ook veel geld.
Honda heeft nu een zomeractie,tot eind augustus het citypack gratis.
Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Givi met 'Mono-lock systeem' heb ik altijd zeer goede ervaringen mee.
Robuust, zit als een huis, geen rammel.
Heb zelf wel het Honda rek + koffer, vindt het wel Ok, prima en voor het het complete Honda plaatje wel af, maar Givi heb ik altijd als erg goed en praktisch ervaren.

Het City pakket heb ik bij aanschaf laten installeren.
Dat pakket bestaat uit:
1/ Handvat verwarming
2/ Val bescherm beugel
3/ Voet deflectors

Been deflectors zitten daar niet bij in. die zal ik eerdaags (bijna als een van de laatse items die ik nog wil hebben) eens gaan bestellen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Rij nu wel eindelijk met de stepjes, en dat is toch wel het ei van Columbus.
Even opveren vanuit het zadel is nu peanuts *D *D *D :9 :9 :9

Op mijn ochtend bericht van vandaag wil ik bij deze graag alvast een extra toelichting geven van een onderdeel het staand rijden wat is besproken in Balen @ België en wat ik nu fijn kan uitoefenen in de praktijk en waarvan ik eigenlijk niet had verwacht dat ik daar ook toe in staat zou zijn of het überhaupt leuk zou vinden... Welke Abraham vindt het tenslotte plots immers ook lollig om door de stadsfile staand te gaan rijden op een scooter 8-)

Voorop gesteld had ik op de dag voor de Honda Experience Adventure een AirBnB geboekt in het plaatsje Leopoldsburg wat 3,7 km. was verwijderd van het Honda circuit.
Mijn AirBnb was helemaal geweldig en gelegen in een buitenwijk van Leopoldsburg met een zeer aangenaam gastgezin, wat naderhand volgens de recensie op AirBnB van de gastvrouw wederzijds was.

Dat had Jantje dus even goed geregeld, en in de avond na dat ik in Leopoldsburg was aangekomen nog even een afzakkertje gehaald in de aller aardigste dorpskern van dat zelfde Leopoldsburg.
België is altijd helemaal mijn ding, ben als Noord Hollander toch wel altijd zeer gesteld op de enigszins Boergondische inslag aldaar, en heb het ook altijd prima naar mijn zin met onze taalgenoten.

Maar nu terug naar de steppies.
Als enige met een X-ADV (zonder steppies) naast 3 Africa Twins met standaard 'de' steppies, één NC750 en één CRF250L was ik enigszins in het nadeel qua balans plekje op de moto.
Dat brak mij fysiek tijdens het adventure rijden wel een klein beetje op.
Daarnaast een slijtplek van al het zand tussen mijn schoenzolen en de wrijving met de val bescherm beugels was getuige de foto hieronder o.a. ook een niet al te fraaie bijkomstigheid :o

image.php


Toch kon ik goed in het spoor blijven van de Africa twins en omdat ik volgens de instructeur qua rijden een enigszins brutale inslag had was het al zeg ik het zelf niet al te moeilijk om heel simpel en meer als eenvoudig op de te gaan tussen de Africa twins, of zelfs 'voor' de Africa twins uit })

image.php


De X-ADV heeft behoorlijk wat overeenkomsten met die zelfde Africa Twin.
Wel blijkt tijdens het adventure rijden dat de standaard banden niet helemaal geschikt zijn voor het mulle zand.
Maar ja ik ben nou eenmaal voornamelijk een randstad-piraat, dus dan zit je goed met de fabrieksbanden.

Nu ik zelf sinds enkele dagen de steppies er op heb, had ik plots zin om vandaag op een kort ritje van Haarlem/Zandvoort de gehele rit á 15km. te gaan staan in plaats van zitten.
Het klinkt misschien wat vreemd maar onze instructeurs waren er juist op uit om ons o.a. bij te brengen om lekker op de moto te gaan staan in plaats van zitten.
Met daarnaast de juiste positie aannemen met je rug recht, 1 vinger aan de remhendel en de polsen niet te ver naar voren gedraaid.

En wat blijkt, dat is met steppies helemaal geweldig rijden op zo'n X-ADV!
Zelfs zo geweldig dat het wat vreemd en laag bij de grond aanvoelt als je tijdens een wat langere staan sessie eens eventjes gaat zitten.

De foto's hieronder geven zo'n beetje aan van wat de bedoeling was qua rug houding, vingers aan de remhandels en polshouding tijdens het staand rijden.
Meer info van de Honda Experience Adventure dag volgt misschien later.

image.php


image.php


image.php


Hieronder 2 foto's van mijn steppies.

image.php


image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
man of atlantic bezoekt oostelijk deel van Nederland:
gisteren een toertochtje gemaakt met drie motoren en de xadv. In de Achterhoek, door zandpaadjes. Wat trekt de xadv daar mooi door heen! geweldig.
Zandpad en/of verhard, :) ’t blijft een waarachtig prachtige omgeving om een toertje te doen. :]
In ’t verleden een aantal keren met …Ron… daarzo aan het sturen geweest. Laatstgenoemde heeft daar een gedeelte van zijn jeugd doorgebracht. Het laat zich raden dat daardoor de streek- en stratenkennis van niet geringe omvang is. :Y Datzelfde is eveneens van toepassing voor mijnheer Snijkamp, met wie ik óók eens de Achterhoek van dichtbij heb kunnen bekijken. :t

Mocht zich ooit eens de gelegenheid voordoen dat u met één van deze twee heren (in de omgeving van de Achterhoek) aan de rol gaat, kunt u er (al rijdende) verzekerd van zijn geconfronteerd te worden met een wonderschoon stukje Nederland. Daar kan geen kronkelroute van Garmin of TomTom tegenop. ;)
 
Laatst bewerkt:
WebEngine krijgt het Spaans benauwd:
1. Ik zie dat ik zwaar achterstand heb op het geen er momenteel weer allemaal aan berichtjes voorbij komt. Maar ik heb het dan ook loei druk ;(

2. Zal eerdaags eens proberen wat tijd vrij te maken om het e.a. op te schrijven wat jullie nog te goed hebben van mij :Y

3. Rij nu wel eindelijk met de stepjes, en dat is toch wel het ei van Columbus.

4. Mede X-ADVers geniet van deze mooie dag :t

Mvg. Jan
1. Gezien de zonnige weersomstandigheden van de afgelopen dagen, bent u natuurlijk véél liever met uw geliefde Honda onderweg. :] En gelijk heeft u. ;)

2. En anders publiceert u uw teksten iets later dit jaar. Hebben wij X-Adv-rijders ook nog wat leuk leesvoer in het vooruitzicht, voor de lange winteravonden. :Y

3.
Boxershort schreef reeds op 24 april van dit jaar:
Van alle (Honda-)accessoires die men (al-dan-niet-voor-de-leuk) op-of-aan-zo’n-X-Adv-kan-schroeven en/of timmeren, vind ik deze bewuste stijgbeugels uiteindelijk tóch wél The Missing Link bij Honda's X-Adv. :Y

Had de nieuwprijs van die Honda desnoods met een paar knaken verhoogd, maar leverde die X-Adv dan in ieder geval af met die bewuste stepjes. Een gemiste kans derhalve. :') Het staat (als in: létterlijk, maar ook vanuit esthetisch oogpunt ) én het zit zóvéél beter tijdens het rijden. :]

Zittend of staand. :] Het rijden met die footpegs voelt geweldig, wanneer men met de X-Adv onderweg is.
U heeft er “even” op moeten wachten, maar ’t plaatje is nu wél compleet. *D

4. En dat hebben we dan ook zéker gedaan. :Y Per slot van rekening kregen we gisteren te maken met een zonovergoten dag. Het is 07.00 uur zondagochtend, wanneer uw scribent (mét X-Adv) op pad gaat voor een rondje Assen. Want – zo gaat het verhaal – dáár was wat leuks te doen, die 1ste zondag van de maand juli.

Aangekomen bij de gemeente Nijkerk stuur ik mijn Honda probleemloos richting de A28 :] . In minder dan vijf minuten tijd verkeerde ik (al rijdende) in goed gezelschap. Meerdere motorrijders waren namelijk op ’t zelfde idee gekomen, in alle vroegte koers te zetten naar de hoofdstad van Drenthe. De 88ste editie van de TT werd er uiteindelijk weer één om in te lijsten. :9



apwisamcyx1if.jpg
En zoals elk zichzelf respecterend evenement zijn eigen voorpret heeft, is dat bij afterparty’s niet veel anders. Zo ook als het gaat om de TT-gangers (op weg naar huis) uit te zwaaien langs de snelweg. Een mooi moment, om zelf óók bij één van de vele tankstations een korte pauze in te lassen en al dat moois te zien langsrijden.


Onze niet-alledaagse X-Adv mocht gisteren in ieder geval veel bewonderenswaardige blikken in ontvangst nemen. :) Ik werd er bijna verlegen van. :o Eén anekdote wil ik u daarbij echter niet onthouden. Want ergens tussen al dat motorgeweld, bij het tankstation, voorbij de gemeente Beilen —> in de richting van Hoogeveen, kwam daar in ene een fietser aangereden. :?

Nu leek het mij hoogst onwaarschijnlijk, dat deze man de-één-of-andere-afslag had gemist en als zodanig op de snelweg terecht was gekomen, maar ’t kwam op mij wel een beetje vreemd over. :/ …..Enfin,….. de eenzame fietser plaatste zijn rijwiel tegen een vuilcontainer die achter het tankstation stond opgesteld en verdween al snel in de menigte, om niet veel later – voorzien van een broodje hamburger (met duidelijk een teveel aan saus, want veel van die zooi druppelde spontaan richting de grond) en iets van een alcoholische versnapering – langzaam maar zeker in mijn richting te begeven. ’t Was op z’n zachtst gezegd een nogal curieus schouwspel. Want al lopende probeerde onze wandelaar én alle saus te nuttigen én met twee ferme kaakbewegingen het broodje lekkernij soldaat te maken. :X …..Het werden er uiteindelijk drie :') …..

De daardoor ontstane dorst werd daarop direct gelest door het meegebrachte gerstenat tot zich te nemen.
Al slenterend was de beste man mij ondertussen tot minder dan 10 meter genaderd en onderwierp alle geparkeerde motoren aan een kritische klik. Zo ook mijn AvonturenFiets. Daarop keek hij naar mij – keek hij naar de Honda – keek vervolgens weer naar mij – dus keek ik maar naar hem. :+ Na ± 5 seconden verbrak hij als eerste de stilte en sprak in lokaal ABN:

“…..Woar kiek iek noe noar? :? ….”, wijzend met het blikje bier in de hand naar mijn zwart-witte Honda.

– ”U kijkt naar de toekomst”, 8-) zo sprak ik diplomatiek mogelijk. :)
En door het bekijken van deze dynamische motorscooter is diezelfde toekomst vandaag voor u begonnen. :P

“……Jah, da’ zal! _O- …..”, lachte hij nu breeduit.


kky3me2r.jpg

……En daar ergens stond de zwart-witte Honda tussen…..

Een verdere conversatie bleef uit, want een viertal Engelse TT-gangers (die zojuist hadden getankt) besloten bij het wegrijden vanaf de tankplaats vol enthousiasme de gashandels tegen de toerenbegrenzer te laten stuiteren, :X hetgeen op veel waardering van het aanwezige publiek kon rekenen. *O*

…..’t was me weer een dagje wel gisteren ;) …..
 
Laatst bewerkt:
Ik wil mij graag aanmelden bij het X-ADV rijders front. Gisteren mijn NC750X DCT ingeruild op een vonkelnieuwe X-ADV in de kleurstelling victory red. Met een beetje mazzel kan ik hem vrijdag ophalen. Wat een vooruitgang wat betreft zithouding en rijeigenschappen. Helemaal de derde generatie software voor de DCT is een verademing met wat ik gewend was op mijn NC.

Ik heb al even wat gezocht op internet naar voetsteunen. Iemand een tip? Tevens ben ik ook al op zoek geweest naar het werkplaats handboek. Heeft iemand deze al?
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de avonturenfietsers Amauta
Avonturenfiets is wel een grappig woord voor deze mooie fiets, aangeslingerd door Boxershort vindt ik dit wel een bijzondere naam dus hou ik die er ook maar in.

Alvast gefeliciteerd met de aanschaf van je a.s. mooie rooie vriend.

Als ik het wphb heb heb jij hem ook, maar vooralsnog is die er niet.
Er is wel voor circa 65 euro een Italiaans exemplaar in boekvorm te koop maar dat is mij een brug te ver, ik wil toch echt een Engelse en dan in pdf en geen ouderwets papier.

Steppies zijn er van diverse merken o.a. van Puig, Lightech, Rizoma, Evotech.
Gebruik anders eens de google hit: Honda X-ADV footpegs

De X-ADV familie wordt steeds groter, misschien dat ik maar eens een toertje met etentje vanuit het midden van het land op poten moet gaan zetten.

Ik denk hierbij b.v. aan Bodegraven/Goedhart met de koffie corner als startplaats en dan vanaf daar lekker alle bochtjes van "De Meije" nemen om vervolgens een lunch te nuttigen in Alphen aan de Rijn bij b.v. Bistrobar "Bij Hen" om vervolgens weer een stukje zuidelijker naar de provincie Utrecht af te zakken.
Dit komt zo maar in mij op en bij animo zal ik er eens voor gaan zitten om een mooie ritje met lunch op poten te zetten

Mvg. Jan
 
De Meije :)

Tip: daar in de buurt moet je s t riviertje de Waver zoeken (er is ook n plaatsje met die naam.
Is n kronkelend riviertje net als de Meije, maar dan overzichtelijke bochten en mooi asfalt.

Vreemd genoeg rijdt er bijna niemand, ook geen motor.
Ik heb daar nog n route van gemaakt :)
 
Daar rij ik ook wel eens, meestal als ik omgeving De Ronde Venen ga rijden.
Leuke omgeving ook om te rijden.
 
Ik wil mij graag aanmelden bij het X-ADV rijders front. Gisteren mijn NC750X DCT ingeruild op een vonkelnieuwe X-ADV in de kleurstelling victory red. Met een beetje mazzel kan ik hem vrijdag ophalen. Wat een vooruitgang wat betreft zithouding en rijeigenschappen. Helemaal de derde generatie software voor de DCT is een verademing met wat ik gewend was op mijn NC.

Ik heb al even wat gezocht op internet naar voetsteunen. Iemand een tip? Tevens ben ik ook al op zoek geweest naar het werkplaats handboek. Heeft iemand deze al?

Hoi Amauta

Gefeliciteerd met je nieuwe motor
Ga je veel plezier aan hebben
Ook voor de petfles op te halen maakt niet meer uit waar ze hem leggen je kunt overal komen ;)

:W
 
Zo.Net op de valreep voor het weekend het kenteken binnen en hem opgehaald.
Eerste indruk in de eerste en tweede versnelling voel je hem toch wel schokken.
In de hogere versnellingen niet zo.
De d modus staat idd niet bekend om zijn verschroeiende acceleratie.
Ga hem niet martelen de eerste kilometers,ga er van uit dat hij in de S-modus wel wat sneller is.
Op dit moment valt me de hoogte en het gewicht wat tegen.
Kwestie van wennen.
Verder is het een plaatje om te zien,alleen maar enthousiaste reacties van iedereen.
vanavond het instructieboekje eens doorspitten en volgende week terug naar de dealer om het citypack te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet binnenkort een nieuwe helm kopen en wil alvast al eens horen welke ervaringen anderen hebben.
Wie heeft welke helm al geprobeerd onder het zadel van de X-ADV?

Schuberth J1 maat 58/59: past
Shark Drak : past
Shark Evoline Series 3: past niet

Shark Evoline Series 3 mag hier nu na 5,5 jaar met pensioen.

Heb nu de Shoei J-Cruise (ook weer jet) en past perfect onder het zadel,
daarnaast is dit wel een heel erg fijne stille en lichte helm... Wooow dit bevalt zeer goed.

Nog even de Cardo overzetten van de Shark en we zijn weer compleet.

Mvg. Jan
 
Ik moet binnenkort een nieuwe helm kopen en wil alvast al eens horen welke ervaringen anderen hebben.
Wie heeft welke helm al geprobeerd onder het zadel van de X-ADV?

Schuberth J1 maat 58/59: past
Shark Drak : past
Shark Evoline Series 3: past niet

Shark Evoline Series 3 mag hier nu na 5,5 jaar met pensioen.

Heb nu de Shoei J-Cruise (ook weer jet) en past perfect onder het zadel,
daarnaast is dit wel een heel erg fijne stille en lichte helm... Wooow dit bevalt zeer goed.

Nog even de Cardo overzetten van de Shark en we zijn weer compleet.

@ Theunie
Ja D mode is best saai maar ja even doorbijten de sport 3 stand is pure fun.
Eerste paar versnellingen hoor/voel je idd. nog wel overgaan, eigenlijk niet veel anders als een manuele bak.

Moest zelf ook wat wennen aan het gewicht, o.a. met opbokken.
Maar snel zul je merken dat je er toch ook heel speels mee kan sturen en gooien en op die momenten heb je het gewicht niet eens zo zeer meer in de gaten.
Hoogte was voor mij geen issue, met 182cm kennelijk precies goed.

Mvg. Jan
 
Shark Evoline Series 3 mag hier nu na 5,5 jaar met pensioen.

Heb nu de Shoei J-Cruise (ook weer jet) en past perfect onder het zadel,
daarnaast is dit wel een heel erg fijne stille en lichte helm... Wooow dit bevalt zeer goed.

Nog even de Cardo overzetten van de Shark en we zijn weer compleet.

Mvg. Jan

Nog een aanvuling shoei neotec 2 past ook onder het zadel
 
Welke helmen passen zover in de buddybak:

Schuberth J1 maat 58/59 : past
Shark Drak : past
Shoei J-Cruise maat M : past
Shoei Neotec 2 : past
Shark Evoline Series 3 : past niet!
 
Laatst bewerkt:
s.v.p. liever niet direct op de accu aansluiten, dat is om te beginnen niet echt de bedoeling van een navigatie, voor de navigatie is een contact geschakelde aansluiting een beter idee
Daarnaast maak je het je zelf extra moeilijk omdat de accu verder weg zit van de navigatie dan het centrale contact geschakelde knooppunt.
Hoe korter de draadjes hoe beter het uiteindelijk is.

TpnD0e.png



4 x rivet verwijderen.
De bovenste 2 op foto de pikkies naar buiten trekken,
en de onderste 2 de pikkies induwen voor verwijderen
TImOQ6.png


2x imbus (rode markering)
Vervolgens begin je te trekken van boven af bij de contactslot schakelaar.
De fixatie punten >> (blauwe markeringen trek je dan vanzelf los)
Wees niet bang het lijkt erg vast te zitten maar uiteindelijk trek je plots zomaar
de fixatie punten los en heb je al snel het hele paneel er vanaf.
dIYjJP.png


Centraal geschakelde plus knooppunt is het oranje blokje op mijn foto, je mag willekeurig aansluiten op elke rose of rode draad met streepje, en net als ik plaats je daar ook de zekering zodat je er in de toekomst makkelijk bij kan komen.
full


Centraal Min/Massa knooppunt zit rechts onder op mijn foto
(de groene draden)
daarvoor wel even dat kleine zwarte kapje wat voor de benzinetankklep zit verwijderen.
Dat is opzich heel makkelijk. 2 rivets zitten in het benzine klepje en 2 imbus zitten aan de buitenkant
full



WebEngine in "Honda X-ADV"

Succes gewenst en groetjes van Jan

b.t.w.
Vervolg berichten (stuk of 2) vindt je hier: Honda X-ADV
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan