Honda X-ADV

BlackFriday deal TomTom Rider550 aangeschaft :t
Net over de grens (DE) bij een motorshop (Wűrselen) voor €300..
Niet de Premium doos omdat ik toch iets zelf moest maken omdat ik (1) de navi precies in het midden wou hebben en (2) niet aan me LCD scherm vast wilde maken ivm trillingen (wat ik vaker zie bij XADV collega's)

20191206_124133.jpg


20191206_124016.jpg
 
Wat betekend: 'Niet de Premium doos'
Is dat iets van, of een bepaald TomTom type wat je niet hebt genomen?

Bij de 'premium' zit er een *slot bij (zodat je de TomTom op het stuur kan laten zitten) en er zit een tasje bij voor op tebergen en een zuignap zodat je de navi ook in de auto kunt gebruiken ..,

Kost dan ook meteen €100 meer
Zonde als ik/je het toch niet gebruik
*Me navi zal ik nooit op me stuur laten zitten!!
 
Oké, duidelijk.
Ik heb op m'n Garmin wel dat hele slot systeem toen eens bij Waypoint gekocht.
"hele" is trouwens een groot woord, want het is vrij klein en subtiel opgezet, het zit
netjes geïntegreerd tussen Garmin en Garmin-houder.

Ga soms even de supermarkt in en dan laat ik hem er even opzitten.
Ook voor de deur laat ik hem er overdag wel eens opzitten.
Daarnaast zie ik het een beetje als extra sluiting voor tijdens het rijden,
omdat hij het palletje blokkeert wat je normaliter indrukt om de Garmin te ontgrendelen van z'n houder.
Overigens nooit meegemaakt in de jaren dat ik dat slot niet had, dat het wel stiekem los floepte... zonder is ook veilig zat.

Dat trillen wat jou collega's hebben, komt bij mij nauwelijks voor, daar heb ik dat ding te lang voor
en ook al te veel voor aan aangepast zodat het trillen minimaal is, ik ben minimaal 75% van mijn trillingen kwijt.

Moet nu eerst op de kasseien gaan rijden of een diepe kuil pakken wil het gaan trillen

Alle boutjes zijn vervangen voor inbus, die kan je immers veel strakker aandraaien als de kruiskop boutjes.
achter alle inbus ook ringetjes geplaatst, om oppervlakte te vergroten.

Daarnaast rubbers gebruikt bij de twee kleine "L" beugeltjes die om beide zijde van de zonneklep klemmen.
Dan ook nog wat materiaal weg geveild van de hoeken van de gps houder zodat het Honda bracket van het windscherm
in z'n één-na-hoogste stand stijf tegen de achterkant van de gps houder aanzit.
En niet te vergeten een belangrijk trucje toegepast door tijdens montage een grote houdklem te gebruiken als voorspanner
voor dat je begint met aandraaien van de links en rechtzijdige boutjes
Dat alles heeft geresulteerd in een ophanging die stevig aanvoelt en waarmee ik fatsoenlijk zonder trillen het scherm kan aflezen.

Prettig weekend gewenst
 
Heeft er iemand info over de +/- aansluiting/kabel van de TomTom ??

bevoorbeeld:
•welke kappenset (links/rechts/midden) moet eraf ?
•op welke zekering kan ik de kabel aansluiten ?

Bijvoorbaat dank
Vindt zelf niks op google erover :?
 
Dacht al geen draadje bij je te zien ;)

Ik heb het al eens op het forum beschreven


Ik had toevallig de hele motor toen uit elkaar maar dat hoef jij niet te doen hoor.

Je hoeft enkel die luchtfilter kap er af te halen, en vervolgens het kapje richting benzineklep.
Want de aansluitingen zit daar onder zie voor demontage het filmpje. (methode luchtfilter vervangen)

Het oranje blokje is voor de geschakelde plus,. Achter het zwarte kapje met de 2 inbusbouten zit het centraal massa punt.

Het beste is om de draad vanaf GPS houder via rechts of linker kant van stuur gezamenlijk met gaskabel/remkabels/etc. mee naar beneden te laten lopen.
Dan kan je met een stuk koperdraad als trekkabel wel ergens door een gaatje heen naar binnen komen... heb ik ook gedaan.
Als je ergens rechts of links van het oranje blokje een stuk koperdraad door een kier richting voorvork weet te trekken zit je goed.

Geschakelde plus hang je aan een willekeurige roze/rode draad die uit het oranje blokje komt...ze zijn allemaal het zelfde...
Je kan ook evt. het oranje blokje aan de bovenkant open maken zoals ik heb gedaan, en de draad er in monteren (iets meer fröbel-werk, maar wel prof.)
En de min hang je gewoon ergens daar aan dat centrale massa punt.
Op een van m'n foto's zie je ook een heel mooi centraal massa punt zitten (vlak bij het oranje blokje)
waar al een hele bos met groene massa draden op zit aangesloten.

Fijne van m'n methode is dat de zekering ook betrekkelijk makkelijk benaderbaar is, dit ondanks dat ik nog nooit een geklapte GPS zekering heb gehad
full


Massa punt zie je rechts onder op foto, het zit net even meer naar beneden vanaf het oranje aansluitblokje voor de geschakelde plus
full


Iets niet duidelijk vraag dan maar raak.

Succes gewenst
mf.jpg
 
Laatst bewerkt:
In principe is het binnen één uur te doen.
De meeste kappen zitten alleen maar met die rivetjes in elkaar, daarnaast heb je incidenteel de inbus sleutel nodig.
Stukkie draad, wat tie-wraps, een trek-doorvoerkabel en wat klein benodigdheden en gaan met die banaan.

Let op je verwerkings-temperatuur, het is momenteel te koud om zo maar je kappen er af te trekken.
Zorg dat de avonturenfiets op huiskamer temperatuur is anders kunnen door de kou sommige fixatie punten tijdens verwijderen afbreken.
van de luchtfilter-kap.

Kunststof kappen verwijderen onder de 20 graden is Russisch roulette
 
Ik wist het dat het goed zat bij jou, je andere foto gaf namelijk 24 graden aan.
En je had al eens verteld dat hij binnen stond.
Desalniettemin is het een erg belangrijk iets in de motorwereld met al die plastic kappen.

Mijn moto is altijd: 'Hoe heter, hoe beter."

Bij b.v. 30 graden gaat alles helemaal super makkelijk los, zonder dat je bang hoeft te zijn om fixatie haakjes te mollen.
Maak zelf overigens ook heel veel gebruik van pre-bars om plastieken los te klikken.
Een setje van 2 pre-bars koop je bij Ali Express voor 5 euro
 
Nog een laatste opmerking:
Op het youtube filmpje zie je op 35 en 36 seconden het gat zitten waar door je de kabel naar binnen/buiten kan doorvoeren

gat.png
 
ZooOo alles is mooi gelukt en weg gewerkt als een Pro :t

Moet alleen nog dat laatste plastic cover-stuk monteren, maar ik ga ff paar pagina's terug lezen ivm die 2 luchtfilter-slangen wat velen eraf halen..
Heb het nu toch al uitelkaar,,

Als je eens in Limburg bent (@jan) met je Honda trakteer ik je op koffie en vlaai voor de goede en snelle hulp .. (waardeer ik erg)
 
Mooi, bedankt, die staat.
rijden we misschien nog even door naar België ofzo.

Luchtfilter slangen trek je er gewoon zo vanaf, zitten niet verlijmd.
Voor montage druk je ze er ook weer zo op.

Heb dat elektronica dingetje trouwens niet van een ander, maar gewoon zelf uitgedokterd.
Mijn USBpoort-kabel zit ook daar aangesloten. Heb er dus mooi 2 zekeringen hangen.
Het is wat mij betreft de enige echte aansluitplek.

Mvg. Jan
 
Joey Schaar met zijn nieuwe demper !! :]8-)


Zou zo'n voorbocht nu echt het verschil maken??
Heb weleens 'gelezen' ergens dat ie minder trekt zonder de cat eronder (!?!)
 
Mafklapper, woont hier om de hoek.
Maar wel een avonturenfiets..normaal alleen die vespaatjes
 
Laatst bewerkt:
Welke helmen passen zover in de buddybak:

*
Schuberth J1 maat 58/59 : past
* Shark Drak : past
* Shoei J-Cruise maat M : past
* Shoei Neotec 2 : past
* Arai SZ ram maat L : past
- Shark Evoline Series 3 : past niet!
- Nolan N104A : past niet!

Na wat nalezen van dit intersante topic kwam ik deze tegen.,
Wil het bij deze aanvullen:

ROOF BoXXer (new model/maat L) past
 
Joey Schaar met zijn nieuwe demper !! :]8-)


Zou zo'n voorbocht nu echt het verschil maken??
Heb weleens 'gelezen' ergens dat ie minder trekt zonder de cat eronder (!?!)

Hoor eigenlijk niet in dit topic thuis.. maar heb een NC750X (heeft hetzelfde blok als de X-ADV)
Zonder cat heb je vooral een hoop herrie meer.. weinig trekkracht of power.
 
Welke helmen passen zover in de buddybak: Update:

* Schuberth J1 maat 58/59 : past

* Shark Drak : past

* Shoei J-Cruise maat M : past

* Shoei Neotec 2 : past

* Arai SZ ram maat L : past

- Shark Evoline Series 3 : past niet!

- Nolan N104A : past niet!

- ROOF Boxer XX (2019) : past
 
Laatst bewerkt:
Welke helmen passen zover in de buddybak: Update:

* Schuberth J1 maat 58/59 : past

* Shark Drak : past

* Shoei J-Cruise maat M : past

* Shoei Neotec 2 : past

* Arai SZ ram maat L : past

- Shark Evoline Series 3 : past niet!

- Nolan N104A : past niet!

- ROOF Boxer V8 , maat L (2019) : past

Die laatste helm wat ik poste is de
ROOF BoXXer met dubbele X
Niet de v8 dat is het oude/vorige model
(Zal ook wel passen daar niet van 🤓 )
 
Hoor eigenlijk niet in dit topic thuis.. maar heb een NC750X (heeft hetzelfde blok als de X-ADV)
Zonder cat heb je vooral een hoop herrie meer.. weinig trekkracht of power.

Ja had ook zoiets ééns op een Duits forum gelezen,
ik twijfel zelf een beetje tussen de Akra en de Termi !! (Slip-on only)
Je kan maar 1x je geld uitgeven (jammer genoeg) haha
De originele demper vindt ik ook gaaf maar wat mij stoort is dat glimmende protectie/bescherming materiaal 😳😳

De AKRA vindt ik mooi omdat ie ook matt-zwart is en de Termi bevalt me omdat ie mooi hoekig is
* Heb eens een zwarte Termi gezien ergens in een video of foto,
maar weet niet of dit custom was of bestelbaar (?!)
 
Oh prima bekeken, en helemaal correct dat je dan ook eerst nog de achterveer spanningsvrij hebt gemaakt.
Vond de opgegeven methode vanuit het boekje toch al niet helemaal spatzuiver, heb meer vertrouwen in deze methode.
Wat is je lengte van je balkje?
Want eentje op maat van een stukje hardhout zagen is nu wel zo makkelijk.

Mvg. Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan