Honda X-ADV

Kan je me daar even een foto van nemen? Zou dat graag eens willen zien. Wist niet dat die tresplanken los konden.
Volgens mij zit hier de Belgische taal qua interpretatie je in de weg Dark.. Mteun bedoelde dat hij het nieuwe model liever had gezien zonder treeplanken, zodat de voetsteunen optimaal zouden kunnen worden geplaatst. Dus niet dat de treeplanken er bij hem nu al af zijn gehaald of er af kunnen. Hoop dat dit verduidelijkt.
 
Niet om te stoefen maar ik heb extremere dingen gedaan met mijn X ADV dan zo'n mooi effe bospaadje met hier en daar een plasje water 😝. De X ADV kan veel meer aan den dat. Het leuke is ook dat zijn gewicht zo laag zit dat het echt makkelijk stuurt en als het misgaat makkelijk te recupereren is.

Ik heb ook eens geprobeerd om met een Triumph Tiger 900 Rally Pro offroad te gaan maar dat was toch andere koek hoor. Veel zwaarder bovenaan waardoor je er veel minder relaxed op zit of staat bij moeilijke momenten.
 
Zoek de verschillen!

5FF49F8D-3442-4F9F-9119-B5B9915983AB.jpeg
46029235-F39C-4FF5-9F09-24EB5C9F2396.jpeg
 
Toch wel een hele mooi fietsje!
Met de 2021 versie wordt hij er niet minder op.
Vorige week even bij Goedhart langs geweest, een rondje door de showroom en de X-ADV viel me echt op tussen al dat geweld.
Tis me motorisch net te straf en boven budget, maar vinnum beeldschoon.
 
Zoek de verschillen!
•Nieuw design neusje
•DayTime Running Led lights
•4pk meer
•1kg lichter
•600 toeren meer
•Euro5 motorblok
•Hoger windscherm
•New frame (diamant +1kg lichter)
•22liter opbergruimte onder zadel/ 1liter meer
•Smaller zadel (voor beter afstappen)
•ESS functie (emergency Stop Signal)
•Parkeer/handrem 'nu' op stuur/ opbergvalkje op oude plek handrem
•USB oplaadpoort
•Throttle by wire (rainmodes etc etc)
•TFT DISPLAY & Smartphone voice controll voor navi bellen of muziek
•Kortere 1ste 2de 3de schakel gangen voor betere Acceleratie
•Langere 4de 5de 6de schakel gangen voor efficienter verbruik

Zal zeker nog wat vergeten zijn
Sjee Er is echt veel veranderd !!
Ben nu al tevreden met de mijne, maar ga morgenvroeg toch voor de zekerheid ff 2 krasloten halen
 
Morning mede-ADV-ers, ik rijd inmiddels sinds juni op een 2020 model en geniet er met volle teugen van! Heerlijk fiets, gekocht zonder er een meter op te hebben gereden en geen seconde spijt van gehad!
Mods: SC-project slipon, Valbeugels, topkoffer en verstralers van SW Motech en een R&G kentekenhouder.
To do: een goede hugger achter en voetstepjes.

Ik heb een kleine nadeel ondervonden nadat ik voor de SW Motech valbeugels heb gekozen (zit iets meer ruimte tussen de beugel en de kappen waardoor er bij een val minder kans is om de kappen te beschadigen). Alleen zitten de beugels vast op 2 van de 3 punten waar de steps op gemonteerd worden, en die steps wil ik graag hebben.

ADV1.jpg


adv2.png


Een oplossing zou zijn om andere beugels te nemen. Zou dit met behulp van een goede lasser opgelost kunnen worden door te snijden en de bevestiging te verplaatsen naar het groene deel = het punt waar andere valbeugels bevestigd worden?
 
lijkt mij niet verstandig als je heel plat door de bocht gaat
Ik ben voor me gevoel aardig plat gegaan en heb nog wat schaamrand over. En om dat punt te kunnen raken moet je wel heel plat gaan met een kneedown oid.. dat zie ik niet zo snel gebeuren.
 
Helemaal akkoord met Danny. Het lijkt me beter om er gewoon andere op te zetten die wel plaats laten voor de voetsteunen. Alle aanpassingen die je zou doen op je huidige setup zouden niet zo mooi afgewerkt zijn en misschien zelfs niet zo veilig of beschermd als de standaard producten.
 
  • Leuk
Waarderingen: BRHM
Zo ver als ik weet werkt het enkel en alleen met de iPhone via Carplay en niet met een Android gsm. Zo is het althans met de laatste nieuwe Africa Twin. Hopelijk heeft Honda nu wel de link gemaakt met Android Auto, dan kan je idd al je favoriete apps op de Honda display zien en gebruiken via de controllers op het stuur.
 
Zo ver als ik weet werkt het enkel en alleen met de iPhone via Carplay en niet met een Android gsm. Zo is het althans met de laatste nieuwe Africa Twin. Hopelijk heeft Honda nu wel de link gemaakt met Android Auto, dan kan je idd al je favoriete apps op de Honda display zien en gebruiken via de controllers op het stuur.
Dat zou pas fijn zijn
 
Is er ook cruise control mogelijk ??
Zover 'ik' begreep niet.,
Heb nu een paar reviews gezien en stuk voor stuk kwam cruisecontroll er niet in voor, (ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben maar zag ook geen knopje met dat kilometer-tellertje op het stuur zitten)
 
Zijn er nu mensen die echt denken om de nieuwe versie te kopen en hun oude X ADV weg te doen?

Daar ben ik wel eens benieuwd naar. Voor mij zijn de veranderingen niet groot genoeg en ik rijd nog te graag met de mijne die ik nog maar heb sinds 08/2019 met 13.500km op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan