Honda X-ADV

Ik hoop dat het zo een honda topkoffer is en niet zoals hier in deze clip.
Daarom ben ik wat ongerust omdat op de mail een alu koffer stond.



Ik zelf vertrouw volledig op wat ze op de Honda NL site laten zien.

Honda.nl X-ADV Accessoriegalerij

Dat is ook meer up to date dan de youtube van EICMA.
De accessoires staan namelijk pas sinds kort op de Honda NL site.

Die koffer van de youtube is idd een leip groot lel richting de 50+ liter,
die is naast dat hij idd. spuuglelijk is ook nog eens bloedduur.
 
Teleurstellend nieuws gehad.
Leveringen in heel Europa uitgesteld tot week 18...is 1ste week mei.
Praktijk 2de week mei.

Had het al een tijdje gezien op tmaxmania.

Nu annuleren of niet... Moet nog zien.
 
Geld dat ook voor de Honda'"Select dealers"? ik heb er ooit mee te maken gehad met uitlevering van de VTR 1000 eind 90 er jaren,ook aan het lijntje gehouden door sub dealer wel de grootste motor handelaar van Nederland destijds in Enschede.
 
het is niet de vraag hoelang je moet wachten.
de vraag is hoe graag wil je hem'.
anders gaan je voor een andere scooter.
ben je er verliefd op dan wacht je zonodig 100 jaar haha.
zo zit ik in elkaar.
als ik iets wil dan ben ik bijna blind voor al het andere en wacht ik af.
tenzij er intussentijd echt iets beters op de markt komt. maar dan zou ik mijn huiswerk niet zo goed gemaakt hebben en dat is in mijn geval echt nooit het geval
 
Idd Sossa hoe graag ...

Maar ivm verliefd, zie ik het toch anders.
Verliefdheid gaat over en kan ik niet helder meer denken. Hi hi. Anders misschien ook niet.
Het perfecte bestaat voor mij niet,kan altijd beter.
Alles is een kwestie van compromissen.
 
Ik heb ook een X adv besteld, na het vernielen van mijn Integra tegen een serieus koekblik (Nissan Patrol met bullbar),ik ben benieuwd naar de motor, hoe dat deze rijdt.
Ik heb genoeg ervaring met de nc 750 d (28800km) om te vergelijken.
Jammer als deze een maand later zou geleverd worden....
Gelukkig heb ik nog wel een verzekerde en ingeschreven motorfiets (Z1000 van 2004).
Zal eens moeten gaan luisteren blijkbaar bij mijn Hondadealer.
 
Laatst bewerkt:
Zolang de defecte onderdelen nog voor een daadwerkelijke release datum zijn lijkt mij dat een goede zaak, stel je voor dat je een re-call krijgt als je de motor al in huis hebt staan, dan wordt je daar ook niet vrolijk van.

Overigens had ik wel een vermoeden dat het zoiets zou moeten zijn,
dit komt wel eens vaker voor met nieuw spul.

Bedankt voor de update
 
Laatst bewerkt:
en tsja de winaar zal ik maar zeggen zitpositie top, looks top, uitstraling luxe zou hem graag willen
 
ik heb niet veel verstand van all road rijden maar ik weet als je styl naar beneden gaat in mul zand wil je geen abs hebben is toch gemiste kans dit of ben ik nou gek.
 
Idd ads en tractiecontrole moet uitschakelbaar zijn als je offroad gaat.
Anders kan je moeilijk driften of dwars/ met geblokkeerd wiel aanremmen voor je een bocht neemt.

De beschikbare ABS zou toch minstens achter uitschakelbaar moeten zijn.
Zal wel beschikbaar worden of zelf maken...

Maar dat offroad is maar een hype die marketing slim uitspeelt.
 
Laatst bewerkt:
Dat off road rijden is idd. mogelijk ook een beetje een item met een knipoog ;) :?

Mooie praktische 'optionele voetsteuntjes', zit er volgens mij niet standaard op?

image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Mooi filmpje eronder


Ik verwacht dat hetgene wat echt verschilt met andere scoots is het hooggelegen gewicht.
238 is niet echt weinig, maar voor n scoot ligt die nogal hoog.
Weet uit mn hoofd niet wat n tmax weegt, maar dat gewicht ligt zo laag dat je er niets van merkt.

Ik hoop dat de dct net zo lekker rijdt als n vario
 
Laatst bewerkt:
Heb hem uiteraard op de beurs uitgebreid bekeken en gezeten.
Vindt het op zich een mooi ding (ook de integra geprobeert) en vondt dat verschil best klein.
In deze berichten en de foto's had ik iets van hebbe hebbe hebbe, had ik op de beurs niet direct, hoewel hij wel mooi is.
Ik was meer onder de indruk van de Zero's, hik tegen de prijs aan, maar dat wil ik nog wel eens echt proberen.
 
Weet uit mn hoofd niet wat n tmax weegt,

206 213 & 116 kilogram voor BigT type 2017 en dat is toch wel baanbrekend op die klasse, maar 750cc zal natuurlijk altijd zwaarder zijn daarom vindt ik dat je het niet mag vergelijken.
Het zijn gewoon 2 verschillende klasse en heeft daarom niets met elkaar te maken, okay Ferry ?

Deze X-ADV "scootin-motocycle" heeft alles wat anderen scooters niet hebben.
Esthetisch ook de modernste met al die vreemde hoeken en kantjes... en in mijn opinie vergelijkbaar met stealth technologie.

Zet hem naast de Africa Twin, en je herkent direct het kleine speelse broertje met de knip oog.
Afrika Twin heeft trouwens een doodsimpel knoppie om ABS uit te schakelen, had misschien leuk geweest op deze?
Overigens is volgens mij de Africa Twin een van de beste dingen die je kan overkomen, helaas te zwaar voor mijn lichamelijke gesteldheid, maar anders....
 
Laatst bewerkt:
Tmax 223kg en de 2017 nog wat minder.

Vrije hoogte Tmax 12cm dacht ik, maar dat motor ligt nog wat hoger.Zal morgen eens meten in de garage.Achter schokdemper is laagste punt.

Xadv 16cm is ook motor hoogte dacht ik, daar waar je die koelribben ziet...

Je moet zwaartepunt ook bekijken tov van wielassen.
 
Laatst bewerkt:
±223Kg. was model 2012 t/m 2016
Nu in 2017 is het 206 213 & 216 kilo, dat is baanbrekend en enorm goed op scooter gebied voor 2 cilinder 500+

Onze berichten hierboven waren ongeveer te gelijk opgesteld, (mijne iets eerder) ik doe er vaak wat langer over om op enter te drukken en of om spelfouten te veranderen en/of html tag's toe te voegen etc. ;)

b.t.w.
de door mij eerder vertoonde optionele voetsteuntjes gaan gewoon vors geld kosten,
reken maar minimaal op circa 160 euro... maar dan heb je ook wel wat :)
 
Laatst bewerkt:
Webengine ik denk dat je je vergist, met het gewicht Tmax 2017.

Bij presentatie dacht ik 9kg lichter tov 2016.

213kg op site van yamaha voor de lichtste versie.dx 216kg.

Blijft serieus lichter tov Xadv.
 
Terug
Bovenaan Onderaan