Honda X-ADV

Ja Bulldozert ben wel nieuwsgierig wat het precies allemaal inhoud.

Heb na aanmelden voor de rest alleen geen extra info dan:

Bij deze is uw aanmelding bevestigd. We zien u graag op de Honda Adventure Experience op het Honda Park in Balen op 08 juni.
Tot dan!

Hopelijk sturen ze nog wel snel een vervolg mail want alleen aan deze info heb ik niet veel, en lijkt wat summier... het is dat ik weet dat Balen vlak bij Antwerpen ligt maar ze hadden natuurlijk ook direct een volledige mail met tijden en precieze locaties kunnen door geven... maar goed misschien loop ik ondanks dat het kort dag is iets te snel op wat komen gaat voorruit :?

Wel is er weer een Post.Nl dingetjes onderweg vanuit Goedhart/ Bodengraven, misschien heeft dat er iets mee te maken :?

Ook direct afgelopen donderdag na mijn "Honda Experience" aanmelding een R&G radiateur cover besteld, want dat lijkt me wel handig als extra bescherming voor zo'n "Honda Experience".... zijn ook allemaal weer van die rare dingetjes die Honda je zelf laat kopen.
Zonder zo'n radiateur cover heb je ook zo'n lelijk donker gat, dus qua esthetiek gaat het er ook weer een beetje op voorruit.
.
Had ook graag gezien dat de Italianen nu eens afkomen met hun steppies na 5 weken wachten. Die zijn voor de extra balans op een parcour ook wel handig.
Er is wel mail contact maar nog geen steppies, dus vrees het ergste voor a.s. vrijdag.

@ man of atlantic
Heb ook beide er op:
De hugger van Powerbronze en de sprayguard uit Taiwan.
Heb nog geen echte regen gehad tijdens het rijden dus kan er nog weinig van zeggen.
Zie wel dat er nog wat zandkorrels tussen hugger en achterbrug omhoog komen.
Daar ga ik eerdaags nog wel wat aan doen.

Had bij mijn vorige scooter rubber gordijntjes (spatlapjes met franjes) opgehangen tussen de overgang hugger/achterbrug, dat wil ik nu ook nog weer eens gaan toepassen.

full


image.php


image.php


full


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Had dat berichtje van jou Mish over het hoofd gezien.
Sta na een volle maand nu op 1200km.
Komt deze week zo'n 500km. bij voor voor het ritje België, en dan de week er op een lang weekend Duitsland waar ik er meestal circa 1000km. opzet, dus 5800km. is idd. nog een brug te ver voor mij.
Heb geen echte zomervakantie omdat ik van de winter naar Thailand en Taiwan ga dus moet nog even kijken of ik wat tijd kan vrij maken om er wat leuke afstanden mee te rijden.
Zou er graag mee naar zuid Europa of de Balkan willen gaan, maar ja kan helaas niet want dat zijn net als Thailand/Taiwan vakanties opzich.

Mvg. Jan
 
Hallo motor vrienden ik ben nieuw hier maar ik lees met belangstelling de meningen van ieder over de x adv. Ik zelf heb er 1 vorige week gekocht en ben er ook zeer tevreden over. Het enige wat ik zou willen is een ander ruitje wat iets meer de wind van je hoofd afhaalt. Wie rijden er nu rond en zijn erg tevreden er over je kan n.l. nergens een proefritje maken . En mijn 2e vraag is in de regen rijden wordt je extra vies op je rug?? of is dat alleen als je de kenteken houder heb ingekort. in ieder geval iedereen veilige km gewenst en groetjes Frans uit Purmerend
 
hoi Snarfac, welkom, en proficiat met je Xadv. ik heb een hogere ruit van Puig er op gezet. Werkt voor mij prima. Verder tegen opspattend water een hugger en spray guard bij het achterwiel. Dat scheelt zeker en kan je dat aanraden. Zie dit topic. Ik raad je aan alle pagina's even te lezen, zeer leerzaam.
 
Hallo Snarfac welkom in het X-ADV topic, en gefeliciteerd met je verse aanwinst.
Heb je het nieuwe model of die van vorig jaar?

Proefritjes kan je wel maken want dat heb ik vorig jaar al gedaan bij MP. zelf heb ik bij Goedhart gekocht en daar zijn dacht ik ook wel mogelijkheden om te testen.

Wat betreft windbescherming ben ik altijd gewend om 100% uit de wind te rijden, maar op de een of andere manier vindt ik het zover prima met het standaard scherm in zijn hoogste standje.
Als het kouder wordt kijk ik het nog even aan en kan er dan altijd nog een MRA X-creen opzetten want die heb ik al getest en doet zijn werk perfect, maar vooralsnog vindt ik het oké zo.
En dat is voor mij een unicum omdat een verhoogd scherm doorgaans een van de eerste items is die ik op een scooter koop.

Ook met standaard achterkant wordt de X-ADV in de regen iets vies, want ik haalde hem 5 weken terug op en werd direct op een regenbui getrakteerd, zodoende kwam ik met een nieuwe motor thuis aan die er uit zag als een afgelikte boterham.
Of de regen ook je rug haalt is mij onbekend, maar ik heb hem dan ook pas, en heb voor de rest nog geen regen gehad, of als het regende pakte ik de auto.



Algemene X-ADV topic update t.b.v. mijn a.s. Honda Adventure Experience

Beste,

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe Honda Adventure motor. Onderdeel van de promotie toen je de motor kocht was een gratis Honda Adventure Experience. Middels een unieke actiecode heb jij je ingeschreven voor de Honda Adventure Experience op 08/06/18 in het Honda Park Balen.

Bij deze bevestiging wij de Honda Adventure Experience van 08/06/18. We verwachten je om 09:30 uur op je nieuwe Honda Adventure motor en in volledige uitrusting op het Honda Park (Grote Heideweg 10, 2491 Olmen (Balen, Belgie)) voor een welkom en briefing.

Na verschillende oefeningen, gericht op het Adventure / Off-road rijden, en een lunch op het Honda Park zelf zullen we de dag afsluiten met een gezamenlijke Adventure rondrit. Naar verwachting zal het programma om 15:30 uur afgerond zijn.

Nogmaals bedankt en alvast veel plezier gewenst.

Heel graag tot in Olmen!

Hartelijke groet,

Het Honda Adventure Experience Team

Heb maar een hotelkamer in de buurt gereserveerd, want was niet van plan om smorgen om 7 uur naar Belgie te rijden en vervolgens daar me zelf nog eens te gaan inspannen.
Donderdag avond rij ik dan ook alvast na het avondeten die kant op.
Nu zit ik op 5 minuten bij het honda parcours vandaan en kan me dus lekker fris en optijd bij het parcours aanmelden.

Ik zal trachten later in het weekend een verslagje te maken van het geen er is besproken en het geen we hebben gedaan etc.


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Okay ik zal mijn huiswerk doen haha alle pagina op je vraag ik heb nog het model 2017 gekocht Verder helemaal standaard dus een puig raampje is de oplossing. Bedankt tot zover
 
Vanmorgen maar eens de moeite genomen om een proefrit te maken op de X-ADV :Y
Na tekst en uitleg een kleine 3 kwartier gereden, en ik ben serieus onder de indruk, wat een geweldig ding :}
Voor een verstokte motorrijder voelt het wel een beetje als uit de kast komen :$ maar eerlijk is eerlijk, hij is gewoon goed. Fijn zadel, alle ruimte voor je benen, lekker breed stuur, standaard pijp maakt een lekker geluid, en volgens de computer nog idioot zuinig óók :t
En dat brengt me gelijk bij een vraag die de proefrit niet beantwoord: actieradius. Hoever rijden jullie gemiddeld op een tank? Want die is niet overdreven groot als ik het goed heb, is 300 km reëel?
Ik rij veel, dus ik wil niet elke 200 km bij de pomp staan :P
 
snarfac presenteert zichzelf…..:
Hallo motor vrienden ik ben nieuw hier maar ik lees met belangstelling de meningen van ieder over de x adv. Ik zelf heb er 1 vorige week gekocht en ben er ook zeer tevreden over.….
…..en heeft daarbij gekozen voor het introductiemodel:
…..ik heb nog het model 2017 gekocht. Verder helemaal standaard dus een puig raampje is de oplossing. Bedankt tot zover

Goedenavond Frans, ;)

Van harte gefeliciteerd met de aankoop van uw X-Adv. :9~ Wát een machine hè? 8-)
Overigens niets mis met het 2017-model hoor.
‘k Rijd zelf eveneens rond met een Honda van dat jaartal. Naar volle tevredenheid kan ik u melden. :]

 
Laatst bewerkt:
WebEngine houdt bij Belgisch uitstapje pen & papier paraat om het thuisfront van juiste informatie te voorzien:
Heb maar een hotelkamer in de buurt gereserveerd, want was niet van plan om smorgen om 7 uur naar Belgie te rijden en vervolgens daar me zelf nog eens te gaan inspannen. Donderdag avond rij ik dan ook alvast na het avondeten die kant op. Nu zit ik op 5 minuten bij het honda parcours vandaan en kan me dus lekker fris en optijd bij het parcours aanmelden. Ik zal trachten later in het weekend een verslagje te maken van het geen er is besproken en het geen we hebben gedaan etc.

Mvg. Jan
Goedenavond Jan, ;)

…..En? :) Voldeed de Honda (bij het bezoek aan onze zuiderburen) volledig aan uw verwachtingen? O-) …..
 
Salami heeft de smaak te pakken en wil (kilo)meters maken:
1. Vanmorgen maar eens de moeite genomen om een proefrit te maken op de X-ADV :Y
Na tekst en uitleg een kleine 3 kwartier gereden, en ik ben serieus onder de indruk, wat een geweldig ding :}

2. Voor een verstokte motorrijder voelt het wel een beetje als uit de kast komen :$ maar eerlijk is eerlijk, hij is gewoon goed. Fijn zadel, alle ruimte voor je benen, lekker breed stuur, standaard pijp maakt een lekker geluid, en volgens de computer nog idioot zuinig óók :t

3. En dat brengt me gelijk bij een vraag die de proefrit niet beantwoord: actieradius. Hoever rijden jullie gemiddeld op een tank? Want die is niet overdreven groot als ik het goed heb, is 300 km reëel? Ik rij veel, dus ik wil niet elke 200 km bij de pomp staan :P

1. ’t Is een beetje scooterrijden 2.0, zoiets. 8-) Grappig wel. Want vandaag ook is voor mij precies één jaar geleden dat ik een proefrit heb gemaakt op die bewuste X-Adv. ‘k Was er destijds eveneens dusdanig van onder de indruk, dat ik mijzelf de keuze had gemaakt; “deze gaat mee naar huis”.
De enige kanttekening die ik hierbij wil plaatsen, is dat mijn wederhelft toendertijd nog niet volledig op de hoogte was van de laatste ontwikkelingen in deze. :+

2. U bent gewoon grensverleggend bezig. ;) Niks mis mee hoor. :t Zouden (toch?) veel meer motorrijders moeten kunnen doen? ’t Is gewoon eeuwig zonde, er is nog zóvéél te ontdekken. Gewoon doen.

3. Zou een tankstop van ± 350 km voor u een realistisch getal zijn? Wat dat is namelijk de kilometerstand, waarbij ik een keer het pompstation ga opzoeken. Ter vergelijk; ik heb in het verleden een Aprilia RSV4 in bezit gehad. Reed ge-wel-dig! 8-) Maar zoop als een tempelier. :/ Daar stond ik dus om de 175 km mee aan de pomp. Daarmee vergeleken vind ik de tankstops van mijn huidige Honda van een acceptabel niveau.
 
Laatst bewerkt:
1. ’t Is een beetje scooterrijden 2.0, zoiets. 8-) Grappig wel. Want vandaag ook is voor mij precies één jaar geleden dat ik een proefrit heb gemaakt op die bewuste X-Adv. ‘k Was er destijds eveneens dusdanig van onder de indruk, dat ik mijzelf de keuze had gemaakt; “deze gaat mee naar huis”.
De enige kanttekening die ik hierbij wil plaatsen, is dat mijn wederhelft toendertijd nog niet volledig op de hoogte was van de laatste ontwikkelingen in deze. :+

2. U bent gewoon grensverleggend bezig. ;) Niks mis mee hoor. :t Zouden (toch?) veel meer motorrijders moeten kunnen doen? ’t Is gewoon eeuwig zonde, er is nog zóvéél te ontdekken. Gewoon doen.

3. Zou een tankstop van ± 350 km voor u een realistisch getal zijn? Wat dat is namelijk de kilometerstand, waarbij ik een keer het pompstation ga opzoeken. Ter vergelijk; ik heb in het verleden een Aprilia RSV4 in bezit gehad. Reed ge-wel-dig! 8-) Maar zoop als een tempelier. :/ Daar stond ik dus om de 175 km mee aan de pomp. Daarmee vergeleken vind ik de tankstops van mijn huidige Honda van een acceptabel niveau.

Ik had em graag mee naar huis genomen, maar op dit moment past ie nog niet helemaal in de financiële planning :')
Ik was vooral nieuwsgierig of deze "scooter 2.0" een geschikte kandidaat zou zijn van mijn huidig ros. Nou, daar kunnen we dus kort over zijn; meer dan... *D
Een actieradius van 350 km is voor mij prima, welliswaar komt mijn Versys een stuk verder, maar 350 is goed genoeg om ook op vakantie niet steeds als eerste naar dinosap te hoeven zoeken ;)
Ik heb op korte termijn nog wat tripjes op de agenda waar koffers bij nodig zijn, dus sowieso blijft de Kawa nog even, maar wie weet na de zomer... :P
 
Salami ziet een gapend gat in de begroting:
1. Ik had em graag mee naar huis genomen, maar op dit moment past ie nog niet helemaal in de financiële planning.

2. Ik was vooral nieuwsgierig of deze "scooter 2.0" een geschikte kandidaat zou zijn van mijn huidig ros. Nou, daar kunnen we dus kort over zijn; meer dan...

3. Een actieradius van 350 km is voor mij prima, welliswaar komt mijn Versys een stuk verder, maar 350 is goed genoeg om ook op vakantie niet steeds als eerste naar dinosap te hoeven zoeken.

4. Ik heb op korte termijn nog wat tripjes op de agenda waar koffers bij nodig zijn, dus sowieso blijft de Kawa nog even, maar wie weet na de zomer

1. Voorlopig zijn deze avontuurlijke Honda’s s nog plenty te koop. :Y En wie weet; ziet u over enkele maanden (danwel volgend jaar?) wel ergens een aantrekkelijke occasion te koop staan. Dan is het nog vroeg genoeg om een besluit tot aankoop te overwegen.

2. Het is toch ook gewoon leuk. :) Om te ervaren hoe het is, om op zo’n CrossOver-achtig type demo-motorscooter een blokkie om te gaan. En als men zo een Honda X-Adv ná een dergelijke proefrit he-le-maal niets vindt is dat ook prima.

Maar in uw geval pakte dat ritje dus héél goed uit. :]

3. ‘k Zal u eerlijk bekennen; O-) na ± 300/350 km vind ik het ook wel prettig om (al is het maar voor even) de beentjes te strekken. En als dat dan weer te combineren is met een tankbeurt, hebben we hier al snel te maken met een win-win-situatie. :t

4. Maar tot het zover is: éérst nog wat fraaie roadtrips maken met de Versys. :]
 
Goedenavond Frans, ;)

Van harte gefeliciteerd met de aankoop van uw X-Adv. :9~ Wát een machine hè? 8-)
Overigens niets mis met het 2017-model hoor.
‘k Rijd zelf eveneens rond met een Honda van dat jaartal. Naar volle tevredenheid kan ik u melden. :]



[afbeelding]
Om even het plaatje van man & paard compleet te krijgen.
Voor welke kleur bent ú uiteindelijk gegaan?

Ik heb de rooie genomen logisch voor een brandweerman haha
 
Ja Bulldozert ben wel nieuwsgierig wat het precies allemaal inhoud.

Heb na aanmelden voor de rest alleen geen extra info dan:Hopelijk sturen ze nog wel snel een vervolg mail want alleen aan deze info heb ik niet veel, en lijkt wat summier... het is dat ik weet dat Balen vlak bij Antwerpen ligt maar ze hadden natuurlijk ook direct een volledige mail met tijden en precieze locaties kunnen door geven... maar goed misschien loop ik ondanks dat het kort dag is iets te snel op wat komen gaat voorruit :?

Wel is er weer een Post.Nl dingetjes onderweg vanuit Goedhart/ Bodengraven, misschien heeft dat er iets mee te maken :?

Ook direct afgelopen donderdag na mijn "Honda Experience" aanmelding een R&G radiateur cover besteld, want dat lijkt me wel handig als extra bescherming voor zo'n "Honda Experience".... zijn ook allemaal weer van die rare dingetjes die Honda je zelf laat kopen.
Zonder zo'n radiateur cover heb je ook zo'n lelijk donker gat, dus qua esthetiek gaat het er ook weer een beetje op voorruit.
.
Had ook graag gezien dat de Italianen nu eens afkomen met hun steppies na 5 weken wachten. Die zijn voor de extra balans op een parcour ook wel handig.
Er is wel mail contact maar nog geen steppies, dus vrees het ergste voor a.s. vrijdag.

@ man of atlantic
Heb ook beide er op:
De hugger van Powerbronze en de sprayguard uit Taiwan.
Heb nog geen echte regen gehad tijdens het rijden dus kan er nog weinig van zeggen.
Zie wel dat er nog wat zandkorrels tussen hugger en achterbrug omhoog komen.
Daar ga ik eerdaags nog wel wat aan doen.

Had bij mijn vorige scooter rubber gordijntjes (spatlapjes met franjes) opgehangen tussen de overgang hugger/achterbrug, dat wil ik nu ook nog weer eens gaan toepassen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mvg. Jan

Niet lelijk die achterspatbord..Ik had dan wel de kentekenplaat daar ook aan bevestigd met kentken verlichting. Dus een korte kale achterkant krijg je dan.
 
Niet lelijk die achterspatbord..Ik had dan wel de kentekenplaat daar ook aan bevestigd met kentken verlichting. Dus een korte kale achterkant krijg je dan.

dat kan want er zitten daar speciaal geprepareerde boutjes op die plek omdat te doen.
Maar dat is absoluut niet wat ik wil, de achterliggende gedachte in mijn geval is zo min mogelijk achter het achterwiel, daarnaast zal de kentekenplaat op hoogte ook nog wel eens het een en ander tegen kunnen houden.

Mvg. Jan
 
dat kan want er zitten daar speciaal geprepareerde boutjes op die plek omdat te doen.
Maar dat is absoluut niet wat ik wil, de achterliggende gedachte in mijn geval is zo min mogelijk achter het achterwiel, daarnaast zal de kentekenplaat op hoogte ook nog wel eens het een en ander tegen kunnen houden.

Mvg. Jan

Ja vanuit dat oogpunt gezien snap ik dat. Tenzij je alleen op de straat rijd dan.
 
Boxershort schreef op 31 december 2017 onder andere:
…..En zo kon het gebeuren dat Tijd-&-Toeval ondergetekende en de X-Adv samenbracht…. O-)
Goedenavond Ron, ;)

’t Is allemaal niet zo spannend hoor. O-)
Hiervoor mag ik u graag verwijzen naar een gedeelte van mijn persoonlijke quote hierboven.

Wat volgde was een (spontaan ingelaste) proefrit. Daarop volgde een geanimeerd gesprek met de dienstdoende verkoper, waarna ik de beslissing nam mijzelf zo’n X-adv aan te schaffen. :9~
Zo ingewikkeld is het dus allemaal niet. ;) Tot op de dag van vandaag géén spijt. Kan ook niet, want deze avontuurlijke Honda is een heerlijke rijmachine. En zo eenvoudig kan het leven zijn. :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo Snarfac welkom in het X-ADV topic, en gefeliciteerd met je verse aanwinst.
Heb je het nieuwe model of die van vorig jaar?

Proefritjes kan je wel maken want dat heb ik vorig jaar al gedaan bij MP. zelf heb ik bij Goedhart gekocht en daar zijn dacht ik ook wel mogelijkheden om te testen.

Wat betreft windbescherming ben ik altijd gewend om 100% uit de wind te rijden, maar op de een of andere manier vindt ik het zover prima met het standaard scherm in zijn hoogste standje.
Als het kouder wordt kijk ik het nog even aan en kan er dan altijd nog een MRA X-creen opzetten want die heb ik al getest en doet zijn werk perfect, maar vooralsnog vindt ik het oké zo.
En dat is voor mij een unicum omdat een verhoogd scherm doorgaans een van de eerste items is die ik op een scooter koop.

Ook met standaard achterkant wordt de X-ADV in de regen iets vies, want ik haalde hem 5 weken terug op en werd direct op een regenbui getrakteerd, zodoende kwam ik met een nieuwe motor thuis aan die er uit zag als een afgelikte boterham.
Of de regen ook je rug haalt is mij onbekend, maar ik heb hem dan ook pas, en heb voor de rest nog geen regen gehad, of als het regende pakte ik de auto.



Algemene X-ADV topic update t.b.v. mijn a.s. Honda Adventure ExperienceHeb maar een hotelkamer in de buurt gereserveerd, want was niet van plan om smorgen om 7 uur naar Belgie te rijden en vervolgens daar me zelf nog eens te gaan inspannen.
Donderdag avond rij ik dan ook alvast na het avondeten die kant op.
Nu zit ik op 5 minuten bij het honda parcours vandaan en kan me dus lekker fris en optijd bij het parcours aanmelden.

Ik zal trachten later in het weekend een verslagje te maken van het geen er is besproken en het geen we hebben gedaan etc.


Mvg. Jan

Hoe is het gegaan in Balen Jan?
Ben wel benieuwd naar jouw ervaring!

Mvg,

Domi.
 
Hou je van me te goed Domi,

was erg druk van de week, en morgen ochtend rond 07:30 vertrek ik voor een 4 daags toertje naar Duitsland.
Bij terugkomst gaat mijn totaal teller alweer door de 3000km.
Ik blijf met een grijns van oor tot oor rijden op dit fijne apparaat.
Hij begint nu na circa 6 weken lekker los te komen, en ik raak er ook goed aan gewent, alles valt op zijn plekkie :]

Mvg. Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan