Honda X-ADV

Ik weet niet welke je bedoelt?
Ik heb die zwarte zijkanten van R&G
En de RVS treeplanken via Ali Express, het betreft 'n replica van de dure (DPM versie),
uiteindelijk blijkt dat deze minimaal gelijk zo niet mooier zijn als de de DPM's

Oh of je bedoelt die rubbers op de steppies?


Snap 'm al, jij bedoelt die dildo budplug om de uitlaat te beschermen, ook Ali

Mvg. Jan
 
Ik ben verliefd op m'n Nexus, maar die Honda X ADV pfff wauw.
Ook die acceleratie is ongelooflijk (er stond n keertje eentje naast m'n taxi)

Mish, hoe hard loopt die 750 van jou eigenlijk?
Zelfde blok toch?
 
Wowwowww wat is gebeurt!!! 😲 😲😲
Laat me raden .. iemand die @pte in de auto ofzoiets
iemand die bovenop ze rem ging staan om af te slaan.
maar in principe me eigen schuld .
was echt een close call abs op me voorrem heeft me gered.
moest ook me voorrem vol gebruiken.
in 32 jaar motorrijden nog niet zon idioot mee gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
was mooi om te ervaren hoe normaal bij zo hard remmen komt je achterkant je voorbij maar nu slipten alle twee de wielen gecontroleerd in de richting waar je naar toe stuurt . alletwee me wielen blokeerden en gingen weer en blokeerden heel mooi .En de remweg was ook heel kort daardoor.
 
en ik heb deze motor uitgeroepen tot beste wat ik tot nu toe gereden heb.
1 honda x adv
2 bmw gs adv
3bmw c 650 sport


Ja ja, je hebt inmiddels veel ervaring opgedaan. Ik wist dat je veel lol aan je BMW GS hebt gehad, toch de X-Adv op nr. 1?

Klopt, het blok is identiek. Toch blijkt de X-Adv sneller op te trekken. De Integra is zeker niet langzaam te noemen. Ik heb filmpjes gezien waarbij het tellertje 190 km aantikt. Denk dat 170 km realistisch is, maar goed. Dit zal de X-Adv ook lopen.
Jan, prachtige scooter zeg. Zit er nog de standaard zadel op? Lijkt mij fijn zitten. Om een beetje fatsoenlijk te kunnen zitten heb ik een Shad aan moeten schaffen.



Honda integra.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rondje De Waver en Amstel is geweldig, heb ik alweer een paar jaar niet gedaan, echt lekker authentiek rondje.
Een van de betere ritjes in de buurt. Helemaal ook te-gek voor mensen die hier niet uit de regio komen.

Vandaag moest ik wat ophalen in Hoofddorp, en daarna in het zadel blijven plakken richting Vogelzang, Hillegom en Lisse.
Had het eerlijk gezegd niet eens in de planning, maar toch gedaan.
Het is nog te vroeg voor de tulpen, want die heb ik niet veel gezien, die komen denk ik met circa 2 weken.
Het is nu nog alleen krokus en narcissen.

Mvg. Jan
 
de honda is veel handelbaarder in het dagelijks verkeer en is minder werken dan de gs in de bochten.
en ik vind de zithouding heel relaxt ik verwacht met de steppies nog beter te zitten.
en die dct is gewldig
 
@mish

Ja echt hè, thanks

Zadel? Wat mankeert er aan het zadel? Niets, ha ha. 't zijn idd. prima zadels op de avonturenfiets :t

Ik denk dat de motorblokken niet helemaal het zelfde zijn, DCT is sowieso anders.
En voor iedereen die er één vanaf 2018 heeft, zijn er nog meer verbeteringen aan gedaan
o.a.: 2 generatie DCT, en dan nog wat toeters torque en tracktie bellen.

Mvg. Jan

p.s
Jou scooter is anders ook geweldig :]
 
Rondje De Waver en Amstel is geweldig, heb ik alweer een paar jaar niet gedaan, echt lekker authentiek rondje.
Een van de betere ritjes in de buurt. Helemaal ook te-gek voor mensen die hier niet uit de regio komen.

Vandaag moest ik wat ophalen in Hoofddorp, en daarna in het zadel blijven plakken richting Vogelzang, Hillegom en Lisse.
Had het eerlijk gezegd niet eens in de planning, maar toch gedaan.
Het is nog te vroeg voor de tulpen, want die heb ik niet veel gezien, die komen denk ik met circa 2 weken.
Het is nu nog alleen krokus en narcissen.

Mvg. Jan

Ha! De Waver ontdekte ik 2-3 jaar geleden pas. Wat kan je daar geweldig rijden. Heb er n route van gemaakt met de Meije er bij.
Fantastisch
 
de mije amstel de waver en dan plak ik van abcoude naar weesp nog aan dan muiderberg naarden terug naar nederhorst ter berg via vecht dat is mijn complete rondje
ik heb in woerdense verlaat gewoond met mijn ouders
ik heb op de tomtom nog een perfecte route staan voor liefhebbers van mijn route
 
Laatst bewerkt:
Jeeeh, ik heb vorige week nog een rondje Waver gedaan. Heerlijk! Er zijn zoveel filmpjes te vinden dat de Integra sneller is dan alle andere scooter, maar de X Adv lijkt toch iets vlotter... :)



De DCT werkt voortreffelijk, kan mij voorstellen dat anno 2020 de mechaniek nog fijner werkt. De DCT is gewoonweg revolutionair. Veel Integra rijders veranderen de tandwiel verhouding naar een lichter verzet. Mijn voorkeur is juist de motorstand gewoon in D te houden voor het gemoedelijke motorkarakter. In de S stand gaat de Honda best flink door, harder zou voor mij echt niet hoeven. Die tijd heb ik gehad :).

Geniet van de X ADV, het is (standaard al) echt een juweeltje om te zien. Nog belangrijker. Het is een Honda. :).
 
Ik vind 'm niet zo heel snel hoor, alhoewel ik het wel best vind zo. En ben ook wel flink tevreden over het koppel.
Ik vind 'm wel een klein beetje aan de logge kant.
Moet je voor de gein eens op een Africa Twin vorig model 1000cc DCT gaan rijden
of op de nieuwste 1095cc AT met DCT. Die hebben bijna het zelfde gewicht als een XADV, maar dan wel een beetje meer pit. En lijken nog beter handelbaar ook.
Heb ook wel eens gehoord, dat 't eerste type XADV iets harder reed, of dat echt zo is weet ik niet, bij mij is de rek er echt wel uit bij 165 @ GPS, maar wanneer
rij je dat nou? Korte sprintjes in S3 met HSTC uitgeschakeld zijn evengoed best geinig.
In combinatie met 'n ander uitlaatje en de inlaat snorkels er vanaf krijg je dan een hele mooie bescheiden brul-aap sound.


Ik rij best wel veel en vaak in S3, op zich loopt hij dan behoorlijk hoog in de TPM., soms als 't me te veel wordt corrigeer ik dat door snel manueel te plussen.
Ik gebruik de D mode wel zolang hij nog niet helemaal warm gereden is.

Integra750 vanaf 2018 is qua toeters en bellen en DCT trouwens wel het zelfde als XADV vanaf 2018.
Ik had eigenlijk verwacht dat de Integra misschien iets lichter zou zijn, maar die is ook gewoon evengoed 238 kilo zoals de XADV.

Mvg. Jan
 
Ja met snel bedoel ik de acceleratie.
Toen ik een X ADV bij n stoplicht zag wegscheuren was ik echt onder de indruk!

Topsnelheid zal toch wel iets boven 165 GPS liggen toch aangezien ik op YouTube 184 teller zag.
M'n Nexus haalt ook 165 GPS en ik hoop met de nieuwe riem nog n paar km meer voordat hij in de begrenzer loopt.

Maar acceleratie is veel belangrijker natuurlijk.
Die 180 heb ik 1 x geprobeerd
 
Hier in Limburg ook heeel erg druk
met motors en scooters!!
Hoorde toen ik thuis kwam dat ze zelfs Vaals (DrieLandenPunt) hadden dicht gegooid
Da's bij mij in de buurt .. maar dat omzeil ik meestal op de zondag (altijd druk)

20200405_190819_resized.jpg


Ongeveer 150KM lekker getourd in het limburgs zonnetje 🌞
Foto: Brunsummerheide
 
als ik daar zou wonen zou ik vaak de eifel in duiken

Ja doe ik ook vaak
Maar nu even niet haha !!
Kost 380euro met geel plaatje rijden daar 😅😳😱

Morgen me eerste 1000km-beurtje bij de HONDA Dealer (in Duitsland-Wűrselen)
Want dat is dichterbij voor me dan de Nederlandse Honda Dealer ...
Hopelijk kom ik nog de grens over want ik 'hoorde' dat de Duitsers dicht willen maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan