Honda X-ADV

Als extraatje om precies de juiste lengte te zagen had ik het idee om dan even tijdelijk een kleine waterpas op de bovenkant van de ketting te leggen.
Want ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat hij bovenop waterpas staat zodra het balkje er onder zit?

Moet dat wel nog even in de praktijk testen om te kijken of wat ik vermoed ook idd. zo is.

Mvg. Jan
 
Ik geloof niet dat de bovenkant waterpas hoeft te zijn. Je zou een balk langs het midden van het voortandwiel, scharnierpunt en achtertandwiel kunnen houden. Heb ik geprobeerd maar kreeg geen goed zicht hierop. Ik heb ook geprobeerd te ketting extra strak te zetten met het wiel naar beneden. Wanneer je het wiel dan optilt zal de as naar voren schuiven, maar ook dan is het lastig het juiste punt te bepalen waar alles op 1 lijn staat. Ik hoor het graag van je als jij een manier hebt gevonden die 100% resultaat geeft.
 
VrooomVrooom
SCORPION RED POWAH :]
Laat de lente maar komen !!

20191218_171240.jpg
 
Ook een mooie,
ben gek op uitlaten met trekveertjes, die nemen naar mijn idee net even wat meer spanning weg van het geheel dan een verbinding zonder trekveertjes.
Hoe is het afgelopen met het verwijderen van jou snorkels?
Gaan ze er weer op terug, of blijft het voorlopig zo?

Mvg. Jan
 
De snorkels zijn er nog steeds af,
maar heb het nog niet kunnen testen
(Jammer genoeg)
Ben echt een mooi weer (+18°) rijder haha
lees wel altijd goede dingen erover dat de inlaatlucht vrijer erin kan stromen mits een sportluchtfilter dus ---->>
ben nu nog op zoek naar zo'n luchtfiter die ik zelf kan uitwassen en in-oliën
iemand een tip ivm merk of website ??
 
Ach er valt weinig te testen met die snorkels, het is puur voor de geluidsbeleving, meer niet.
Geluid wordt net iets robuuster, en bij lange na niet storend voor mensen in de omgeving.

Zoals alle goodies heb ik er uiteraard ook een uitwasbaar sportfilter op zitten 8-)
Saillant detail: hij is maar een fractie duurder als een Honda OEM filtertje die het echt helemaal heeft gehad na 12.000km.

Sportfilter heb ik er dan ook uiteraard ook in zitten, en koop die dingen niet omdat ik denk dat alles dan meer sporty of iets dergelijks wordt.
Ik koop altijd vrij snel een sportluchtfilter als ik een nieuwe bike heb, en koop het enkel en alleen omdat het een duurzaam product is.


Merk is BMC
Gekocht via Ebay >>> klikker-de-klik
Zelf door googelen kan natuurlijk ook, de trefwoorden combi is dan: "BMC Airfilter Honda X-ADV"

Iedereen die een sportfilter op z'n X-ADV heeft, heeft hem van BMC.
Denk dat b.v. K&N hem nog steeds niet heeft?
Maar dat doet er niet toe want de BMC is van een goeie kwaliteit, en neimand in binnen/buitenland die er over klaagt.

Mvg. Jan
 
Nog een kleine toevoeging
In de regel koop je een sportfilter "pré oiled" zo ook het BMC filter.
Dus hij kan er na aanschaf gelijk in.

Koop liever nooit spuitbussen met reiniger of met kleef-olie, beide zijn de reinste kolder, je koopt dan eigenlijk gewoon
een zooitje drijfgassen vermengt met het product.
Daarnaast is het per saldo uiteindelijk duurder als eenmalig één jerrycan met reiniger aanschaffen + 1 of 0,5 liter kleef-olie.

Mijn jerrycan met reiniger kocht ik in 2013 en die is nog lang niet op, het zelfde geld voor de kleef-olie.
Wel is de reiniger tegenwoordig een stuk duurder geworden, kocht het toen voor 16 euro en is nu alweer 29 euro

>>> Luchtfilter Cleaner NOVASCOOT 4,5L

>>> Luchtfilterolie NOVASCOOT Protect 1L
 
Ja heb zelf nog 'Putoline' airfilter oil staan,
Kom zelf uit het crosswereldje
Rij eigelijk me hele leven al zo'n beetje,
Supermotard - Quads - Hillclimbing - Cross - Freestyle
Daarom noemen ze me ook MetallDanny
Zit beetje veeel vol met ijzeren-plaatjes (Titanium)


Maar super bedankt voor je tips !!!
Waardeer ik 👍👍👍
 
Staat idd. knap op een rooie.
Bij de zilveren Honda is de situatie weer anders (onderkappen zijn ook zilver).
Ben benieuwd. Dit moet uiteindelijk slijtvaster zijn als de inferieure vingerverf die Honda gebruikt.
 
Iedereen die een sportfilter op z'n X-ADV heeft, heeft hem van BMC.
Denk dat b.v. K&N hem nog steeds niet heeft?
Maar dat doet er niet toe want de BMC is van een goeie kwaliteit, en neimand in binnen/buitenland die er over klaagt.


Denk dat ik deze 'volgend' jaar ga bestellen
 
Aha, kijk eens aan, K&N heeft hem uiteindelijk dan ook tegenwoordig.
Tja qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel.
Al die after-market sportfilters lijken trouwens ook altijd akelig veel op elkaar.

Fijne dagen gewenst
 
Ennè 40T.,
Wat zit er nu eigelijk op?

Die navi beugel heb ik dan maar zelf laten aanpassen (samen met een SP-connect beugel)
Omdat dat middenstuk op het stuur zo breedt was en de TomTom niet mooi in het midden kwam heb ik zelf maar een adapter laten draaien van Teflon (kan er dus niet tegen als iets een paar mm uit het lood hangt haha) dacht uit me kop dat het zelfs 16mm was uit het hard van de TomTom
 
Voor mij is dat ook niks, ik zie al afwijkingen van 1 tot 3 mm., en dat corrigeer ik dan ook.

Standaard tandwiel is 38, met 40 wordt het allemaal net wat leuker, snellere reactie op gas/acceleratie.
Met 40T hoef je ook niets aan te passen qua kettinglengte, en blijft de km-teller afwijking nog redelijk binnen de perken.
40T liggen alleen iets minder makkelijk voor het oprapen als 39/41/42 etc. maar ze zijn er wel.
40t is beproefd een leuke verandering t.o.z.v. 38T

Mvg. Jan
 
Rustig hier, dus gewoon zomaar een leuk dingetje.

In Thailand is het gebruikelijk dat als je 'n nieuwe auto of motor koopt je een afspraakje maakt met de monnik in jou
plaatselijke tempel, om je auto/motor in te laten zegenen. Overigens doet niet iedereen dit, daarnaast is het in Thailand
ook gebruikelijk dat je zo'n inzegen ceremonie bij je nieuwe huis doet, dat doet dan weer wel iedereen.

Heb het zelf ook ooit een jaar of 20 terug eens gedaan met een nieuwe pick-up truck die ik daar had gekocht.
De monnik heeft toen een preveltje gedaan op alle vier de hoeken van de auto en 3 puntjes op het hemeltje van de auto gezet
en dan zat er nog een bosje ingezegend gesponnen katoen om de stuurkolom.

e.a. gebeurd trouwens ook wel hier, bij andere geloven, zo is er één keer per jaar een grote motor inzegening in Grubbenvorst.

thailand.jpg
thailand2.jpg
Thailand3.jpg
 
Ik dacht niet dat ik al een foto had gepost van de leovince Nero, deze zit op mijn adv sinds juli.
Qua pasvorm en montage is het een eitje om te monteren. DB killer eruit gehaald, dit valt wel tegen. Aangezien het boutje is vast gelast aan de demper. Met een goed passende inbussleutel en hefboom breek het laspuntje wel los. Daarna moet je met een drevel ( Lange buis) de DB killer er uit slaan omdat deze ook nog vrij stevig vast zat de eerste keer.
Het geluid met DB killer is stil, zonder DB killer krijg je een goede maar niet te luide grom. Trekt op een Ducati vind ik zelf.
Kostprijs 392 euro.
IMG_20200201_115917.jpg
 
Db killers zitten trouwens de laatste jaren met nieuwe regelgeving allemaal behoorlijk vast.
Uit nieuwsgierigheid 'n jaartje terug ook 't laspikkie eens verbroken, en de Db killer er met de lagertrekker uitgeslagen.
Moest daarvoor uiteindelijk dan ook één gaatje in de carbon eindkap maken zodat je de inbus kunt bedienen.

Ik was eigenlijk alleen maar nieuwsgierig hoe e.a. in elkaar zat, (heb ik vaker last van) 8-)

Heb het daarna direct weer in elkaar gezet, en een mooi origineel zwart rubber dopje in het gaatje van de carbon eindkap geplaatst.
Heb zelfs niet eens het geluid zonder Db killer getest, de uitlaat met snorkels eraf vindt ik net aan prima zat.

Algemene remmen tip:

Als ik de foto zo eens bekijk van Misterbuell dan zie ik het achter remmetje ook alweer aardig smerig zijn.
Dat doet mij direct denken aan het volgende:
Regelmatig kleinschalig remmen onderhoud CQ. verduurzamen kan geen kwaad bij onze avonturenfiets.

Ik zou graag een ieder aanbevelen om 2x per jaar dan ook "zelf" de borgpen met inbussleutel uit de achterrem te verwijderen.
Daarna de borgpen schroefdraad en staaf in pappen/verduurzamen met keramisch vet.
Bij gebrek aan keramisch vet mag het evt. ook met kopervet.
Daarna de borgpen weer terug schroeven met evt. het juiste aanhaalkoppel van 17 N-m, en vervolgens overtollig vet weg poetsen.
Dit scheelt je een hoop ellende als je ooit de remblokken moet vervangen.
En dit klusje duurt nog geen 5 minuten

Het zelfde kun je evt. ook bij de voorremmen uitvoeren alhoewel die iets minder te leiden hebben dan de achterrem.
Daarnaast heeft Honda er niet al te slim voor gekozen om de borgpennen van de voor remklauwen te voorzien van
Torxdop E24, 1/2 duims die heeft niet iedereen zo maar in de kast liggen, dus dien je dan zelf los te bestellen bij je gereedschap winkel.


Hieronder nog even ter illustratie een screenshot van de borgpen van de achter remklauw.
De rode pijl straat precies op de schroefdraad die sowieso vet moet blijven.


Screenshot - 1-2-2020 , 14_28_21.png
 
Laatst bewerkt:
Na lange tijd nog even komen piepen hier. Heeft er iemand al een comfortabeler zadel gekocht voor de X ADV? Ik vind het nogal redelijk hard zitten na een klein half uurtje en vind niet echt iets op de markt. Alle ideeën welkom uiteraard

PS: dat uitlaat geluid van onze zomerrijder klinkt echt wel goed 👍
 
Na lange tijd nog even komen piepen hier. Heeft er iemand al een comfortabeler zadel gekocht voor de X ADV? Ik vind het nogal redelijk hard zitten na een klein half uurtje en vind niet echt iets op de markt. Alle ideeën welkom uiteraard

PS: dat uitlaat geluid van onze zomerrijder klinkt echt wel goed 👍

Ben deze zadels online tegengekomen,,
Ze schrijven dat er xtra FOAM inzit
Vindt ze eook enorm mooi/vet uitzien !!
Heb me nog kunnen bedwingen lol (,voor niet tekopen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan