Honda X-ADV

Wat moet ik zeggen ik kom van een bmw 1200 rt bj2016 af en heb de helft aan vermogen ingeleverd.Maar ik merk het niet aan mijn ADV deze is super snel met optrekken en stuurt in de bochten vrij strak.Veel handelbaarder en zuinig 1ltr-26km.Natuurlijk ook 100kg lichterDe prijs is de helft van een nieuwe BMW en in deze tijd met corona en benzineprijs is deze keuze snel gemaakt,Daarbij is de nieuwe NT1100X ook een mooie optie voor volgend jaar prijs voor de automaat 18500 euries hoorde ik en voor de schakel 17000 euries,maar ik denk ivm.alle oplopende kosten en restricties zoals snelheidsbeperkingen enz.De toekomst er is voor de lichtere motoren,Wie had gedacht 3 weken geleden dat er een energie crises zou komen en voor de toekomst misschien ook nog een voedel crises.Dus denk goed na voordat je koopt als achteraf er spijt van te hebben,Succes met de aankoop.
 
(...) Wie had gedacht 3 weken geleden dat er een energie crises zou komen en voor de toekomst misschien ook nog een voedel crises.Dus denk goed na voordat je koopt als achteraf er spijt van te hebben,Succes met de aankoop.
Covid19 heeft onze samenleving door elkaar geschud met tekorten hier en daar. Maar dat is niet blijvend. Beetje geduld tot alles weer het evenwicht vindt.
 
Vandaag de scooter proefgereden en gekocht, terugweg was heerlijk relaxt in stand D,achterband moet wel dringend vervangen worden, ligt nu Michelin Pilot road Scooter op. ik wist niet van het bestaan. Op de T max had ik altijd Bridgestone, wat rijden jullie en wat is daar jullei ervaring mee bijdroog en nat weer? Is er een digitaal werkplaats boek beschikbaar zou ik enorm op prijs stellen.
 
Vandaag de scooter proefgereden en gekocht, terugweg was heerlijk relaxt in stand D,achterband moet wel dringend vervangen worden, ligt nu Michelin Pilot road Scooter op. ik wist niet van het bestaan. Op de T max had ik altijd Bridgestone, wat rijden jullie en wat is daar jullei ervaring mee bijdroog en nat weer? Is er een digitaal werkplaats boek beschikbaar zou ik enorm op prijs stellen.
Als de band goed aanvoelt zou ik opteren voor dezelfde.
Op mijn Tmax heb ik ook de Bridgestone waar ik minder tevreden van ben (meer geluid) dan de Dunlops die op mijn vorige lagen.
 
Ik heb er nog geen mening over, was vanochtend wat nat, band glad op loopvlak en 120 km op rijksweg naar huis gereden.
Op de Yamaha Tmax zweerde ik bij de Bridgestones, vandaar de vraag wat jullie ervaringen zijn.
 
Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met continental; die lagen altijd om de SV. Nu fabriek af op de ADV de bridgestones. Heb er nog niet echt mee in het nat gereden.

Welk bouwjaar heb je nu? Want het digitale boek die ik heb is voor 2021; daar is het nodige anders aan namelijk.

Zullen vast gebruikers zijn die een ouder model boek hebben :t
 
Versnellingen bak zijn anders, uitlaat is vernieuwd, nodig gebeuren voor euro5. Motorisch vast ook her en der wel wijzigingen.. Kuipset bevesting voorkant, verlichting, draadloos sleutel gebeuren, stuurbediening en tft scherm etc ook anders dus ja; voor 2021 is er het nodige veranderd.
 
Ik heb er nog geen mening over, was vanochtend wat nat, band glad op loopvlak en 120 km op rijksweg naar huis gereden.
Op de Yamaha Tmax zweerde ik bij de Bridgestones, vandaar de vraag wat jullie ervaringen zijn.
De Bridgestones zijn zeker super banden en misschien heb je op de adv geen last , het is allemaal persoonlijk.
Ik merk wel dat de Japanse constructeurs meer de Bridgestone opleggen, is ook een Japanse band.
In de instructie boek staat alleen nog om die band te monteren, bij het vorige model kon je nog kiezen, dat zegt genoeg 😉
 
Ik houd wel de voorgeschreven bandenspanning aan; 2,5 voor en 2,8 achter.
Das voor mijn doen hard; reed met de SV altijd voor 2,25 en achter 2,5. Meeste rijden vaak met voor 2,5 en achter 2,9. Dat beviel op de SV totáál niet. Maar we gaan t zien met de ADV. Die stuurt en rijd sowieso heel anders. Zuinig ook, nu derde tankbeurt gedaan, iets meer dan 1 op 27. Das erg fijn met deze prijzen. Tank altijd BP98; ethanol vrij.
 
Laatst bewerkt:
De bandjes zijn van bridgstone en rijden prima,daarbij kun je de hele band gebruiken zonder dat er onstabiliteit optreed.
voorband,120-70R17 M/C58H achterband,160-60R15M/C67H super op de weg ,momenteel 3000km mee gereden en zien er nog als nieuw uit terwijl ik geen rustige rijder ben,en me natuurlijk altijd aan de snelheid houd. Voor iedere motor tank altijd zoveel mogelijk 98 super heb je later de minste problemen mee,en zeker als de motor een tijdje stilstaat,dan gebruik forte bij de benzine.tegen de vocht bij stilstand.13ltr tank goed voor meer dan 300km.
 
Laatst bewerkt:
Heb de Bridgestone besteld, word van de week gewisseld, gaan het zien.
Niemand met een werkplaatshandboek voor 2018 model.
Kan iemand het standaard scherm opmeten langste lengte, heb het idee dat die van mij is ingekort.
 
Welke type band van Bridgestone!!. Ik heb pilot road van Michelin er om liggen bevalt zeer goed!. En ik heb service manual 2018.
 
Ik heb de SC2 besteld, op de Tmax ook altijd gehad en bevallen uitermate goed. Ben 1 keer gewisseld naar Michelin pilot road voor de scooter maar dat is geen gelukkig huwelijk geweest, miste totaal het vertrouwen en heb deze na 1 maand vervangen voor de Bridgestone. Was al een domme actie want er lag Bridgestone op en deze bevielen dus waarom de switch geen idee?
Zou je het manual willen delen stuur ik mijn e-mail even naar je toe in privé conversatie.
 
Heb de Bridgestone besteld, word van de week gewisseld, gaan het zien.
Niemand met een werkplaatshandboek voor 2018 model.
Kan iemand het standaard scherm opmeten langste lengte, heb het idee dat die van mij is ingekort.

Welke type band van Bridgestone!!. Ik heb pilot road van Michelin er om liggen bevalt zeer goed!. En ik heb service manual 2018.
Fabriek af op de 2021;

E64D52B7-CC02-4856-A265-49EBAAEB1E51.jpeg

E1FE8B7B-152C-498E-8B81-A135189279AE.jpeg


9E9F5B75-AA40-4A88-A92A-4F9831A9467D.jpeg

85E0751E-0688-442F-9976-A8163F3DE1AE.jpeg
 
Zijn er eigenlijk ervaringen met het wel of juist niet beschadigen van de voorvork? Het meeste zit achter het voorspatbord, maar juist het gedeelte wat het meest langs de kering zal gaan is juist het stukje dat nou net boven het spatbord uitsteekt.. als dat chroom beschadigd dan gaat op den duur de keering stuk. Maar komt dat vaak voor? Je kunt vast wel van die beschermers kopen, maar die zijn natuurlijk lelijk :+
 
Iemand ervaring met een goed passende motorhoes, dee hoes die ik nu heb is niet echt passend. Hij staat bij mij altijd buiten dus vind een goede hoes wel belangrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan