Honda X-ADV

Kzou 'persoonlijk' altijd voor minimaal bj.2018 gaan, omdat die meer toeren draait (dacht +900rpm MEER als bj.2017) en een *G-modus erop heeft!
En je moet kijken/vragen dat als je model bj. 2017 of 2018 koopt dat ie bij de terugroepactie is geweest,
zodat de PPTC module niet overhit kan raken (in de zomer) bij lage snelheden (zoals stad/file)

*Ook opletten dat bij tekoop gezet 'model bj2018' het toch niet een 2017 is !!
Het is dan het 2017model maar dan pas bij de RDW IN 2018 aangemeld, makkelijk teherkennen aan de G-Modus knop onder het scherm

20210109_181623.jpg


Kzie ook veel advertenties van *model bj.2019, maar dat is dan weer het bj.2018model _O-

*bj.2019 en 2020 modellen kan je makkelijk herkennen aan hun zwarte voorpoten/veren en zwarte achterbrug !
Maar kijk uit op MP hebben ze op de voorpoten nu zwarte FOAM zitten en achterbrug zit een sticker om telaten lijken of ze van 2019/2020 zijn!

Kweet niet wat je wil/kan uitgeven maar als je nu een 2020model 'NIEUW koopt bij de Dealer', dan weet ik zeker dat je heeeeul mooi prijsje kan handelen, omdat het vernieuwde model2021 ook klaar staat in de showroom en van die 'oudere modellen' willen ze dan sneller vanaf
 

Iemand al 1ne in de stal/garage/woonkamer staan?

Edit:
zoek de verschillen video

 
Laatst bewerkt:
Hallo medemotorrijders wil mezelf gelijk even voorstellen
Ik ben Alex en rijd onder andere Honda SW-T600
Ik weet dat testmotoren aardig aan de tand worden gevoeld
Desondanks constateer ik, betreffende model 2021, in de vele Youtube-reviews een opmerkelijk hoog brandstofverbruik
(gemiddeld verbruik van 6 liter per 100 kilometer, af te lezen op de displays)
Zelfs bij een review van een exemplaar waar inmiddels 1100 kilometer op staat.
Wat is jullie mening?
 
Laatst bewerkt:
Hmm Brandstofverbruik.. eigelijk nooit op gelet
Ik rijd altijd in sportstand#2 (binnendoor /geen autobaan) en rijdt met 13euro Duitse :YY Vpower102 ongeveer 250km.
 
Hmm Brandstofverbruik.. eigelijk nooit op gelet
Ik rijd altijd in sportstand#2 (binnendoor /geen autobaan) en rijdt met 13euro Duitse :YY Vpower102 ongeveer 250km.
Dank je en excuses, ik ben vergeten te vermelden dat ik doelde op het 2021 model.
Ik heb het inmiddels aangepast in mijn vraag
 
Mijn X ADV is van 2019 en verbruikt gemiddeld 4l/100km. Dat is dan gemixt verbruik van kleine wegen met af en toe wat autostrade. Moest ik autostrade alleen rijden zou het verbruik hoger liggen. Heel merkbaar met een passagier achterop, dan ligt het ook snel tegen de 4l of er net iets over.

In bijlage een foto van mijn verbruik waar ik de laatste 2 keer geprobeerd heb om uiterst zuinig te rijden met de winter benzine van Super 98. Dan lukt het zelfs om ruimschoots onder de 4l te komen.

Van het nieuwe model heb ik geen praktijkervaring, maar ik had ergens gelezen dat deze iets meer zou verbruiken dan de oudere modellen. Kan me even niet meer herinneren waar..
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210203-100515.jpg
    Screenshot_20210203-100515.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 9
Dank je en excuses, ik ben vergeten te vermelden dat ik doelde op het 2021 model.
Ik heb het inmiddels aangepast in mijn vraag
Sportstand 2 is ook mijn favoriete 😍. Maar in de winter, bij regen, koud weer en autostrade laat ik hem gewoon in D staan. Dan rijd ik ook rustiger en kijk ik meer naar mijn verbruik.
 
@ SWTPAN: In vergelijking met de Silverwing 600 ga je zeer aangenaam verrast zijn.
Ter vergelijking (niet helemaal hetzelfde, maar veel scheelt het niet):
Mijn Silverwing 400 verbruikte 1:22, mijn huidige NC 750 XD 1:29, waarmee ik zelfs wat harder rijd.
Dan heb ik het over functionele ritten met veel snelweg, bij rustig toeren is het verbruik uiteraard gunstiger.
Ik heb de X-ADV ook uitgebreid geprobeerd voordat ik mijn NC kocht, maar toen niet op het verbruik gelet.
 
De mijne staat al enkele maanden stil en de accu heeft het opgegeven (ja stom, niet aan de druppellader gehangen). Ik wil er nu maar meteen een gel accu in plaatsen. Is er iemand al geswitched naar een gel accu? Zo ja, welke is aan te bevelen?
Thanks!
 
Hallo X ADV'ers,

Vorige week had ik een Forza 750 GRIJS besteld.
Ik kom van Maxsym 400 en 600. Dus geen enkele ervaring met de DCT motor.
Nu zou ik graag willen weten hoe jullie de 1ste 1000km inrijden met de DCT? Is er iets waar ik speciaal op moet letten?
Mij lijkt DCT van adv 750 of forza 750 toch gelijk of ben ik mis?

Alvast dank voor antwoord,
Rotgerbo
 
Hallo X ADV'ers,

Vorige week had ik een Forza 750 GRIJS besteld.
Ik kom van Maxsym 400 en 600. Dus geen enkele ervaring met de DCT motor.
Nu zou ik graag willen weten hoe jullie de 1ste 1000km inrijden met de DCT? Is er iets waar ik speciaal op moet letten?
Mij lijkt DCT van adv 750 of forza 750 toch gelijk of ben ik mis?

Alvast dank voor antwoord,
Rotgerbo

Gefeliciteerd man :t:t
Ik heb zelf een XADV en de eerste 1000km niet boven de 5000rpm (zei de Honda-dealer tegen mij)
En oppassen met de nieuwe bandjes de eerste km's
 
Vandaag werd de nieuwe ADV afgeleverd. Ja helemaal thuis gebracht. Ga morgen wat kappen lostrekken en een tracker van Onntrack en een kettingsmeer setje van Cobrra monteren. Wel wennen aan al die knopjes, dat TFT scherm is wel een verbetering.
Morgen eerst lekker een stukje rijden
Wowww jaloers !!
Zou je dat wel doen met al dat zout (pekel) !!?
Welke kleur heb je als ik vragen mag

Kijk uit met dat plastic nu .. veels te koud .. beter opwarmen in de woonkamer ofzo
Minimaal 19graden zijn anders breken die nippels af en krijg je het niet meer naar behoren vast

Foto please !!!
 
Een foto wil ik ook een graag zien. Ze zijn namelijk nog niet in het wild te vinden. Veel plezier man. Als het op de vorige modellen lijkt heb je een top machine gekocht 👍
 
Foto wordt lastig. Hij staat in de tuin en daar is het donker en koud. Die tracker is van Onntrack. Geen abo geen simkaart werkt 2 weken op een lading kost €144. Vandaag naar een kennis gereden met een warme garage. Pff wat koud 🥶🥶
 
Terug
Bovenaan Onderaan