Honda X-ADV

Heb ik al die tijd al Amauta
Ik had gehoopt dat het over zou zijn na die re-call, maar 't ruikt wel erg goedkoop zo nu en dan.
En ook ik heb daar geen antwoord op. Heb het toen wel gemeld bij de dealer.

Mvg. Jan
Goed om te weten dat ik niet de enige ben, ik dacht al een slechte verbinding op de snelkoppeling van de benzineslang naar de tank. Die heb ik nl. zelf los gehad en dan begin je te twijfelen als je benzine ruikt.

Wat ik me kan voorstellen.. Wel eens gevoeld hoe warm het in de bergruimte onder het zadel kan worden? Zou de benzinetank zelf niet dusdanig warm kunnen worden dat via de ontluchting benzinedamp gaat ontsnappen?
 
Blijft een algemene issue, lees het op buitenlandse fora ook wel eens terug.
We zijn daar niet helemaal alleen in.
En ja het wordt daar echt goed warm. Zo iets denk ik er ook van,
maar is voor mij slecht achter te komen waar het nou precies vandaan komt
Doe wel eens vaker de benzinedop er af halen maar helpt ook niet.


Mvg. Jan
 
Gisteren X-adv by Premium motors opgehaald, wat een genot om op te rijden gelijk 200km gereden, ben blij dat ik deze genomen heb.
 

Bijlagen

  • 20210915_124507.jpg
    20210915_124507.jpg
    692,6 KB · Weergaven: 42
Hierbij een voorbeeldje.
of zoek binnen dit topic op steppies of steps of stepjes
Het is het meest gekochte en besproken item wat je er beslist op moet hebben zitten.
Check ook pagina 43

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Goed om te weten dat ik niet de enige ben, ik dacht al een slechte verbinding op de snelkoppeling van de benzineslang naar de tank. Die heb ik nl. zelf los gehad en dan begin je te twijfelen als je benzine ruikt.

Wat ik me kan voorstellen.. Wel eens gevoeld hoe warm het in de bergruimte onder het zadel kan worden? Zou de benzinetank zelf niet dusdanig warm kunnen worden dat via de ontluchting benzinedamp gaat ontsnappen?
Benzine verdampt, en als je de temperatuur verhoogt dan stijgt de dampspanning. En dat gaat sneller dan lineair.
Het zal wel gewoon benzinedamp zijn die via de ontluchting ontsnapt.
 
Het is alles behalve gewoon PeterCC als je splinternieuwe brommer van bijna 15000 pop zo nu en dan naar de benzine meurt.

Mvg. Jan
 
Blijft een algemene issue, lees het op buitenlandse fora ook wel eens terug.
We zijn daar niet helemaal alleen in.
En ja het wordt daar echt goed warm. Zo iets denk ik er ook van,
maar is voor mij slecht achter te komen waar het nou precies vandaan komt
Doe wel eens vaker de benzinedop er af halen maar helpt ook niet.


Mvg. Jan
Als je de benzinedop eraf haalt ontsnappen de dampen via de benzinedop. Maakt geen verschil.
Veel zorgen zou ik me er niet over maken.
Benzinedamp en lucht betekent potentiëel brandgevaar en dat is een veiligheidsrisico. En als er één ding is waar fabrikanten als de dood voor zijn dan zijn het veiligheidsrisico's. Werd ongetwijfeld uitgebreid getest in meer extreme omstandigheden dan wij hier ooit zullen ontmoeten.
 
Ik rijd er nu sinds april 2018 op, ben voor de rest prima tevreden en maak me er ook absoluut geen zorgen over.
Maar geur maakt nu eenmaal een niet uitwisbare indruk op mensen.

Mvg. Jan
 
Het is alles behalve gewoon PeterCC als je splinternieuwe brommer van bijna 15000 pop zo nu en dan naar de benzine meurt.

Mvg. Jan
Als je benzine opwarmt zal ze meer verdampen. Niets aan te doen.
Die dampen moeten ergens naartoe.
Heel gesofistikeerd zou de fabrikant een koelelement kunnen voorzien in de ontluchting zodat de damp condenseert en als vloeistof terug de tank in druppelt.
 
Afgelopen 4 weken met volle belading (Topkoffer, vrouw achterop en ik) 7150km gereden door zuid-oost Europa, voornamelijk binnendoor. De X-ADV heeft zonder een enkel probleem deze afstand overbrugd. Fijn gereden (getoerd) en ook over de slechte wegen, dan is de grotere veerweg toch wel een uitkomst.
 
Woensdag komt dus mn X-ADV.
Ben opzoek naar een goede ketting met bijbehorend slot. Dat kan een hangslot/beugelslot zijn of (en) een remschijfslot.
Maar het is de eerste keer dat ik een fiets heb met spaakwielen; is dat een beetje te doen om daar een ketting doorheen te fröbelen of is dat een hoop gedoe en hangt iedereen daarom maar zijn fiets aan een remschijfketting..?

Ketting die ik op het oog heb is een Pewag Panzer 12mm; die zijn zó sterk dat een serieuze betonschaar daar niet eens een afdruk op achter laat. 63 HRC op de hardheidschaal. Een abus 12KS120 ketting bijv duurt (2x) 5 minuten om daar doorheen te knippen.
 
Laatst bewerkt:
Dat met die spaken is wel een dingetje. Ik heb van ABUS Schijfremslot GRANIT™ Detecto XPlus 8077 en die heb je ook met ketting en er zit alarm in. Verder een tracker van Onntrack en nu ook een Airtag van Apple. (ja het is mijn tweede X-ADV)
Ik tank altijd E5. Misschien dat dit helpt tegen stank. Heb slechte ervaringen met E10


 
Ben nu in bezit van een nieuwe adv 2021 rood heb er een verhoogd scherm opgezet en ben in afwachting van een rugsteuntje zodat ik de vrouw niet verlies.Zeer tevreden erover,kwam van een bmw 1200 rt 2016 Was het een beetje moe met al die koffers en topkoffer en corona ivm vakantie speelde hier ook in mee,motor trekt geweldig ondanks de helft van het motor vermogen inmiddels 2500km gereden en de eerste 2 snelheids overtredingen sinds 30 jaar zijn al binnen.Ben misschien toch wat overmoedig geworden,met deze goed sturende fiets.Nu moet ik zeggen dat ik wel een goed weer rijder ben en niet het slechte weer ga opzoeken.Liefst in de eifel of ardennen op 3 kwartier rijden.Toevallig over de beveiliging gehad en mijn slot topline was feb.2021 op art 4 afgekeurd,daarop maar weer een nieuw gekocht maar eerst op art 4 gekeken of ik nu een goed gekeurd slot heb.Daarbij altijd super 98 tanken met liefst zo weinig mogelijk ethanol.Anders heb je in het voorjaar een niet startende motor maar ook een flesje forte kan helpen voor de winter bij de benzine.
 
Staat inmiddels in de schuur.. een zwarte is het dus geworden.. had liever ook een rode gehad maar die is niet meer leverbaar :/
Dus wellicht word het een ritje naar de spuiter of ik moet iemand tegen komen met een rode die het maar niks (meer) vind haha!

IMG_2682.JPEG



IMG_2685.JPEG
 
Ik kan het bericht niet meer terug vinden; maar er was iemand die vroeg om een digitale gebruikershandleiding in het Nederlands omdat hij het gedrukte boekje niet te lezen vond voor het 2021 model.
Die heb ik van honda weten te bemachtigen. Dus meld je even. dan stuur ik hem naar je op :) :t
 
Staat inmiddels in de schuur.. een zwarte is het dus geworden.. had liever ook een rode gehad maar die is niet meer leverbaar :/
Dus wellicht word het een ritje naar de spuiter of ik moet iemand tegen komen met een rode die het maar niks (meer) vind haha!

Bekijk bijlage 1681312


Bekijk bijlage 1681313
Ik zit jouw foto te bekijken en de bevestiging van de optionele voetstepjes is anders! Verder een mooie machine uiteraard, ruilen voor een rode uit 2017 met 72.000km op de teller? :+
Bekijk bijlage 1676233
 
Over het boekje in het nederlands en het tft scherm hiervoor heb je een computer curcus voor nodig gelukkig het meeste zelf door regelmatig in het boekje lezen gevonden,maar ook veel wat ik misschien nooit gebruik. Ik zie ook dat je de bridgestone trailband erop hebt ik vind deze band goed sturen heb hem aan beide kanten bijna helemaal gebruikt,natuurlijk op de weg,de vering was in het begin wat stroef maar dit wordt beter na een paar duizend km.als je een andere ruit erop zet let goed op met de bevestiging bij mij ging de ruit de eerste keer aan de onderkant los,dit opgelost met teflon schijfjes erachter te zetten
 
Trouwens een originele topkoffer kost 1200 euro en alleen de beugels model2021 325 euro dan nog de koffer en het plateau geen origineel kost al gauw 850 euro.doe mij maar een rugsteuntje model2021 kost 165 euro en een bagage rol van lois water dicht 15 euro
 
@Amauta haha nee maar mocht iemand zich melden met een 2021 in het rood die dat beu is dan wil ik wel kappies ruilen ;)
en over de stepjes; ik las al dat dat een must have is... ze staan op de wenslijst..

@europapierre ja dat scherm dat zit vol opties. had idd wel het boekje nodig om erachter te komen HOE ik in het menu moest komen. eenmaal vanaf daar kon ik er wel mee uit de voeten. En de optie van de tripmeter reset moest ik even zoeken.
Verder handig dat de knippers vanzelf uit gaan; maar dat is bijv op een afrit van de snelweg weer niet handig.. dus wellicht dat ik het toch uit ga zetten in het menu. De banden ben ik ook wel tevreden over. Tijdens de proefrit als eerst mee gereden en dat beviel goed ja.

voor originele onderdelen bestel ik bij KFM in duitsland. Sommige onderdelen scheelt flink. Andere onderdelen is weer duurder en dat komt omdat de prijzen van de Honda accessoires niet gelijk zijn. Het een is goedkoper en het ander weer duurder verschild per land. Maar indien in Duitsland goedkoper is KFM vaak nog goedkoper.

Ik had op de wenslijst de alu parkeer hendel met kapje.. maar.... wat er fabriek af op zit IS van alu.. :?
Ik had verwacht dat het staal zou zijn, en dan is alu een "upgrade" maar wat is het punt om een alu hendel/kap te vervangen met een andere alu hendel/kap voor pakweg 100 euro (als je origineel neemt en geen Ali spul) :? alleen maar dat er dan een een sierrandje op zit en dat er Honda op staat? Beetje overdreven duur voor de "upgrade" B|
 
Viel me op dat de pakketprijs van de mistlampen (dus kabelboom en 2 lampen) duurder is dan de onderdelen los, rechtstreeks bij honda.. daar heeft iemand liggen slapen vermoed ik.. ;)
 
Mistlampen weet ik niet zeker en die alu parkeerhendel laat ik achterwege.. zie daar geen voordeel in..
 
Terug
Bovenaan Onderaan