Honda X-ADV

Ja.. maar het is niet iets wat telkens gedaan moet worden lijkt het.

Iemand nog tips om een draadje aan de accu te knopen voor de winterperiode?
zag wel iets van het 2017 model door bij de geschakelde plus stekkers een tomtom draad te steken; ook dat is iets wat ik doen moet. Is dat ook het geval voor 2021 model...?
Kijk bij tecmate voor SAE stekker aansluiting, die in de helmbak inbouwen. En mooi weggewerkt
 
Stekker
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211003-101818_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20211003-101818_Samsung Internet.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 15
  • Leuk
Waarderingen: Ed.W
Nee er zit een usb-c aansluiting onder de buddy ipv een 12v zoals bij de SH. Overigens is die van de SH ook een geschakelde variant dus die kon ik toen ook niet gebruiken.
 
OK, dan zal je vanaf de batterij moeten beginnen.
Ik heb ook een CTEK druppellader en daar werd een aansluiting op de batterij bijgeleverd. De stekker zit dan verborgen onder je zadel als je die niet gebruikt.
Mijn Beverly 300 uit 2012 heeft wel zo een klassieke 12V stekker in het handschoenkastje vooraan die permanent onder spanning staat. Heel praktisch om daar de druppellader op aan te sluiten.
Toch spijtig dat recentere modellen van allerlei merken die stekker niet meer hebben. Biedt meer mogelijkheden. Ik heb me een overgangsstekker van 12V naar USB aangeschaft en die gebruik ik om de smartphone onderweg bij te laden.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al dacht.
Hoe fraai ook, dan toch maar liever een klassiek lichtmetalen wiel.
Ik dacht dat spaakwielen klassiek zijn/waren. Kan me vergissen.
Ik vind overigens spaakwielen 10 x mooier op ADV scooter dan die gegoten lichtmetalen wielen.
 
Als ik het goed begrijp hoef ik voor bij de accu te komen alleen 4 pennetjes in te drukken en komt het plaatje los voor de accu waarna ik gewoon mijn acculader met klemmen op kan sluiten.Waarom dan nog allerlei andere ideeën.? daarbij was er bij mijn vorige motor een cam bus systeem,
maar ik moet nog uitproberen of de lader van bmw de adv nu accepteert,daar hier volgens mij geen cambus in zit.?
 

Bijlagen

  • IMG_0321.JPG
    IMG_0321.JPG
    163,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het kijken voor een vevangende motor/scooter en daarbij staat de X adv hoog op het verlanglijstje. Ik heb mijn Ducati Multistrada 1000 verkocht en heb nu nog een T-max 500. Heb ook de forza 350 op het oog, echter ben ik bang dat deze na een tijdje gaat tegenvallen gezien het mindere vermogen. Ga ergens deze week proefrijden om te kijken hoe de x rijdt. Ik rij voor werk naar alle provincies, afhankelijk van het weer de auto of scooter. Gaan het zien. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij aankoop, zijn er er nog extra.s waarvan je zegt die zeker.
 
Als ik het goed begrijp hoef ik voor bij de accu te komen alleen 4 pennetjes in te drukken en komt het plaatje los voor de accu waarna ik gewoon mijn acculader met klemmen op kan sluiten.Waarom dan nog allerlei andere ideeën.? daarbij was er bij mijn vorige motor een cam bus systeem,
maar ik moet nog uitproberen of de lader van bmw de adv nu accepteert,daar hier volgens mij geen cambus in zit.?
Als je de lader rechtstreeks op de batterijpolen aansluit, dan zal die cambus niet piepen.
 
Ik ben aan het kijken voor een vevangende motor/scooter en daarbij staat de X adv hoog op het verlanglijstje. Ik heb mijn Ducati Multistrada 1000 verkocht en heb nu nog een T-max 500. Heb ook de forza 350 op het oog, echter ben ik bang dat deze na een tijdje gaat tegenvallen gezien het mindere vermogen. Ga ergens deze week proefrijden om te kijken hoe de x rijdt. Ik rij voor werk naar alle provincies, afhankelijk van het weer de auto of scooter. Gaan het zien. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij aankoop, zijn er er nog extra.s waarvan je zegt die zeker.
Ik heb voorheen de SH300 gereden, en ik sprak een keer iemand met een Forza 350. Die kwam zelf van een ander merk fiets. 800cc dacht ik. Maar die vond de 350 te kort komen. Naar zijn zeggen liep de 350 op top (op de teller) iets over de 140. Mijn SH300 deed dat ook. Dus het zal vanaf een 1000 wel tegenvallen denk ik. In de stad is het perfect, buitenweg ook, snelweg tot 100km gaat ook rap zat. Maar boven de 120 ga je wel merken dat de fut eruit is. Met de SH keer met volle windkracht 6 tegenwind recht voorop over de snelweg naar huis (godsklere zeg..) en het ding wilde niet harder dan 120-125 gas vol tegen de stuit open.

En daarbij; veel snelweg/b-weg afstand rijden: daar leent een 1 cilinder zich eigenlijk niet zo best voor. Kan wel hoor, zal ook niet stuk van gaan, maar ik zou de 750 adv kiezen.

Voor wat betreft extra’s ; iedereen is het er hier over eens dat je de optionele voetsteunen erop zou moeten monteren. Verder valt het allemaal wel mee denk ik met het gadget gehalte. Ga je voor nieuw of tweedehands? Vanaf 21 model is het blok wat veranderd. Versnelling 1-3 zijn langer voor snellere acceleratie en 4-6 meer gericht op zuiniger cruizen. 21 model heeft ook een paar pk meer. En uiteraard het tft scherm.
 
Over de steps had ik ook gelezen, heb het hele forum doorgespit.
Dat is ook waarom ik destijds de tmax heb aangeschaft omdat dit ook een 2 cillinder is. Het zal een 2e hands worden, motor kan bij mij niet binnen staan dus voor de deur onder een zeiltje (hoes).
Heb geen voorkeur voor een bouwjaar maar wel met zo min mogelijk km.
Ik zal niet ofroad gaan dus de G knop heeft als ik het goed heb gelezen geen meerwaarde. Verbruik is met de huidige prijzen ook belangrijk, tmax 1:17 dat moet beter kunnen.
Ben nog aan het denken of ik nu nog of begin volgend jaar 1 zal aanschaffen, uiteraard als de proefrit is bevallen. Om nu aan te kopen en dan de winter voor de deur onder een hoes is ook zonde.
Rij wigenlijk wel altijd door, alleen bij gevaarlijke omstandigheden stap ik niet op. Zijn er al hoge km standen bekend van andere eigenaren?
 
Over de steps had ik ook gelezen, heb het hele forum doorgespit.
Dat is ook waarom ik destijds de tmax heb aangeschaft omdat dit ook een 2 cillinder is. Het zal een 2e hands worden, motor kan bij mij niet binnen staan dus voor de deur onder een zeiltje (hoes).
Heb geen voorkeur voor een bouwjaar maar wel met zo min mogelijk km.
Ik zal niet ofroad gaan dus de G knop heeft als ik het goed heb gelezen geen meerwaarde. Verbruik is met de huidige prijzen ook belangrijk, tmax 1:17 dat moet beter kunnen.
Ben nog aan het denken of ik nu nog of begin volgend jaar 1 zal aanschaffen, uiteraard als de proefrit is bevallen. Om nu aan te kopen en dan de winter voor de deur onder een hoes is ook zonde.
Rij wigenlijk wel altijd door, alleen bij gevaarlijke omstandigheden stap ik niet op. Zijn er al hoge km standen bekend van andere eigenaren?
Ik zou niet wachten tot volgende jaar, nu gaan er toch zijn die goedkoper de deur uit gaan tegen als de lente begint , en vermits je toch door rijd zie ik daar geen probleem in. 😉
 
Ik zou niet wachten tot volgende jaar, nu gaan er toch zijn die goedkoper de deur uit gaan tegen als de lente begint , en vermits je toch door rijd zie ik daar geen probleem in. 😉
Dat is mij ook zo uitgelegd. In de winter is de vraag laag (maar misschien het aanbod ook). Ik heb de Beverly gekocht in februari.
 
Denk ook niet dat de prijsverschillen zo groot zullen zijn. Heb al redelijk wat motoren gekocht en uiteraard weer verkocht en invloed van jaargetijde op prijzen zijn nihil. Geeft me ook de tijd om als er wat moois langskomt wat ik niet kan laten lopen kan kopen.
 
Ik had mijn SV te koop staan; 400x bekeken en 20x bewaard.. nul-komma-nul reactie..
iedereen zit op zn centen.. of mag het niet uitgeven van zn vrouw ;)
 
Vanochtend met de ADV bij goedhart geweest; het ding hobbelde tussen de 45-50km/u; blijkt er een deuk/vervorming in de voorvelg te zitten. Mogelijk gebeurd tijdens productie met het lassen van de velg. Er zal een claim bij Honda worden ingediend en dan komt er een nieuwe velg op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan