Honda X-ADV

Ik kom van de yamaha mt10 en ik merk toch dat ding echt vast tegen de weg ligt op de snelweg. echt heerlijk. Het geeft me veel zelfvertrouwen in bochten en over hobbels.

Ik kom van een NC750X en heb dezelfde ervaring. Wat betreft de hoogte van het scherm; staat meestal op de stand 2 (1 laag - 5 hoog) tenzij het echt koud wordt of ik langdurig over de snelweg rijd. De hoogste stand geeft meer turbulentie maar ook meer comfort.
 
...Hoe rijden jullie ermee op de snelweg en waarom op zo een stand.

rij één na hoogste stand, (hoger kan ik niet vanwegen navigatie) en dan met Givi Vario Spoiler er op.
Heb wel extra nylon ringen in de zijdelingse ophanging van het windscherm aangebracht voor een betere fixatie/stijfheid van het windscherm.


Mvg. Jan

edit:
naast zijdelings overigens ook aan de voorkant de 4 rubber-ophangingen voorzien van nylon ringen t.b.v. "windscherm-ophangings-oppervlakte verbreding".
 
Laatst bewerkt:
Ik kom van een NC750X en heb dezelfde ervaring. Wat betreft de hoogte van het scherm; staat meestal op de stand 2 (1 laag - 5 hoog) tenzij het echt koud wordt of ik langdurig over de snelweg rijd. De hoogste stand geeft meer turbulentie maar ook meer comfort.
Idd op stand 2 hoef je er bijna niet aan te zitten. Ik denk dat dit de meest ideale stand is. Top.

Vandaag ook een radiator shield en een usb aansluiting aan het stuur besteld bij goedhart. Na de duizend beurt met alle accessoires ga ik wel een langere reis inplannen.
 
Hierbij een video van mijn Honda X-ADV inclusief de Fog Lights van Honda. Naar mijn idee was er nog geen duidelijke video op YouTube.

k zal nog een nacht shot maken van de fog lights (aan/uit). Ik hoop dat de kwaliteit verbeterd naar Full HD 60Frames. Had het geupload vanaf mijn telefoon. Ik wil nog 1 ding en dat is de Honda handvatverwarming. Dat komt later wel wanneer het frisser wordt.

 
Ziet er prima uit :}
Die van mij (één berg goedkoper) doen er niet eens echt veel voor onder.
Handvat verwarming is welmooi, want alle 5 standjes zie je 'on-screen'
Qua verbruik is het wel een berg aan stroom bij elkaar, als je alles hebt aanstaan (ik monitor altijd mijn voltage)
Ik heb de X-Grip rechts zitten, moet hem nog eens omruilen voor mijn 'Quad-lock', ligt al een tijdje in de kastmaar nog geen tijd gehad voor montage.
X-grip is top... zoals alles van Ram-Mount,..al jaren Ram-mount fan, maar de 'Quad-lock' is wat subtieler qua omvang.

Cheers Jan
 
Ziet er prima uit :}
Die van mij (één berg goedkoper) doen er niet eens echt veel voor onder.
Handvat verwarming is welmooi, want alle 5 standjes zie je 'on-screen'
Qua verbruik is het wel een berg aan stroom bij elkaar, als je alles hebt aanstaan (ik monitor altijd mijn voltage)
Ik heb de X-Grip rechts zitten, moet hem nog eens omruilen voor mijn 'Quad-lock', ligt al een tijdje in de kastmaar nog geen tijd gehad voor montage.
X-grip is top... zoals alles van Ram-Mount,..al jaren Ram-mount fan, maar de 'Quad-lock' is wat subtieler qua omvang.

Cheers Jan
Thx!
Mogen de fog lights van de politie trouwens altijd aan? Wil 'm eigenlijk altijd aan op de snelwegen. Merk nu al met inhalen dat de mensen echt sneller opzij gaan om ruimte te maken. Top dus!

Dat dacht ik ook al ja, dat het een hoop stroom verbruikt. Ze zijn erg krachtig. Die quad lock heb je een hoesje voor nodig hé op je tel. Zat er nog aan te denken, maar vindt t niet mooi zo een hoesje. Die quad lock is stukken subtieler idd zag dat al een keer bij wat YouTube video's. Dit ding is gewoon lelijk maar wel erg goed!

Ik had laatst een nachtje rijden vanaf Amsterdam naar Rotterdam toch last van koude vingers (zomer handschoenen). Dus ik ga ze zeker halen! Dan is het klaar naar mijn idee... Hier nog wat shotjes.
20190716_183209.jpg
 

Bijlagen

  • 20190716_183224.jpg
    20190716_183224.jpg
    240,6 KB · Weergaven: 32
  • 20190716_183321.jpg
    20190716_183321.jpg
    140,2 KB · Weergaven: 31
  • 20190716_183212.jpg
    20190716_183212.jpg
    271,1 KB · Weergaven: 33
  • 20190716_183057.jpg
    20190716_183057.jpg
    141,4 KB · Weergaven: 33
Thx!
Mogen de fog lights van de politie trouwens altijd aan? Wil 'm eigenlijk altijd aan op de snelwegen. Merk nu al met inhalen dat de mensen echt sneller opzij gaan om ruimte te maken. Top dus!

Ja kweet niet, eigenlijk niet maar je ziet er veel wel mee óp' rijden. Doe zelf liever ook niet anders

Dat dacht ik ook al ja, dat het een hoop stroom verbruikt. Ze zijn erg krachtig. Die quad lock heb je een hoesje voor nodig hé op je tel. Zat er nog aan te denken, maar vindt t niet mooi zo een hoesje. Die quad lock is stukken subtieler idd zag dat al een keer bij wat YouTube video's. Dit ding is gewoon lelijk maar wel erg goed!

Heb X-Grip sinds 2015 dus wilde eens wat anders.
Hoesje van Quad-lock is idd. so so,.
Ik gebruik veel mijn vingerprint op Samsumg S9+ en dan zit die quadlock contructie in de weg....dus tis allemaal wat...[/QUOTE]

Mvg. Jan

b.t.w
USB-eetje ziet er ook goed uit.
Heb ik ook alleen dan onder het stuur, dan wel vierkant in plaats van rond. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen 😉
Heeft er hier iemand interesse in de volledige uitlaat lijn van Arrow voor de xadv? Demper is nooit gebruikt en voorste bocht twee maanden 😉
This omdat ook mijn xadv heb ingeruild voor een Yamaha tracer gt 😃
Groetjes baldy
 
Hoi iedereen 😉
Heeft er hier iemand interesse in de volledige uitlaat lijn van Arrow voor de xadv? Demper is nooit gebruikt en voorste bocht twee maanden 😉
This omdat ook mijn xadv heb ingeruild voor een Yamaha tracer gt 😃
Groetjes baldy
Denk het niet, maar heb je een foto? Ben best tevreden met de standaard uitlaat. Maar als ie heel mooi is..
 
Thx!
Mogen de fog lights van de politie trouwens altijd aan? Wil 'm eigenlijk altijd aan op de snelwegen. Merk nu al met inhalen dat de mensen echt sneller opzij gaan om ruimte te maken. Top dus!

Dat dacht ik ook al ja, dat het een hoop stroom verbruikt. Ze zijn erg krachtig. Die quad lock heb je een hoesje voor nodig hé op je tel. Zat er nog aan te denken, maar vindt t niet mooi zo een hoesje. Die quad lock is stukken subtieler idd zag dat al een keer bij wat YouTube video's. Dit ding is gewoon lelijk maar wel erg goed!

Ik had laatst een nachtje rijden vanaf Amsterdam naar Rotterdam toch last van koude vingers (zomer handschoenen). Dus ik ga ze zeker halen! Dan is het klaar naar mijn idee... Hier nog wat shotjes. Bekijk bijlage 1409874
Welk merk is de USB ingang ? Erg moei gedaan !
 

Bijlagen

  • IMG_20190225_153350.jpg
    IMG_20190225_153350.jpg
    204,5 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20190225_153323.jpg
    IMG_20190225_153323.jpg
    215,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190225_153337.jpg
    IMG_20190225_153337.jpg
    147,5 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20190225_153317.jpg
    IMG_20190225_153317.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 13
Ook besloten de originele set te kopen en erop te zetten, best nog een behoorlijke klus. @YamahaMT , zat de montage bij jou inbegrepen in de prijs?
Ik ben nog serieus aan het overwegen of ik de valbeugel zwart ga maken. Persoonlijk lijkt me dat mooier in deze kleurstelling.

mhQAFE5.jpg

3Jq0dwX.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook besloten de originele set te kopen en erop te zetten, best nog een behoorlijke klus. @YamahaMT , zat de montage bij jou inbegrepen in de prijs?
Ik ben nog serieus aan het overwegen of ik de valbeugel zwart ga maken. Persoonlijk lijkt me dat mooier in deze kleurstelling.

mhQAFE5.jpg

3Jq0dwX.jpg
Knap dat je het zelf hebt gedaan. Nee niet bij de prijs. Heb me lek betaald aan werk uren. Enige wat meevalt is dat ik bij alle Honda accessoires 15 korting heb gekregen. Ze hadden voor de 1000km (gratis gekregen, niet de werkuren) usb + fog light en Radiator shield 300 euro gerekend aan werkuren. Ik vind het in ieder geval fijn als er iets is met de lampen heb ik een plek om te klagen. En las overal al dat het een super klus was.

Ik denk dat zwart er erg mooi zal staan. Alleen komt de vorm misschien minder naar buiten door de zwarte voet gedeelte. Misschien glimmend zwart een idee en niet mat... Springen ze er meer uit.

Ps hieronder een video van de fog lights in de avond. Het was niet heel donker, next time. Merk wel dat ze echt heel erg verlichten. Dit merk je vooral op snelwegen of in de stad bij hoge verkeersborden..

 
Duurzaamste/Mooiste voor de site-crash-bars is overigens wel poeder-coating als je er gewoon met een spuitbus zwart overheen gaat, zul je op een gegeven moment mogelijk last krijgen van slijtage/onthechting
.
Mvg. Jan
 
Duurzaamste/Mooiste voor de site-crash-bars is overigens wel poeder-coating als je er gewoon met een spuitbus zwart overheen gaat, zul je op een gegeven moment mogelijk last krijgen van slijtage/onthechting
.
Mvg. Jan
Krijg met de orginele al slijtplekken en zoveel rij ik er niet mee vind ik een beetje tegen vallen
 
tijdens proefrit op de x adv vond ik de aan uit reactie wat aan wezig vooral bij koude start klopt dat beetje?
en waar ik aan moest wennen is de klik die je hoort bij schakelen?
 
Ik ga vandaag mijn ketting reinigen en inspuiten. Enige tips iemand of ik nog iets anders moet controleren? Ik heb net boven de 1000km gereden. De ketting is goed beschermd tegen vuil en nattigheid. Top. Ik denk dat je hierdoor wel langer dan 500km je ketting hoeft te reinigen/inspuiten..
 
Nou is gereinigd en ingespoten. Was toch nog best smerig geworden ondanks de kettingbescherming. Denk dat ik binnenkort even richting de eifel ga een kort weekendje. De Honda is er iig klaar voor 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan