Honda X-ADV

Om eerlijk te zijn bevalt me de automatische bak niet echt,vind ik de motor te (top)zwaar,en het vermogen te laag
:)
Qua model is hij geweldig,maar ga toch weer schakelrijden met een pktje of 70 meer
*D
 
Hoi Theunie, vooral doen wat nodig is. Ik heb enkele cvt machines gereden, maar ik vind deze Honda XADV juist fijn schekelen. Nu rijd ik altijd op de S mode en dan de 2de stand. trekt ie net wat fijner door in de toeren en in het verbruik merk ik het niet. Een enkele keuren snel opgetrokken met schakel motoren, maar tot de 100 km konden ze me niet bijhouden. Daarboven is het een ander verhaal. Je bent nogal eens aan het veranderen en ben heel benieuwd wat voor een leuke keuze je nu gaat maken. Houdt ons op de hoogte.
 
I
Hoi Theunie, vooral doen wat nodig is. Ik heb enkele cvt machines gereden, maar ik vind deze Honda XADV juist fijn schekelen. Nu rijd ik altijd op de S mode en dan de 2de stand. trekt ie net wat fijner door in de toeren en in het verbruik merk ik het niet. Een enkele keuren snel opgetrokken met schakel motoren, maar tot de 100 km konden ze me niet bijhouden. Daarboven is het een ander verhaal. Je bent nogal eens aan het veranderen en ben heel benieuwd wat voor een leuke keuze je nu gaat maken. Houdt ons op de hoogte.

Krijg over 10 dagen een nieuwe Z900 performance en heb 14 dagen geleden mijn PCX ingeruild op een Burgman 200.
En idd, ik wissel nogal regelmatig, zo'n 3 a 4 x per jaar😉
 
I


Krijg over 10 dagen een nieuwe Z900 performance en heb 14 dagen geleden mijn PCX ingeruild op een Burgman 200.
En idd, ik wissel nogal regelmatig, zo'n 3 a 4 x per jaar😉
wisselen is niet erg als je ze maar gebruikt anders kan je ze beter verkopen.
ik hou der ook van.
 
Ben nog een weekje met de X in de Dolomieten.
Vandaag tourtje van 260 km gemaakt met heel veel bergop en dan voornamelijk plankgas.
Verbruik over 260 km 10 liter.
Verbruiksmeter geeft 1 op 28 aan.
Bij het stoppen van de motor aan een stoplicht wilde hij niet meer starten, kreeg startknop niet meer naar rechts gedraait.
Ding aan de kant geduwd en na de sleutel vlakbij de startknop gehouden te hebben deed hij het weer, raar.
Ook bleef het lampje van het motormanagement weer branden gedurende 70 km.
 
honda x adv is volgende week zaterdag op kenteken. van de lieve heren van goedhart motoren bodegraven.
Heb er de honda zijbeugel en honda topkoffer bij besteld. hoop dat die rap bij ze binnen komen.
wilde die fog lights van honda maar dat zou bijna 1000 euro kosten(inc beugel voorzijde). Schrok van het bedrag, eerst ff kijken zonder.
Iemand die goeie fog lights heeft van een ander merk? Wil ze stiekem toch wel hebben.
En zijsteppies ga ik even wat goedkopere zoeken, iemand een goed adres?
 
Laatst bewerkt:
Ha, mooi en gefeliciteerd.
Ik schrok toen ook van de prijs, van de mistlampen, dus ook niet er op laten zetten, de rest wel + handvat verwarming... trouwens ook bij Goedhart.
Mistlampen heb ik toen bij Ali Express besteld, en die bevallen goed. (mistlamp copy van BMW) Ook nog speciale beugels voor besteld in Taiwan bij TBS.
Een aantal pagina's terug staat de link naar de mistlampen en ergens nog wat foto's van aansluiten.
Als ik nu mistlampen zou kopen bij Ali dan zou ik voor deze gaan.

Vraag voor de gein eens volgende week of ze nog de re-call actie gaan uitvoeren in NL.
Snap niet dat NL zo achterblijft, in Italië en Frankrijk waren ze er eind vorig jaar al mee gestart.
Overigens zelf geen centje last, dus niet echt iets waar ik achteraan zit.

Mvg. Jan
 
Ha, mooi en gefeliciteerd.
Ik schrok toen ook van de prijs, van de mistlampen, dus ook niet er op laten zetten, de rest wel + handvat verwarming... trouwens ook bij Goedhart.
Mistlampen heb ik toen bij Ali Express besteld, en die bevallen goed. (mistlamp copy van BMW) Ook nog speciale beugels voor besteld in Taiwan bij TBS.
Een aantal pagina's terug staat de link naar de mistlampen en ergens nog wat foto's van aansluiten.
Als ik nu mistlampen zou kopen bij Ali dan zou ik voor deze gaan.

Vraag voor de gein eens volgende week of ze nog de re-call actie gaan uitvoeren in NL.
Snap niet dat NL zo achterblijft, in Italië en Frankrijk waren ze er eind vorig jaar al mee gestart.
Overigens zelf geen centje last, dus niet echt iets waar ik achteraan zit.

Mvg. Jan

hoi jan die recall die kun je gewoon laten doen hoor bij mij al in februari gedaan
 
Ik overweeg een betere bescherming tegen opspattend water, ik rijd het hele jaar door. Ik heb al een mudgard en spray bescherming. Ik vind dat nog onvoldoende. In Korea kwam ik deze tegen: is van karbon 1561287513066.png
1403710
 
Ziet er strak uit, ik zou zeggen doen. Het is wel zo fijn als je door de regen rijdt, en niet onder de modder zit. Ik rij zelf een scooter en daarbij is het goed geregeld, kwa regenbescherming. Naked bikes is ook een drama, wat rijden in de regen betreft, je zit helemaal onder het straatvuil. :?
 
bikedan
Bedankt voor jou toelichting maatje :}

man of atlantic
Ik zou zelf nooit iets uit Korea kopen (geen echt 'motor'-scooterland) zoals Taiwan/Thailand/Signapore/etc.)
Je gaat daar vandaan ook stuk op de totaalprijs voor het bij jou thuis ligt.
Ben voor de rest totaal niet huiverig om iets te kopen uit een exotisch land, ik koop met regelmaat uit die regio
Daarnaast zal het nog niet voldoende zijn qua preventieve protectie... dus dan heb je wat duurs, en voldoet het nog niet... en dan?

De X-ADV wordt erg rap vuil, iets wat mij totaal niet bevalt, maar het lijkt er op dat er niet echt veel aan te doen is, (internationaal ook veel besproken onderwerp)
Ik heb de hugger van R&G, en dan nog last van allerhande opwaartse troep.
Die uit Korea lijkt wat vorser als de rest, maar heb toch mijn twijfels of het afdoende is.... hij is al een tijdje te koop... heb hem ook eerder bekeken/overwogen,
maar tot nu, t.o.z.v de rest internationaal nog geen berichten gelezen dat dit de 'enige echte' preventieve "op spat"-killer is.

Moet zelf nog steeds eens een paar rubber flappen maken om aan de onderkant van de R&G, hugger te plaatsen,
waarmee ik denk dat ik het iets makkelijker zal hebben met preventief schoonhouden.

Korea is geen goedkoop land, ik ben er geweest, in feiten is alles daar markant duurder als hier, dus let op
als je daar besteld.
Je mag ook boven op de aankoopprijs nog aardig wat bij betalen aan inklaar en btw kosten, etc.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
WebEngine ik heb zitten meten en die Koeaan is beduidend langer dan mijn huidige bescherming van Givi. In Engeland rijden nu enkele X-ADV's met deze wel zou helpen. Misschien dat ik de gok gewoon neem.
 
Hallo was vandaag een stukje rijden koffie drinken bij een Yamaha dealer en de verkoper vroeg aan mij of mijn x adv terug was geweest voor de terug roepactie van uit Honda Over een te warm worden CDI ofzo. Zijn jullie allemaal al terug geweest ?
 
Ha, mooi en gefeliciteerd.
Ik schrok toen ook van de prijs, van de mistlampen, dus ook niet er op laten zetten, de rest wel + handvat verwarming... trouwens ook bij Goedhart.
Mistlampen heb ik toen bij Ali Express besteld, en die bevallen goed. (mistlamp copy van BMW) Ook nog speciale beugels voor besteld in Taiwan bij TBS.
Een aantal pagina's terug staat de link naar de mistlampen en ergens nog wat foto's van aansluiten.
Als ik nu mistlampen zou kopen bij Ali dan zou ik voor deze gaan.

Vraag voor de gein eens volgende week of ze nog de re-call actie gaan uitvoeren in NL.
Snap niet dat NL zo achterblijft, in Italië en Frankrijk waren ze er eind vorig jaar al mee gestart.
Overigens zelf geen centje last, dus niet echt iets waar ik achteraan zit.

Mvg. Jan
Hi Jan en allen
Hij is binnen hoor, netjes op tijd met de accessoires. Helemaal verliefd. Moet me echt extreem inhouden tot de 1000km. Wat een genot. En de ruimte in de box is ideaal. Heb een integraalhelm voor de snelweg en een halve helm voor de stad. Ideaal dus. Ik ga toch van de week die honda lampen bestellen. Toch maar Lekker origineel houden.
Handvatverwarming zal ik ook doen maar pas als 't kouder wordt. Helaas helemaal vergeten te vragen over die die recall, excuus! Had 400 euro teveel betaald op de motor, was het daardoor een beetje vergeten te vragen! De adv was 14460, gelukkig opgemerkt dat dat veel te hoog was! Foutje van de computer.... Voor de rest helemaal top behandeld, kan motoport van leren kan ik je zeggen.
 

Bijlagen

  • 20190629_214259.jpg
    20190629_214259.jpg
    181,7 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Hallo de terug roep actie is al in maart 2019 begonnen ik heb mijn kenteken ingetypt bij ovi rdw site en daar staat dan de oproep met het defect en dat je contact moet opnemen met de dealer
 
bikedan
Bedankt voor jou toelichting maatje :}

man of atlantic
Ik zou zelf nooit iets uit Korea kopen (geen echt 'motor'-scooterland) zoals Taiwan/Thailand/Signapore/etc.)
Je gaat daar vandaan ook stuk op de totaalprijs voor het bij jou thuis ligt.
Ben voor de rest totaal niet huiverig om iets te kopen uit een exotisch land, ik koop met regelmaat uit die regio
Daarnaast zal het nog niet voldoende zijn qua preventieve protectie... dus dan heb je wat duurs, en voldoet het nog niet... en dan?

De X-ADV wordt erg rap vuil, iets wat mij totaal niet bevalt, maar het lijkt er op dat er niet echt veel aan te doen is, (internationaal ook veel besproken onderwerp)
Ik heb de hugger van R&G, en dan nog last van allerhande opwaartse troep.
Die uit Korea lijkt wat vorser als de rest, maar heb toch mijn twijfels of het afdoende is.... hij is al een tijdje te koop... heb hem ook eerder bekeken/overwogen,
maar tot nu, t.o.z.v de rest internationaal nog geen berichten gelezen dat dit de 'enige echte' preventieve "op spat"-killer is.

Moet zelf nog steeds eens een paar rubber flappen maken om aan de onderkant van de R&G, hugger te plaatsen,
waarmee ik denk dat ik het iets makkelijker zal hebben met preventief schoonhouden.

Korea is geen goedkoop land, ik ben er geweest, in feiten is alles daar markant duurder als hier, dus let op
als je daar besteld.
Je mag ook boven op de aankoopprijs nog aardig wat bij betalen aan inklaar en btw kosten, etc.

Mvg. Jan
Deze lijkt me wel wat, vanwege de lichte verhoging bij het uiteinde. DPM Rear Hugger iemand deze al geprobeerd? Als het alleen al 50 procent minder wordt ben ik al tevreden. Rijd niet al te graag met regen..
 
gisteren en vandaag toerritje gemaakt door Tethoburger Walt, leuk via kleinen weggetjes gereden, ongeveer 550 km. De X-adv was ondanks de 36 graden niet te warm om op te zitten met de juiste beschermende, doorwaai kleding. Leuk om te doen.
YamahaTM: ik denk dat de grote hugger die ik hierboven heb laten zien het enige is dat bij opspannend water kan helpen. Jan is nog niet overtuigd, maar ik ben van plan het te gaan proberen. Anders moet het iets met rubberflappen worden.
 
Ik heb echt nog geen seconde spijt van mijn overstap naar de X-ADV!

Vandaag voor het eerst gewassen na een rit Brussel-Antwerpen door de regen.
Er is wel wat meer werk aan, er zijn meer hoekjes en kantjes aan.
Maar dan ben ik er langer mee bezig en dat is een handig excuus om meer tijd met de X-ADV door te brengen O-)
full
Kijk ik wist het! Misschien is dit voor de 2019 model een verandering van de adv. Mijn adv is afgelopen weekend aangeschaft. De veringen zijn nu zwart blijkbaar.. Zie hieronder

Mooie motor domi 🤪
 

Bijlagen

  • 20190629_214259.jpg
    20190629_214259.jpg
    181,7 KB · Weergaven: 20
Kijk ik wist het! Misschien is dit voor de 2019 model een verandering van de adv. Mijn adv is afgelopen weekend aangeschaft. De veringen zijn nu zwart blijkbaar.. Zie hieronder

Mooie motor domi 🤪
hahaha

Mijn X-ADV is inmiddels al twee maanden geleden verkocht!
Ik heb een Africa Twin aangeschaft. Staat netjes naast mijn Transalp van exact twintig jaar ouder😉
De AT rijdt als een fiets - met DCT natuurlijk...
Ik heb er al een Alpenrit van 2140km op zitten, heerlijk.

1406755
 
Laatst bewerkt:
Ha, mooi en gefeliciteerd.
Ik schrok toen ook van de prijs, van de mistlampen, dus ook niet er op laten zetten, de rest wel + handvat verwarming... trouwens ook bij Goedhart.
Mistlampen heb ik toen bij Ali Express besteld, en die bevallen goed. (mistlamp copy van BMW) Ook nog speciale beugels voor besteld in Taiwan bij TBS.
Een aantal pagina's terug staat de link naar de mistlampen en ergens nog wat foto's van aansluiten.
Als ik nu mistlampen zou kopen bij Ali dan zou ik voor deze gaan.

Vraag voor de gein eens volgende week of ze nog de re-call actie gaan uitvoeren in NL.
Snap niet dat NL zo achterblijft, in Italië en Frankrijk waren ze er eind vorig jaar al mee gestart.
Overigens zelf geen centje last, dus niet echt iets waar ik achteraan zit.

Mvg. Jan
Ik heb toch eergister de Honda fog light besteld... Het irriteerde me toch dat alleen dat niet origineel zou zijn. Als ze erop hangen bij de 1000km beurt maak ik wat foto's en video's voor YouTube. Je vindt daar namelijk niet echt een duidelijke video van de originele honda fog light . Met licht verschil in de avond etc.
 
hahaha

Mijn X-ADV is inmiddels al twee maanden geleden verkocht!
Ik heb een Africa Twin aangeschaft. Staat netjes naast mijn Transalp van exact twintig jaar ouder😉
De AT rijdt als een fiets - met DCT natuurlijk...
Ik heb er al een Alpenrit van 2140km op zitten, heerlijk.

Bekijk bijlage 1406755
Ow ja tuurlijk dat was jij haha. Had nog gereageerd hoe mooi je africa twin was 👍
 
Sorry voor de gesprekken met mezelf haha. Maar heb aardig wat kilometers achter de rug. Zeer tevreden, kickdown idd erg grappig. Ik heb hem al goed doorgehaald tot de 175km p/u op de teller van de honda, had het gevoel dat ie nog harder kon. Dat hele inrijd periode onder een bepaald aantal toeren blijkt ook niet meer van deze tijd te zijn. Er staan een aantal goede video's op youtube hierover, soort van wetenschappelijk bewezen ;) Ik heb de eerste 100km gewoon rustig aan gedaan. erna toch maar gaan knallen haha. Dat ding nodigt je ook gewoon uit..

Zit nog uit te vogelen wat voor stand van het windscherm het meest ideale is met hoge snelheden op de snelweg. De hoogste stand krijg ik last van turbulentie vanaf ongeveer 120km p/u. De laagste stand krijg ik gewoon helder wind tegen me aan zonder turbulentie. Hoe rijden jullie ermee op de snelweg en waarom op zo een stand. Zou ideaal zijn als dat windscherm elektrisch was.

Ik kom van de yamaha mt10 en ik merk toch dat de honda echt vast tegen de weg ligt op de snelweg. echt heerlijk. Het geeft me veel zelfvertrouwen in bochten en over hobbels.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan