Honda X-ADV

Helemaal eens met @MTeun-03
Vindt het nieuwe model (10x) mooier en met de nieuwe opties een dikke vooruitgang van ons alle geliefde model !

Het enigste wat me tegenhoudt zijn de euromunten wat je nu voor je XADV terug krijgt (bjj de Honda Dealer) naar pas 1jaar erop rijden (zoals mij)
Ben helemaal verliefd op het TFT Scherm en de bijbehoorde features maar om daar +/-5K voor tedokken uhmm nee

Ik ga met de mijne nog zeker 2á3jr plezier hebben en dan wacht iK wel op XADV3.0
of ik moet een winnend kraslot hebben haha

De nieuwe (glanzende) kleuren vindt ik 'iets' minder., ik houdt echt van die matte look !! Als ik nu moest kiezen koos ik de grijze zoals in de Teaser videos
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af waar onze Jan aka @WebEngine uithangt ??!
Zou die nu echt al met zijn tentje bij de HONDA-Dealer op de stoep liggen ???

Bekijk bijlage 1564350


Ha ha, druk druk en als toetje kreeg ik geen notificaties.
Woow... heb wat in te halen aan berichten.
Ik was wel helemaal op de hoogte van de nieuwe 2021 avonturenfiets, maar geen reden voor mij voor een wissel,
dan liever de AT-AS.

Mvg. Jan
 
Zijn er nu mensen die echt denken om de nieuwe versie te kopen en hun oude X ADV weg te doen?

Daar ben ik wel eens benieuwd naar. Voor mij zijn de veranderingen niet groot genoeg en ik rijd nog te graag met de mijne die ik nog maar heb sinds 08/2019 met 13.500km op de teller.

Idd, het ziet er allemaal wel mooier uit maar motorisch/technisch gezien had ik er wel meer van verwacht. Het nieuwe model is gewoon een facelift en iets gefinetuned. Om daar 4/5k bij te lappen voor 4 pk extra (met een andere setup in het huidige model is er meer te behalen) is het voor mij niet waard.

Ik blijf doorrijden tot er een nieuwe X-ADV uit komt met veel meer CC's.
 
Weet er iemand hoeveel toeren de motor draait bij 120 km/u ? bedoel het huidige model , dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn zeker dan het nieuwe
 
Weet er iemand hoeveel toeren de motor draait bij 120 km/u ? bedoel het huidige model , dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn zeker dan het nieuwe
Ik 'denk" iets minder toeren omdat de gears nu anders zijn

Kortere overbrengingsverhoudingen voor eerste, tweede en derde versnelling vergroten de acceleratie/trekkracht
Langere overbrengings verhoudingen bij vierde, vijfde en zesde versnelling om bij hogere snelheid meer het benzineverbruik optimaliseren.

Edit: bovenstaande is over het nieuwe model.,
Hoeveel toeren het huidige model draait bij 120kmh weet ik niet(nooit op gelet)
 
Laatst bewerkt:
V1000 is resp. ca. 9, 13, 17, 21, 26, 31,5 km/u.
Dit is op mijn NC 750 XD (2017), eigen meting met GPS snelheden.
Ik neem aan dat de ADV dezelfde bakverhoudingen heeft.

Dan kom je op:
120 GPS = 3800 tpm
120 teller (112 GPS) = 3600 tpm
 
Nee de eerste 3 versnellingen zijn korter en de laatste langer.
Heb er 1 besteld, mijn 2019 werd gepikt. Moet wachten tot eind januari, pfff
Wordt de Pearl mud grey (wie verzint die naam) accessoire pakketten zijn nog niet bekend, op de Honda site staan de oude kleuren nog bij de pakketten
 

=iii=<


vanaf 2018 is vernieuwde DCT met ook andere
V1000 is resp. ca. 9, 13, 17, 21, 26, 31,5 km/u.
Dit is op mijn NC 750 XD (2017), eigen meting met GPS snelheden.
Ik neem aan dat de ADV dezelfde bakverhoudingen heeft.

Dan kom je op:
120 GPS = 3800 tpm
120 teller (112 GPS) = 3600 tpm

Nope, mijn XADV (bouwjaar medio 2018) is vernieuwde DCT met ook andere verhoudingen
XADV t/m. 2017 is zoals jij omschrijft.

Mvg. Jan
 
Heb er 1 besteld, mijn 2019 werd gepikt. Moet wachten tot eind januari, pfff
Wordt de Pearl mud grey (wie verzint die naam)
Elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel dan !! Natuurlijk helemaaal not funny @ al als je XADV wordt gepikt, maar om nu het nieuwe model ervoor terug tekrijgen, da's dan toch beetje een gevalletje 'goede timing' (als je zelf niks hoeft bij teleggen qua euro's)
Hopelijk blijven ze van je nieuwe af !!!
Veel plezier alvast met de voorpret :t
 
Nee de eerste 3 versnellingen zijn korter en de laatste langer.
Heb er 1 besteld, mijn 2019 werd gepikt. Moet wachten tot eind januari, pfff
Wordt de Pearl mud grey (wie verzint die naam) accessoire pakketten zijn nog niet bekend, op de Honda site staan de oude kleuren nog bij de pakketten
mooi kleur al is de naam moeilijk *D
 
Hi all, zijn er mensen die veel met een passagier op de X-ADV rijden? Heb nu een Tracer 900 GT waarmee ik bijna uitsluitend samen met een passagier rijd.
Omdat ik vooral in de stad (en af en toe tour ritjes) doe lijkt een automaat mij ideaal. Ik vraag me alleen af of het vermogen in deze setting voldoende is. Ga uiteraard proefrijden als het zover is, maar ben benieuwd naar jullie bevindingen.
 
Ja ik rijd weleens met mijn vrouwtje achterop (naar een terras) + (anders krijg ik haar niet mee lol)
Voor mij is de XADV gewoon ideaal zoals je zelf al vermelde: mede door de automaat !!
Je gaat natuurlijk wel in PK's inleveren maar of je altijd +100PK nodig hebt in de stad etc .., ik zie meestal 'motorrijders' jaloers naar me kijken als ze in 1straat al 12x de koppelingshendel hebben ingeknepen..
Rijdt zelf al 40jaar motors: van de snelste tot weet ik wat, maar nog nooit heb ik iets gereden wat zo smooth rijdt qua automatisch schakelen .. gewoon een genot, persoonlijk geniet ik nu meer vd omgeving waar ik rijdt.
Boh moet nu ophoren .. mis de zomer nu al!!
 
Ik rijd heel vaak met twee op mijn X ADV van 2019. Geen enkel probleem! Het grote voordeel is dat het zwaartepunt zo laag tegen de grond ligt. Zelfs bij het op en afstappen van de passagier is dat een voordeel.

Met betrekking tot power ga je wel veel moeten inleveren vrees ik. Het ding gaat vooruit maar het is zeker geen Tracer of een racket. Het voordeel van de DCT is wel dat je sneller weg bent aan de lichten dan menig andere handgeschakelde moto's. Maar de befaamde kick van snelheid ga je zeker niet ervaren. Al bij al, nog steeds super blij met mijn machine!
 
Hi all, zijn er mensen die veel met een passagier op de X-ADV rijden? Heb nu een Tracer 900 GT waarmee ik bijna uitsluitend samen met een passagier rijd.
Omdat ik vooral in de stad (en af en toe tour ritjes) doe lijkt een automaat mij ideaal. Ik vraag me alleen af of het vermogen in deze setting voldoende is. Ga uiteraard proefrijden als het zover is, maar ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Automaat rijden in heerlijk, eens je dit kent wil je niet meer terug, ik heb vroeger ook met van alles gereden maar nu met automaat (Tmax DX) en zelfs dat gaat met passagier, in de ardennen en eifel gereden met passagier, top, maar ik denk dat de Xadv nog een stuk comfortabeler rijd en 10 pk meer, ik ga ook een proefritje maken van zodra het kan en wie weet een inruil ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan