Honda X-ADV

Heren motorrijders,

Mijn oog is ook gevallen op de x adv. Nu heb ik een anderhalf jaar een Integra gehad. Deze weg gedaan om dat ik rug pijn kreeg ( leeftijd 35 ).
Nu vraag ik mij af hoe dat gaat met de x adv.
Zijn hier problemen mee ?
Weet van de Integra dat sommige mensen het zadel aanpaste.
 
Heren motorrijders,

Mijn oog is ook gevallen op de x adv. Nu heb ik een anderhalf jaar een Integra gehad. Deze weg gedaan om dat ik rug pijn kreeg ( leeftijd 35 ).
Nu vraag ik mij af hoe dat gaat met de x adv.
Zijn hier problemen mee ?
Weet van de Integra dat sommige mensen het zadel aanpaste.
Gisteren heb ik mezelf ook een X ADV gekocht na een proefritje op de 2019 versie met camouflage kleur. Mijn grootste probleem met mijn huidige scooter (X-Max 300) is de vering. Deze staat zo hard dat ik ook last krijg van mijn onderrug (37 jaar).

Nu een budget scooter vergelijken met een X ADV is als appelen met pruimen vergelijken. Maar toch kan ik met een gerust hart zeggen dat dit stukken beter is! De upside down vork vooraan neemt alle drama weg en achteraan zit het ook snor. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met een Integra maar gezien het doelpubliek voor deze machine denk ik niet dat er beter op de markt is.

Mijn advies: ga hem eens testen
 
Nieuw speelgoed van Ali net gemonteerd =) kwaliteit voelt top aan iig
 

Bijlagen

  • 20190807_164206.jpg
    20190807_164206.jpg
    169,5 KB · Weergaven: 21
  • 20190807_164311.jpg
    20190807_164311.jpg
    174,4 KB · Weergaven: 27
  • 20190807_164213.jpg
    20190807_164213.jpg
    165,4 KB · Weergaven: 20
  • 20190807_164222.jpg
    20190807_164222.jpg
    149,6 KB · Weergaven: 27
Ga toch een mudguard bestellen. Want met dit weer is 't wel een ramp aan t worden.. Ook voor je ketting. Als ik die deel alleen al schoner kan houden is 't goed.
 
Lijkt me inderdaad een goed idee. Ben benieuwd welke mudguard je gaat bestellen en waar. Voor mij als leek zou het fijn zijn moest ik dat eenvoudig kunnen installeren.

Ondertussen heb ik een mount besteld voor mijn gsm. Zodat ik Waze kan blijven gebruiken. Kost wel iets maar dan heb je ook iets lijkt me.
 
Lijkt me inderdaad een goed idee. Ben benieuwd welke mudguard je gaat bestellen en waar. Voor mij als leek zou het fijn zijn moest ik dat eenvoudig kunnen installeren.

Ondertussen heb ik een [mount](https://www.befr.ebay.be/itm/HONDA-X-ADV-750-ADJUSTABLE-SMARTPHONE-CELLPHONE-GPS-HOLDER-/142667736536) besteld voor mijn gsm. Zodat ik Waze kan blijven gebruiken. Kost wel iets maar dan heb je ook iets lijkt me.

Denk die van hieronder. Blijkt prima te werken en de prijs is gunstig. En ook al gelezen dat het makkelijk te monteren is.

https://www.google.com/amp/s/m.nl.aliexpress.com/item/32920460034.html
 
Kan je hier even een link van posten? En waarom niet die van Honda zelf?
Volgens mij heb je die niet van honda. Wel andere topmerken zoals givi. Maar ben niet verkocht. En de prijs is zo hoog voor een stukje plastic. Die van givi zit te dicht op de band naar mijn mening. Kan vuil ophopen.

Alleen een mudguard nog en de heated grips van honda wil ik ook binnenkort bestellen. Dan is de motor echt compleet!
 
Kan je hier even een link van posten? En waarom niet die van Honda zelf?
Volgens mijn dealer heeft Honda de voetsteunen zelf ook beschikbaar als accessoire aan 500€. Dit vind ik redelijk veel maar dat komt blijkbaar door het aluminium dat ze gebruiken.
Ik noem dat oplichting voor stepjes haha. De steps die ik heb zijn top en worden ook aanbevolen op meerdere sites. En als ze kapot gaan maakt 't ook niet uit voor dat geld.

Ps dacht dat je het over een originele mudguard had van honda.

https://m.nl.aliexpress.com/item/32...d=3961amp-haJyzxmuoYz2jMQh6Di82w1566121775516
 
@YamahaMT je zal wel eens je nickname moeten updaten, want dat past niet bij een Honda ;) Waar reed je mee voor de X ADV? En waarom overgeschakeld?
Ja hahaha gelijk heb je. Ik heb een kawa z800 en erna een yamaha mt10 gehad. De laatste was een topper maar verbruikte echt zo veel!

Ik wilde gewoon meer comfort en ruimte hebben voor mijn tassen etc. Snelheid was niet meer belangrijk voor me. Alhoewel ik de kick van de mt10 wel ECHT mis.

Zat te twijfelen tussen de Tracer 900gt en de bmw gs 1200. Het was bijna kop of munt geworden tussen de Tracer 900gt en de honda. Uiteindelijk super blij met de Honda. Zit nu op 2000km. Helemaal tevreden!

Ik ga hier voorlopig van genieten, alleen zal ik altijd een zwak hebben voor de gs 1200 of 1250. Misschien over een paar jaar...
 
@YamahaMT als je spreekt over het missen van de 'kick' in vermogen kan ik dat begrippen. Een goeie tien jaar geleden reed ik met een Honda Fireblade. Prachtige machine, mooie kleuren, veel vermogen,... Kortom, alles wat je nodig hebt als je 23 jaar bent.

Ondertussen ben ik 37 en zoek ik net als jij wat meer comfort en verdwijnt vermogen wat op de achtergrond. Enkele jaren niet meer gereden en dan in december een Yamaha X-Max 300 gekocht. Super fijne scooter! Maar met spijt in het hart moet ik er wel afscheid van nemen en heb ik me nu een Honda X ADV gekocht die ik over een week mag gaan halen :)

De X-Max zijn vering was gewoon veel te hard waardoor ik last kreeg van mijn rug. Na een testrit met een gelijkaardige moto, Kawasaki z1000sx toch voor de X ADV gekozen. Het schakelen was ik gewoon beu geworden, dat viel me dus echt tegen op de Kawasaki. Ook vind ik een scooter wel beter gebalanceerd om in de garage makkelijk achteruit te kunnen duwen. En het is ook zo fijn om een helm te kunnen kwijtraken onder het zadel. De vering van de X ADV is ook echt veel beter! Dan nog een goeie overnameprijs voor mijn X-Max en de deal was beklonken.

Nu aan het denken over een omnium verzekering of niet. Kost 970€ per jaar met een franchise van minimum 300€ en je verliest 10%. Denk dat ik het bij een gewone verzekering houd. Zonder auto is het echt een drama om schappelijke prijzen te vinden in België voor een verzekering.
 
Ik heb zo'n mod guard en een hugger op de Honda X-adv zitten. Ik ben een doorrijder ook in de winter, maar beide zijn niet voldoende om je te beschermen. De modder zit tot op mijn jas ondanks de protectie. Ik heb een groter hugger ontdekt in Zuid Korea:
1566139882502.png
1566139882502.png
 
FactoryM Store is dan de website, bij Koreanse tekens even doorklikken en verschijnt de Engelse tekst. Ik ben aan het sparen en begin volgende maand ga ik hem bestellen. Hij is van carbon en langer dan alle andere Venders die ik gevonden heb.
 
@man of atlantic misschien moet je dan wel zoiets hebben. Heb je de standaard taartschep achteraan om je nummerplaat vast te houden? Want ik denk dat dat ook wel voldoende modder moet tegenhouden.

Ik ben zelf ook een doorrijder maar heb mijn ADV pas eind volgende week. Ben echt benieuwd! Can't wait!

PS: ik kreeg de website niet open. Toch opletten bij zo vreemde sites
 
Ondertussen heb ik een mount besteld voor mijn gsm. Zodat ik Waze kan blijven gebruiken. Kost wel iets maar dan heb je ook iets lijkt me.


Ajjjj,... die had je beter bij de maker kunnen bestellen.
Product is van TBS uit Taiwan, jij hebt hem nu van een Fransoos gekocht die er er ook nog wat aan wil verdienen.
Ik betaalde inclusief verzenden iets van 115 á 120 euro toen ik dat ding ooit eens bestelde.


Zoals reeds opgemerkt door man of atlantic, zelfs met allebei: hugger en de spray-guard blijf je last houden.
De hugger die jij hebt besteld is al een paar keer onderweg verloren/ los gaan zitten volgens Franse berichten op FB.
Geef hier dan ook extra aandacht aan tijdens montage!

Mvg. Jan
 
Gisteren heb ik mezelf ook een X ADV gekocht na een proefritje op de 2019 versie met camouflage kleur. Mijn grootste probleem met mijn huidige scooter (X-Max 300) is de vering. Deze staat zo hard dat ik ook last krijg van mijn onderrug (37 jaar).

Dag DarkLite1,

Ik heb ook een Xmax 300 en heb de achtervering op de zachtste stand gezet, zodat ie wat beter veert. Maar het kan beter.
 
@ejp dat heb ik ook geprobeerd maar dan is hij niet meer zo stabiel op slecht wegdek met hoge snelheid heb ik gemerkt. Zo voelde ik me redelijk oncomfortabel toen ik op de snelweg een grote bocht moest nemen. De machine begon gewoon te wobbelen (heb er geen beter woord voor).

Moest Yamaha een X-Max uitbrengen met deftig. afstelbare achtervering zou dat echt de droom machine zijn. Genoeg vermogen voor autostrade, veel opbergruimte onder het zadel, TC, ... Vandaar dus mijn keuze voor de X ADV nu.
 
Ik lees veel over het achterste spatbord, wegens te kort enz... ,hebben jullie al eens gekeken naar alle andere motoren, race en nakeds vooral, die hebben geen spatbord meer de naam waardig, zo ook onze scooter zo blijkt.
Bij mij zit er alles nog op van de originele spatborden en ik ondervind weinig last van het opspattende slijk en water, oja ik rij het hele jaar door behalve de zomer maanden die mag mijn Z1000 op haar wieltjes doorbrengen...
Zoals jullie zien op de bijgaande foto, heb ik dus mijn X adv ontdaan van haar kunstof body.... dit is een aanzienlijk klus dat wel een aantal uurtjes in beslag neemt.
Ook heb ik gezien dat mijn kettingsetje aan vervanging toe is, ook een 24000km mee gegaan.
Verder geen opmerkingen, voor degene die ook doorrijden is het reinigen van de ketting ook belangrijk, mijn advies is om toch om een aantal duizenden km deze grondig te reinigen en terug invetten.

Sinds kort is er ook een leovince demper gemonteerd de nero om precies te zijn, past perfect, Db killer uithalen is een rotklus wegens vast gelast puntje aan de onder kant. (boutje)
Met db killer even stil als met gewone demper, zonder db killer gewoon goed geluid zonder overlast te bezorgen.

Mijn X adv mag morgen dus op groot onderhoudt, daarom staat deze dan ook in haar blootje...( scheelt in werkuren)
 

Bijlagen

  • IMG_20190819_154724.jpg
    IMG_20190819_154724.jpg
    187,9 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Prima initiatief, ben normaliter actief ingesteld om toertjes in binnen/buitenland te organiseren en/of mee te rijden.
Kan er alleen dit jaar door diverse medische ingrepen niks mee aanvangen.
Kijk dan ook tot het nieuwe jaar vanuit MF. mee langs de zijlijn

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan