Honda X-ADV

Beetje ALI 'klantenrecensies' doornemen kan je een stuk op weg helpen.
Het is wat lastig, want je kunt door de bomen het bos niet meer zien.

Begin met wat trefwoorden in te vullen zodat je voornamelijk alleen nog steppies te zien krijgt.
Daar na beetje kijken wie er veel verkoopt en dat dan weer koppelen aan de 'klantenrecensies'

Paar tips:
De duurste zijn niet specifiek de beste, zo ook zijn de goedkoopste niet specifiek de slechtste.

Heb ze zelf niet van de Chinees, dus heb geen flauw idee welke je moet hebben.

Succes gewenst
 
Laatst bewerkt:
Ik koop ook steevast kennelijk te vroeg, want die rvs voetplaten variëren nu van 54 t/m. 83 euro

Die gasten op Ali zijn uiteindelijk ook maar gewoon dozen-schuivers, en proberen zo nu en dan qua prijs elkaar de loef af te steken.
Uiteindelijk varen wij wel bij die concurrentie.

Lees weinig negatiefs over de steppies een keertje iemand had te weinig schroeven in de doos, of doos verfrommeld.
Iets vaker lees je dat de spie in de scharnier van de Chinees kan gaan roesten, bij gebrek aan vol pompen met vet.
Maar over het algemeen zijn die berichtjes te verwaarlozen als je het afzet tegen het aantal gebruikers.

Denk dat als ik ze nu nog zou moeten kopen ook die van Amauta zou kiezen.
 
Heb ook zo'n grillguard ding er in, van R&G zonder lijkt het net een open wond, ha ha.
Gewoon een maf gat wat niet afgewerkt lijkt te zijn. Stelletje rukkers zijn het bij Honda.
 
Deze lijkt me echt wel vet! Waar kunnen we die bestellen? Want ik stel nu meer en meer vast dat de achterkant toch echt smerig wordt bij regenweer.

Even niet meer komen piepen hier maar wel nog regelmatig gereden met de X ADV. Ik ben dan ook een all season rider en heb geen ander vervoer.

De laatste tijd begin ik ook meer en meer de voetsteunen te gebruiken. En zoals Jan al aangaf zit dat echt wel beter. Het is gewoon terug even gewoon worden als je een tijdje de voetplanken hebt gebruikt. Mijn voetsteunen zijn van het chinese merk Fenrir en hebben me op Ali nog geen 50 euro gekost. Heel tevreden van! Het enige nadeel is als je het pootje moet omhoog doen bij vertrek. Dan kan je best even het voetsteuntje links opklappen.

Zuinig is hij ook nog nooit steeds. Tussen de 3,45l en 3,85l/100km. Toegegeven, ik ben een rustige chauffeur en rijd bijna altijd in stand D. De sportstand is ook leuk maar dan maakt hij voor normaal verkeer wat veel lawaai en gaat het verbruik vermoedelijk ook omhoog.

Zaterdag nog eens een dag met de motorschool gaan rijden en ik denk er ook over om eens een dag op het circuit onder begeleiding te gaan rijden. Dat is iets wat ik altijd al wou doen maar wat er nog nooit van gekomen is. Mss wacht ik best even op de zomer daarvoor
 
Kwam dat tegen op een Duits 'XADV' forum
Een Duitse meinher heeft deze zelf gemaakt denk ik zo
Als je Duits begrijpend kan lezen is dit best een informatief forum

 
Het enige nadeel is als je het pootje moet omhoog doen bij vertrek. Dan kan je best even het voetsteuntje links opklappen.
Morgen Darki-dark,
ik zie dat niet echt als een nadeel, het is meer een kwestie van gewenning.
Na een tijdje weet je niet beter dat je de step's beter kan inklappen bij afstappen, helemaal als je de jiffy ook gebruikt.
Uiteindelijk zou dat gewoon een automatische handeling moeten worden.
En geld overigens voor alle step's, ongeacht merk of prijs.

Zuinig is hij ook nog nooit steeds.
Dat is een mooie zin :+
Als je de hele context uit die alinea leest, dan wordt uiteindelijk 'wel' duidelijk wat je bedoelt.
Ik geloof dat het soms een Vlaamse manier van schrijven is, maar Nederlandse context is het niet 😂
'Nooit' en 'Steeds' klinken in één adem nogal tegenstrijdig... maar alle gekheid op een stokje, het is je vergeven 🙏

Prima update voor de rest wat jou betreft, en ja, die vieze achterkant is iets waar ik ook steeds maar mee bezig blijf.
Denk dat ik eerdaags voor 5 euro een universeel spatboard ga bestellen bij meneertje Ali om die vervolgens
als overbrugging tussen Hugger en Spray-guard te maken.
Moet nog even goed na denken hoe ik dat dan wil gaan doen, want wil het zo maken, dat ik dat spatboard er dan bij mooi weer
ook makkelijk kan afhalen.

Mvg. Jan
 
ik vind persoonlijk dat een x adv best vies mag zijn net zoals een bmw gs adv ook vies mag zijn vind dat wel wat hebben maar wie ben ik
 
ik vind persoonlijk dat een x adv best vies mag zijn net zoals een bmw gs adv ook vies mag zijn vind dat wel wat hebben maar wie ben ik
Daar begin ik me nu ook bij neer te leggen. Het ding is gemaakt om te rijden! Of het nu bij mooi of slecht weer is, op een mooie vlakke asfalt weg of door de modder in het bos. It's meant to ride!

Kort samengevat, en hopelijk deze keer zonder schrijffouten, heb ik het aanvaard zoals het is. Ik ging eerst schrijven 'leg ik mij erbij neer' lol. Dus nee, ik poets hem niet na elke regenbui. It's part of the charm. Tot ik weer eens ergens een betaalbare en makkelijk te monteren hugger vind 😄😄😄

Honda the power of dreams!
 
ik vind persoonlijk dat een x adv best vies mag zijn...

Tuurlijk hoort dat er een beetje bij, kan me zelfs herinneren, dat ik vroeger (als jochie) mijn crossbrommer/motors juist expres een beetje onder de modder reed.
Want dat had wel wat.

Maar bij de avonturenfiets is het van een andere level, en lijkt het niet helemaal doordacht.
Drie spetters regen en je achter-binnen-kant zit onder.
Het is niet voor niets dat de hugger en sprayguard het meest zijn verkocht als after-market toevoeging, en dan nog wordt het één kolerezooi.

Mvg. Jan
 
Vandaar dat die rear fenders en huggers niet voldoen. Het enige wat ik denk dat alles mooi tegenhoudt is iets wat over de hele band gaat zoals die Duitser had gemaakt. Als zoiets in de verkoop komt denk ik dat ik daar wel eens naar zal kijken.

On a side note heb ik gisteren voor het eerst een motorbeheersingscursus gevolgd met de Honda X ADV. Waar ik normaal met de koppeling speel om stilstaande manoeuvres traktie te geven moet ik nu de motor traktie geven door het gas constant open te houden en de snelheid te regelen met de rem. Een hele ervaring kan ik je wel zeggen als je het al even niet meer gedaan hebt. Bij de remtechniek werd er opgemerkt dat ik met 2 vingers rem en dat dat niet gewenst is. In feite hebben ze wel een punt want als je heel je hand gebruikt, lees al je vingers, kan je nog meer kracht op de rem zetten. En al zeker als het een noodstop betreft. Maar je weet nooit of iets een noodstop wordt of niet, dus in feit dient er altijd met 4 vingers geremd te worden aan elke hand.

Anyhow, heel veel bijgeleerd wel. Super tof! Zeker een aanrader!
IMG_20191019_080109.jpg
 
Ben zelf voornamelijk benieuwd hoe het zal gaan met de rearhugger die man of atlantic in Korea heeft besteld.
Kopen zal ik hem niet, daar heb ik al te veel geld voor uitgegeven aan hugger en spray-guard,
ik moet zelf maar wat maken/bedenken als overbrugging tussen beiden.

Denk dat je steppies wel een welkome aanvulling waren tijdens de motor-beheersings-cursus?
Kan me namelijk herinneren dat stapvoets met slippende koppeling rijden op een conventionele fiets het beste staande gebeurd.
En staan op de treeplanken is balans-technisch verre van plezierig.

Ja dat met 2 vingers is niet aan te bevelen, heb ik nooit gedaan, goed dus dat je weer even bij de les bent.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zowel met als zonder de voetsteunen gereden heb tijdens de lessen en ook daarbuiten, maar nooit rechtopstaand. Het voordeel van de treeplanken is dat ik sneller mijn voeten aan de grond kan zetten, maar dat kan ook alleen maar een gevoel zijn natuurlijk Het veranderen van zitpositie vind ik eigenlijk best fijn, het vermijdt ook dat ik last krijg van mijn rug. Dus er is niet echt 1 positie waar ik in blijf zitten.

Ik vraag me eigenlijk wel af in welke stand jullie het meest rijden en wanneer? Pas je het aan wanneer je autostrade rijdt? ...
 
Stad rij ik voornamelijk alleen de steps.
Autostrade wissel ik af en komen de treeplanken ook aan bod.
Maar door de steps vergeet ik af en toe wel dat ik die treeplanken heb 😂
 
Thanks Jan, maar ik doelde met mijn laatste zin eerder op de rijstand als in D, S1, S2 of S3. Dat was natuurlijk niet duidelijk uit de context zie ik nu, dus sorry daarvoor.
 
Ooow zo, ha ha, ja nou uhm... zomer bijna alleen maar in de max sportstand 8-)
In herfst/winter veel meer in D, ik heb zeg maar minder haast in de winter.
In de herfst/winter gaat de tractie ook aan,
die moet ik tot vervelends aan toe in de zomer telkens bij opstarten weer uit zetten :Z

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mijn TC staat eigenlijk altijd aan. Die heb ik nu zelfs nog nooit uitgezet. De enige plek waar ik denk dat dat nodig is, is bij het off road rijden. Of mis ik iets?
 
Bij sportief rijden heb je er niets aan, vol gas wegtrekken lukt niet, dan gaat hij inhouden... oer vervelend.
Maar dat is eigenlijk bij veel motors met tractie-controle, dus niet alleen bij deze, en bij de anders staat het ook automatisch aan.
In de winter is het een welkome aanvulling, bij gladde, of winterse oneffenheden op de weg.
 
Rustig hier, dus even een update.
Ik ben normaliter niet zo 'van de stickertjes' haal evt. juist eerder OEM stickertjes etc. weg, vindt dat soms afbraak doen aan de algehele esthetica.

Maarrrrrr..... ik heb een uitzondering gemaakt, want dit ziet er wat mij betreft heel fraai uit, en lijkt alsof het zo hoort te zijn.
Maak daarnaast trouwens sowieso ook altijd een uitzondering voor wiel-rim stickers, want die horen wat mij betreft op een brommer.

Ik heb gekocht het volgend:
MAIKAI Motorcycle Stickers Side Panel LOGO Sticker Reflective 3D For HONDA XADV 750. Seven Colors
Url......: klikker-de-klik

De laatste foto is met flitser genomen.

Mvg. Jan

Staat inderdaad heel netjes:

x0F4iXR.jpg

PvkICzR.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan