Honda X-ADV

Bekijk bijlage 1478318

Ik moet nu toch zeggen dat ik er minder en minder gerust in ben. Is dit normaal? In plaats vn beter wordt het kennelijk slechter. Het was misschien beter om hem gewoon nergens aan te hangen en in de kast te zetten tot na de corona lockdown.

Ik *denk dat Uw acculader niet voor gel-accu's is ..( *ik heb natuurlijk niet de handleiding gezien,)
99% vd laders zal het altijd vermelden op de doos/lader (en dus ook duurder verkocht worden)

Hier mijn acculader
Het staat erop dat 'ook' de gel-accu's aangesloten kunnen worden

20200327_115039.jpg


Maar kapot zal uw accu er niet van kunnen gaan omdat een 'normale' lader de gel-accu niet 100% vol zou krijgen .. dus persoonlijk denk ik dat uw accu al de geest had gegeven..
Even een voltmeter erop zetten dan weet u of de accu nog leeft ..
 
Na 2 nachten opladen stond het voorlaatste lampje nog steeds aan dus ik dacht ik trek de Optimate eens uit en steek hem terug in zoals Jan aangaf. Na het terug insteken is de status nog slechter blijkbaar:
Ik moet nu toch zeggen dat ik er minder en minder gerust in ben. Is dit normaal?

Met de status: rood die hij nu aangeeft bij het onderste lampje, zou het zelfs zo zijn dat de accu nu kapot is, of in ieder geval totaal niet reageerd.
Het is nu, vanaf hier gezien, zo een groot mysterie.

Overigens blijkt na een check in de schuur dat ik de optimate4 heb in plaats van 3.
Het is een type ouder als die van danny, bij mij staat er niets op over gel, maar heb vroeger wel een gel accu gehad en er ook mee opgeladen
 

Bijlagen

  • 20200327_125611.jpg
    20200327_125611.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Het grappige is dat de Optimate 3 ondertussen niet meer het ondersta rode lampje toont maar dat er net boven. Dus hij lijkt het wel te kunnen bijladen denk ik dan. Alleen versta ik niet waarom hij na het ontkoppelen en terug aankoppelen opeens het onderste lapmje van extreem laag liet aangaan.

Het grappige is dat ik een paar dagen geleden niet meer vlot kon starten omdat het steuleltje op de motor oranje brandde. Toen dacht ik dat het gewoon was omdat het batterijtje in de keyfob niet meer ok was. Die heb ik dan vervangen en dan heb ik nog een aantal keren gehad dat ik de sleutel echt dictbij moest houden maar dat is dan weggegaan.

Mss moet ik toch maar eens kijken voor een Optimate 4 met gel tekst erop ofzo.

Huidige stand:
IMG_20200327_131717.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oké, nou dat klopt dan wel weer.
Enige is dat de accu ondertussen volledig opgeladen had moeten zijn.
Dat duurt normaliter geen 24 uur.
Daarnaast heb je de accu tot nu toe gewoon kunnen gebruiken alsof er niets aan de hand is.
En dat zal op dit moment nog steeds zo zijn.
 
Oké, nou dat klopt dan wel weer.
Enige is dat de accu ondertussen volledig opgeladen had moeten zijn.
Dat duurt normaliter geen 24 uur.
Daarnaast heb je de accu tot nu toe gewoon kunnen gebruiken alsof er niets aan de hand is.
En dat zal op dit moment nog steeds zo zijn.
Hoe kan je zien of hij volledig is opgeladen? Want ik zie geen manier om die test te ativeren. Ook niet als het uit het stopcntact haal en er terug insteek. Die testlampjes gaan nooit branden.
 
Normaliter is het bij Optimate zo dat als het groene lampje brand de accu vol is.
Daarbij brand er dan geen geel lampje meer, die brand alleen tijdens de laadcycles.
Maar het is wel duidelijk zo dat dit hem niet meer gaat worden met deze lader.
Misschien even langs RAD om een andere lader te halen dan?
 
zowieso niet de stekker insteken als de accu aangesloten is..
Dan kan ie een piek krijgen wat de accu niet leuk vindt
Als u echt wilt checken .. dan even de 12V-voltmeter erop aansluiten (en/of de lader erbij aansluiten)
 
Stekker UIT/IN betekend bij Optimat4 alleen een desulfatering check. Komt geen piek of iets van die orde aan te pas.
Zodra desulfatering is voltooid vervalt de lader weer in de druppelmode.
Je ziet dan een aantal maal het gele lampje oplichten en vervolgend gaan de groene lampjes weer branden. Omdat de Optimat heeft gecontacteerd dat de accu vol zit.
Als je één etmaal naar de Optimat zou blijven kijken dan gaan een paar keer per etmaal de gele lampjes branden om een kleine ontlading en vervolgens lading aan de accu toe te kennen. Dit is wat men noemt "druppelen"
 
Bedankt voor de hulp jongens, een nieuwe Optimate4 is besteld bij RAD. Dinsdag zal ik hem ontvangen. I'll keep you posted. On a side note: hoe kut is dat zeg! Zo mooi weer vandaag en niet mogen gaan rijden. Suck big time!
 
Laatst bewerkt:
DarkLite1
ik zelf kom nauwelijks de deur uit, a.s. zondag zit ik 2 weken binnen.
Ga eenmaal per één of twee dagen een boodschap doen, of een stukkie op de E-bike.

We krijgen nu weer een paar dagen kouder en rot weer, dan is gelukkig de drang wat minder om naar buiten te gaan.
Ik woon om de hoek van de bollenvelden Hillegom, Lisse >Keukenhof.
Als het even kan wil ik wel in begin april mijn jaarlijkse rondje langs de bollenvelden rijden om een paar foto's te trekken.
Dat ga ik dan ook wel doen als hopelijk eind volgende week het weer een beetje mee zit.

DSC00507.JPG
 
Ik heb net eens bekeken omdat het leuk zou zijn om eens allemaal samen te komen. Vanaf Leuven waar ik woon naar Lisse is 220km/2u20 rijden.

Misschien moeten we eens in het midden afspreken voor een gezamenlijk ritje/kennismaking. Als ik op de kaart kijk lijkt dat het nationaal park De Biesbosch te zijn. Waiting for better days...
 
@ DarkLite1

De Biesbosch zelf is redelijk om af te spreken, daar zelf rijden is geloof ik niet zo heel veel.
Maar je zit vanaf daar b.v. al vrij rap op de Maas en Waal route, en daar heb ik wel een paar mooie toertjes voor of maak ze.
Je kunt dan b.v leuk langs slot Loevestijn rijden etc. Maar gewoon Midden Brabant toertje is ook goed te doen vanaf Biesbosch

Je zou ook iets hogerop kunnen inzetten en een tour bij de Utrechtse heuvelrug rijden, das ook heel mooi.

Of wat ook gaaf is is een toertje bij de Drunense Duinen, dat ligt vlak bij Kaatsheuvel, dat is ook behoorlijk zuidelijk.

Zat suggesties om te toeren zoals je ziet en voor een Vlaming uiterst aantrekkelijk, maar ook voor de Nederlander.

Meeste van die toertjes heb ik allemaal wel al eens gereden, veelal staan ze gewoon ook nog op mijn computer in Basecamp

Vanaf Leuven is dat allemaal betrekkelijk makkelijk aan te rijden, zelfs de hoogste toer rond de Utrechtse heuvelrug is als je het vergelijkt
met het aantal kilometers van Leuven naar De Biesbosch maar een verschil van max 20km.

Mvg. Jan

Midden Brabant Tourtje
hGAZqc.png
 
Laatst bewerkt:
Sounds like a plan! Als de ben is opgehoffen gaan we daar zeker eens werk van maken. Ik kijk er al naar uit, misschien zijn er nog mensen geïnteresseerd.
 
even twee foto's van de montage van de camera: onder de koplamp en onder het zader.
 

Bijlagen

  • 20200327_185038.jpg
    20200327_185038.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 17
  • 20200327_185100.jpg
    20200327_185100.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 17
Knap werk! Dat is idd een beter idee dan aan je helm. Moet ik ook maar eens over nadenken. Krijg je dan je helm nog onder het zadel?
 
man of atlantic
Netjes zo met een doorvoertule gemaakt :t

Had op mijn vorige scooter een luchthoorn, maar wil 'm niet meer op de Honda omdat er telkens een kleine vertraging in zat.
Hij moest zeg maar steeds eerst nog beginnen met blazen, vertraging was niet veel maar wel merkbaar.

Heb je de camera geplakt met dat bijgeleverde voetje?
 
Darklite, heb een topkoffer, daar doe ik de helm in. Je kunt de module ook onderop plaatsen net wat je wilt. De kabellengte is meer dan voldoende.

Nee geschroeft door het voetje heen op het frame. Dus de camera zit wel in de beugel, die weer is geschroefd. Onder de lamp zit daar een mooie uitsparing voor.
Het werkt veel beter dan op je helm, altijd power, start automatisch, kunt kiezen voor verschillend modie van opnemen (timelaps). Mooi apparaatje moet ik zeggen. Deze link kun je het filmpje zien
 
Het enige nadeel voor een leek is dat heel de bekabeling moet vrijgemaakt worden. Dat wil dus zeggen b alle panelen er af. Daar heb ik echt twee linkerhanden voor... Anders zou ik het zeker ook doen. Dezer dagen op de baan weet je maar nooit wat je tegenkomt.
 
man of atlantic

Volgens mij moet het beeld beter kunnen als je de instellingen van 't dash-cam menu even doorneemt.
De camera is 1080p, en je hebt zo te zien ook als 1080p ge-upload naar Youtube, dus das goed zo.

Maar de enorme blokvorming verteld mij dat de video-bitrate laag staat
en aangezien je een knap apparaatje hebt gekocht die het echt wel kan allemaal moet dat dus beter kunnen.

Bij een lage video-bitrate is de beeldverwerking altijd blokkerig
Hogere video-bitrate betekend natuurlijk wel meer data, dus vraagt dat meer ruimte van je SD kaart.
64 of 128GB kaartje is wel toepasselijk in zo'n dash-cam

evt zou het ook nog zo kunnen zijn dat het filmpje gecomprimeerd op Youtube is geplaatst maar dat je daadwerkelijke file wel
een dikke vette video-bitrate heeft, maar dat weet alleen jij en ik nog niet.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan