Honda X-ADV

De prijs....
in opties en uitvoering lijkt de Honda niet onder te doen ivm de BMW of Tmax.
Bovendien zal de Honda deze er ook nog s uitrijden wat acceleratie betreft.
Ik verwacht dan ook n prijs die bij deze twee zal liggen en dus rond de 12.500.

Jempie,
Eh nee.
Ikzelf heb ook een 1200 GS gehad en dat ding waa zo zwaar dat ik m nauwelijks in mn eentje uit mn tuinhuis kon krijgen.
Volgetankt werd die nog zwaarder en vooral topzwaar.

Een scooter heeft zn gewicht veel lager ligger en dus voel je dat nauwelijks.
Een tmax weegt rijklaar 219 kilo, maar hij voellt de helft van dat gewicht.
De GS voelt echternog veel zwaarder dan dat hij daadwerkelijk is.

Na een jaar heb ik deze omgeruild voor een 800 GS en daarmee reed ik veel vlotter dan op mn 1200 maar ik ben gewoon niet groot en sterk genoeg voor zo'n 1200 GS.
En de tank....de 1200 GS is niet zuinig. Mn 800 was veel zuiniger.

Wat vind je trouwens van de verstralers, topkoffer (zoals op de GS) en t aanblik van achteren (alsof je n 800 GS ziet)

Zit nog n filmpje te kijken eicma....verrek er zit n handrem op.
Dat is dat rechthoekige vlak rechts waar normaal opbergvakjes zitten.

Nog n dingetje. Waarom is die voorvork goudkleurig?
In de concept zat nog wat goud bij de remschijven, maar in t uiteindelijke model niet.
Zou t enige zijn wat ik zou veranderen....ff zilver spuiten

Ook lijkt t mechanisme om de ruit te verstellen veel meer solide dan dat van de BMW en ook gemakkelijk om te doen.

Ook reuze handig, haakse ventielen.
Dat gekloot steeds bij pompen. Moet ik mn los gekochte haakse verloopstuk op mn ventiel draaien (doe mn helm maar af, handschoenen uit) en dan moet ik niet te lang wachten en snel naar mn andere band gaan.
Bij de honda zijn ze al haaks :)
 
Laatst bewerkt:
Supergaaf ding! Grotere tank, fatsoenlijke bagageruimte (en liefst ook nog een cardan) en ik ben om. Ik snap niet dat Honda een scooter met in het frame gehangen 600 cc tweepitter 60 liter bagageruimte kan geven en 750 cc afscheept met 21 liter. Het is geen doorstapmodel meer, dus waarom op die plek geen tank of bagageruimte opgenomen?
 
Laatst bewerkt:
@ Ferry, alle DCT modellen hebben een handrem. Mijn Silverwing overigens ook, evenals haaks ventiel, beklede en verlichte bagageruimte, in frame gebouwde 2 pitter, .... Gewoon standaard, en dat voor een nieuwprijs van € 7300 (2008).
 
Laatst bewerkt:
Ah oke.
Ook lijkt t dat je de dct ineens in neutral kan zetten, of is dat alleen bij stilstand met rem ingehouden?

Ikzelf vind de ruimte fors hoor, als ik de videos bekijk. En de "GS" achtige topkoffer kan je ook nog aanschaffen.

Hopelijk n aansluiting voor usb nog ergens bij t stuur voor navigatie!
Wat ik eigenlijk zou verwachten op n all road scooter....traction control
 
Laatst bewerkt:
In Belgie eind maart al effectief beschikbaar en te zien op autosalon in Brussel.
...
Ik heb er een besteld, komt ipv mijn Tmax.(kleur nog te kiezen rood of bullet grijs)
 
Wauw, vet.
Ikzelf vind de grijze echt heel mooi.
De rode vond ik niks, met die strepen.

Hou ons op de hoogte!
 
Geweldig Jempie,
het wachten is nu op de eerste salon foto, met jou er op :+

Heb me zelf een maandje terug ingeschreven bij honda om de prijs,
als de release daar is aan te horen, en mogelijk dan vervolgens ook een rondje rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ja web, die Kymco van jouw is al groot, zeker voor n 400.
Maar die Honda lijkt ook fors hè?

Ben benieuwd naar de zithouding en kan niet wachten op n proefrit
 
Laatst bewerkt:
waar ik een beetje bang voor ben dat de zithouding te actief is hoop van niet natuurlijk.hij kan over 2 jaar de vervanger van mijn piaggio worden mischien.
 
Dat actieve daar hou ik dus ook niet van.
Bij mij moet het nonchalant onderuit en wel languit met de benen zijn, anders kan ik niet in een ruk tot aan Parijs (6 uur) door rijden, en daar is wat mij betreft juist een scooter voor bedoelt.

Met de Xciting naar Finland had ik in de gaten dat het na 3 uur met 75% max uit gestrekte benen voor mij niet lukt om tussentijds even te stoppen.
Bij de meeste scooters is het overigens maar 50%, dus die 75% was voor ij al heel wat.

Maar ik heb persoonlijk 100% uitgestrekte benen nodig om evt. 5 uur flink te kunnen door rijden... das trouwens best heel wat, maar
in een auto blijf je toch ook gewoon doorzitten tot Parijs, en natuurlijk is een scooter geen auto, maar wil het op zijn minst proberen enigszins na te streven.
Het zit uiteindelijk tussen je oren hoe lang je het volhoud aan een stuk, maar voor mij is een uitgestrekte nonchalante zit een pré om door te kunnen gaan.
(11 knie operaties/ cq invalide dus geen no go voor mij bij actieve zit)
 
Laatst bewerkt:
Op de YouTube video's zag ik dat de zithouding rechtop is, zoals op n all-road en dus niet voorover.
Ik neem aan dat jullie dat bedoelen met n actieve zithouding, iets voorover en leunend op de polsen?
 
Naar onbekende bestemming tank ik toch ten laatste om de 200km bij normaal rijden.

Ik heb juist mijn stuur wat naar voor gekanteld bij de Tmax.

Zithouding is inderdaad persoonlijk.
Ja de sporen des leven beginnen hun tol te eisen.

Ik zoek naar een zithouding die best is voor mijn onderrug.
De lage rugsteun is leuk maar de schouders moeten dan wel wat naar voor.
Dat is voor mij het beste.
Voorvork een cm laten zakken kan ook nog.
 
Als dat zo is mteun dan is dat de zoveelste stomiteit van homda zijn.
een prachtig mooie product neerzetten die in potentie een hit zou kunnen worden. Vervolgens prijzen ze zichzelf uit de markt en hop daar is weer een flop.
tegen de tijd dat de dealers net als bij dechonda dn en en die andere batmobile dct van honda hem 3000 euro goedkoper maken is het te laat want het nieuwe is er dan af.
en er zijn dan alweer zoveel nieuwe modellen gekomen dat die weer achterhaald is.
 
zonde veel te duur zoals gewoonlijk als ze iets briljants neerzetten.
echt dom dat de merken altijd maar blindelings het beste beentje van de klas volgen.
omdat de tmax zo duur is en ze graag willen dat de klanten van de tmax naar hem kijken zetten ze hem in dezelfde prijs categorie.
inplaats van gewoon een realistische prijs voor de klanten.
jammer want voor zoveel geld zou ik hem echt niet kopen de tmax en bmw ook niet voor wat ze er voor vragen.
 
gewoon een demo0 over een jaartje met 2000km op de teller voor 9 ruggen.
heb nog nooit een nieuwe dure motor gekocht altijd demo's
 
Ja de ADV is flink aan de prijs en zullen niet de showrooms uitvliegen met deze prijs.
En een keer een proefrit maken lijkt me wel leuk ook.
Voorlopig rij ik wel door met mijn PCX 150,ook ex Demo 2015 800km op de teller en 30% onder nieuwprijs.
 
gewoon een demo0 over een jaartje met 2000km op de teller voor 9 ruggen.
heb nog nooit een nieuwe dure motor gekocht altijd demo's

Idd is duur... Maar 9000 is nog altijd een hoop geld.
Heb 20 j geleden een nieuwe gekocht, was na 2 maanden gestolen, gelukkig toen verzekering.
Daarna lang niets meer.
Sinds 5j motoren van Max 4000.

Nu in 2016 toch meer uitgegeven, ook door een zware levenservaring.
 
Maar eh, hoe klinkt die nou?


Wauw

Hier met irritant muziekje.
Let op de ruit verstelling.

 
Laatst bewerkt:
Mooie ergonomische knoppen, die kopjes van de wiel spaken aan buitenkant velg zien er ook gelikt uit. Handremmetje ook mooi om te zien, en brommers met uitlaat omhoog vindt ik geweldig. Hopelijk is de dct ook fun en geen spelbreker.
 
Ik vind m tot nu toe erg indrukwekkend, in alles.
De dct is afwachten inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Mocht het niet duidelijk zijn dan bedoel ik dit:
die kopjes van de wiel spaken aan buitenkant velg zien er ook gelikt uit

image.php


Dit vindt ik zo ultiem en wel eens vaker gezien bij mooie moderne bike's van de laatste jaren.

Vindt trouwens als je zo'n bike koopt dat je maar niet lullig moet
doen en gelijk die bescherm beugels er op moet knallen.

Voor mij gevoel heeft zo'n bike als deze een betere rest waarde over wat langere tijd dan al het plastic wat toch de meeste scooters hebben.

In mijn persoonlijke optiek kan een plastic scooter in de toekomst nooit een klassieker worden, misschien denken jullie daar anders over "dat kan" het is ook enkel en alleen wat ik er van denk en zeker in dit specifieke geval, wat ik zeker niet die "plastic scooter" uitstraling vindt hebben
Dan maakt het 'denk ik/vindt ik' ook iets minder uit om er wat meer voor neer te tikken aan euro's

Al ben ik wel van mening dat motor rijders in Nl eens een keer moeten worden beloont met een lagere prijs/btw tarief
Wij houden de weg immers vrij, en hier in de randstad is het met mijn auto een big horror show om je te begeven op de (snel)wegen.

Normaal rij ik iets minder in de winter op de motor, maar ben tegenwoordig steeds vaker geneigd om dat ding te pakken bij min 5 graden want ik wordt stront-ziek van al die drukte
 
Terug
Bovenaan Onderaan