Honda X-ADV

Ik heb trouwens gewoon de originele kentekenhouder gelaten omdat mijn gevoel zei dat het veel gaat tegenhouden. Maar ik denk dat de honda koffer me ook goed beschermd tegen spatten op mijn jas of kleding. Daar heb ik dus nergens last van gehad. En heb in de regen periode de afgelopen periode gewoon gereden.

Ik ga morgen trouwens langs goedhart motoren, want de honda x adv lampen en de usb lader die ze hebben aangesloten werken plots niet meer... Daarom vind ik het soms toch met zulke handelingen fijn het door hun te laten doen, hoe duur ze ook zijn.
 
Bij mij is dat juist anders om, ik moet en ik wil alles zelf weten. en doen, en doe het ook op een verantwoorde professionele manier.
Heb ik het gereedschap niet, dan koop ik het gewoon, ik ben er ook van overtuigd dat ik het zelf in vele gevallen beter doe als een monteur.
Het is misschien een oneerlijke vergelijking ik ben immers niet commercieel dus kan er extra veel aandacht aangeven, iets wat vaak niet kan
in een grote drukke winkel waar men aan de lopende band bezig moet zijn.

Mvg. Jan
 
Er is weer een nieuwtje op Ali-express

Een jaar geleden door mij en enkele andere aangevraagd bij de kopie specialisten uit China.
Nu eindelijk een jaar later een eerste versie, sta er zelf nog wat sceptisch tegenover omdat ik liever een alternatief zou hebben
van de DPM Stainless Steel Footrest Kit
Heb op mijn vorige scooter namelijk goeie ervaring met de grip die je hebt van rvs platen met opstaande gaatjes, dit dan vanwege de formidabele grip.
Kijk dus zelf eerst de kat uit de boom omdat ik mij afvraag of deze Chinese versie wel voldoende grip geeft :?
Voor de rest: "Doe normaal en koop geen gekke kleurtjes" :N

Misschien heeft er iemand interesse in deze voetplaten die natuurlijk veel aantrekkelijker zijn geprijsd dan Honda's OEM versie van 180 pop,
of de DPM versie van 237 pop.
Vindt zelf de DPM's nog steeds het mooist, maar de prijs heeft mij tot nu toe altijd nog tegengehouden, had gehoopt
dat ze in de loop der tijden iets goedkoper zouden worden.
Niks is echter minderwaar: Zo'n 1,5 jaar terug waren ze net onder de 200 pop, ze zijn dus alleen maar duurder geworden.
En wat betreft Honda's OEM heb ik mijn twijfels of het naast esthetisch ook nog een andere toegevoegde waarde heeft.

E70Yuh.png


-Materiaal: Aluminium
-Kleur: Zwart, Rood, Goud, Blauw, Grijs
-Montage:Voor Honda X-ADV750 2017 2018 2019
-Pakket Inclusief: 1 Set x Voetsteun Pedaal Plaat + een zak van schroeven
Prijs: € 64,13

Url....: klikker-de-klik

Happy weekend all *O*
 
Er is weer een nieuwtje op Ali-express

Een jaar geleden door mij en enkele andere aangevraagd bij de kopie specialisten uit China.
Nu eindelijk een jaar later een eerste versie, sta er zelf nog wat sceptisch tegenover omdat ik liever een alternatief zou hebben
van de DPM Stainless Steel Footrest Kit
Heb op mijn vorige scooter namelijk goeie ervaring met de grip die je hebt van rvs platen met opstaande gaatjes, dit dan vanwege de formidabele grip.
Kijk dus zelf eerst de kat uit de boom omdat ik mij afvraag of deze Chinese versie wel voldoende grip geeft :?
Voor de rest: "Doe normaal en koop geen gekke kleurtjes" :N

Misschien heeft er iemand interesse in deze voetplaten die natuurlijk veel aantrekkelijker zijn geprijsd dan Honda's OEM versie van 180 pop,
of de DPM versie van 237 pop.
Vindt zelf de DPM's nog steeds het mooist, maar de prijs heeft mij tot nu toe altijd nog tegengehouden, had gehoopt
dat ze in de loop der tijden iets goedkoper zouden worden.
Niks is echter minderwaar: Zo'n 1,5 jaar terug waren ze net onder de 200 pop, ze zijn dus alleen maar duurder geworden.
En wat betreft Honda's OEM heb ik mijn twijfels of het naast esthetisch ook nog een andere toegevoegde waarde heeft.

E70Yuh.png


-Materiaal: Aluminium
-Kleur: Zwart, Rood, Goud, Blauw, Grijs
-Montage:Voor Honda X-ADV750 2017 2018 2019
-Pakket Inclusief: 1 Set x Voetsteun Pedaal Plaat + een zak van schroeven
Prijs: € 64,13

Url....: klikker-de-klik

Happy weekend all *O*
Mooi!

Ze hebben het probleempje gefixt bij goedhart. Hoefde geen afspraak ze keken gelijk er even naar. Was een fout gemaakt met het plaatsen van een zekering...
 
Het is nooit een straf om even naar Goedhart te rijden.
Ga zelf steevast vanaf Haarlem zoveel mogelijk binnendoor.
Als toetje zit je vanaf Goedhart ook heel dicht op enkele fijne toer -gebieden.
Zaterdags vroeg in de ochtend afspraak maken en daarna direct een toertje inzetten is ook aan te bevelen.

Dat je probleem snel opgelost zou worden lag voor de hand, e.a is op het hoofdstuk 'montage na' plug&play,
en het zit hem over het algemeen in het hoofdstuk plug&play ;)

Cheers, Jan
 
Bij mij is dat juist anders om, ik moet en ik wil alles zelf weten. en doen, en doe het ook op een verantwoorde professionele manier.
Heb ik het gereedschap niet, dan koop ik het gewoon, ik ben er ook van overtuigd dat ik het zelf in vele gevallen beter doe als een monteur.
Het is misschien een oneerlijke vergelijking ik ben immers niet commercieel dus kan er extra veel aandacht aangeven, iets wat vaak niet kan
in een grote drukke winkel waar men aan de lopende band bezig moet zijn.

Mvg. Jan

Ik heb dezelfde instelling en om deze reden heb ik zelf de recall uitgevoerd. Er staat 2,8 uur voor, zou kunnen wanneer je ervaring hebt en precies weet wat je moet doen. Ik heb er een paar uurtjes langer over gedaan. Een paar plaatjes:

xKsxHZi.jpg

sPnLAy3.jpg

u2oCkM9.jpg

XsxCYzw.jpg


Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles weer goed schoon te maken onderin. Er zat toch best veel zand en steentjes overal onderin.
 
Yup zou voor mij ook appeltje/eitje cq ideaal zijn om de mod zelf te doen. Een stuk eerder in het topic had ik al de foto's met de desbetreffende kabelboom laten zien. Weet ook precies wat de bedoeling is. Mooiste is dat ik bij montage elk boutje/moertje wat ik los heb gehad inpap met keramisch-vet. De garagist doet dat niet. En idd. lekker op het gemakkie... desnoods een nachtje laten overstaan voor de boel weer definitief wordt gemonteerd.

Cheers M8
 
Er zit best wel wat vuil in de X adv eens je haar helemaal in haar blootje zet.
Ook roest vorming aan de tankbevestiging bij mijn advtje, denk dat het woon werkverkeer en buiten slapen er geen deugt aan doet.
De kettingset die erop komt is van Rad afkomstig en kost rond de 130,02 eurolingers (normale standaard vertanding).
Het merk van de set is afam nr 01077555.
 
Even een vraag over het zachter zetten van de vering achteraan. In de handleiding staat uitgelegd dat hij standaard op stand 4 staat. Nu zou ik deze graag op stand 3 zetten wat iets zachter is. Ik vroeg me af of je dan moet doordraaien zodat je 5, 6, 7,... Passeert alvorens je op 3 komt? Of dat je gewoon meteen één tandje naar links kan draaien om op 3 uit te komen.

Enige tips van mensen met meer kennis? Dan ook nog even checken bij de voorvering, maar één stapje per keer.
 
Gewoon rustig aan met beleid één tandje terug draaien.
Wat niet mag is b.v van standje 2 naar standje 8 in één keer door raggen, je moet dan b.v. netjes van standje 2 telkens een stapje zwaarder gaan tot je bij 8 aankomt....dus zeg maar standje voor standje aflopen.
Dit geld gewoon voor zowel up als down.

Let wel op:
Bij standje 3 kan je met crossen in de bossen bij diepe kuilen soms met de band de onderkant vlak boven de achterbrug licht raken, ik had dat al met standje 4.
Zit bij mij nu een oppervlakkig schroei-plekje in de wielkast.
Voorvering ben ikzelf nog niet helemaal uit i.v.b.m dubbele afstelling qua demping en vering.

Mvg. Jan
 
Bedankt voor de hulp Jan. Op een ander forum in het Engels las ik ook nog ergens dat de vering nog wat zachter wordt met de kilometers. Heb hem nog maar een dag en jij heeft net geen 100km. Deze waar ik een testrit mee gemaakt had was beduidend zachter. Zou dat nog kunnen komen na een paar honderd km? Of zou ik het best nu al wat bijtregelen denk je?
 
Bedankt voor de hulp Jan. Op een ander forum in het Engels las ik ook nog ergens dat de vering nog wat zachter wordt met de kilometers. Heb hem nog maar een dag en jij heeft net geen 100km. Deze waar ik een testrit mee gemaakt had was beduidend zachter. Zou dat nog kunnen komen na een paar honderd km? Of zou ik het best nu al wat bijtregelen denk je?
Ik heb nu bijna 3000km gereden en nu je het zegt is die volgens mij wel zachter geworden. Zou zoiezo lekker afwachten. Van mij mag die iets strakker de bochten in. Vindt hem daarvoor iets te zacht juist. Dus als jij zegt dat ie standaard op 4 staat. Dan moet ik hem op 5 zetten... Als dat verstandig is natuurlijk.

Hoe bevalt de Honda? Ik ga denk de katylasator eruit halen. Iets beter geluid en ze zeggen dat het een stuk lekkerder rijdt en zelfs zuiniger. Maar weet niet of dat laatste echt zo is.

Jan is net als altijd top bezig. Bomvol nuttige informatie...
 
Er zit stikstof in de achtervering dus is het idd. min of meer aannemelijk dat er na verloop van tijd stiekum een heel klein beetje wordt uitgeperst.
Hou zelf wel van sportief, dus voor achter iers stugger als de standaard instellingen.
Heb voor ook iets stugger staan maar is lang geleden en ben een beetje vergeten hoe dat ook al weer ging.

Er staan foto's van mij in dit topic hoe ik de kat er uit heb gehaald. Alleen heb ik die nog steeds niet er onder gezet. Ha ha trage Henkie.
Wat ook leuk is is om de snorkels van het luchtfilter-huis te demonteren, dan krijg je meer lucht toevoer.
Demonteren is een peulenschil, je kunt ze er zo aftrekken.
Zonder enige vorm van schade kun je ze ook zo weer terug zetten.

Mvg. Jan
 
Bedankt voor de waardevolle hulp jongens 👍 Dan zal ik het advies van jullie volgen en de eerste duizend km gewoon afwachten of het wat zachter wordt. Indien niet kan ik het rustig bijtregelen zoals Jan heeft uitgelegd. Komt goed 😊

Mijn eerste ervaring is positief. Pakt heel snel op wanneer ik wil vertrekken aan de lichten. Vroeger met mijn X-Max die 180kg woog was ik altijd als eerste weg. Met deze ADV denk ik eerlijk gezegd nog sneller weg te zijn. Dus dat koppel aan lage snelheid zit zeker goed.

Omdat ik een wat zwakke rug heb ben ik nog wat op zoek naar een goed zithouding. Soms probeert ik wat meer vooraan op het zadel te zitten met voeten plat en soms duw ik mezelf tegen de glooiing in het zadel wat meer naar achter met mijn benen gestrekt en voeten met de tippen tegen het bovenste van het schuine plankje omhoog. Wat ook kan is zoals de Harley rijders, hielen op het schuine plankje en tip van de voet naar buiten zodat ze niet meer op het plakje staan maar wat uitsteken. Dat laatste lijkt wat raar maar zit best wel chill. Alleen kwa veiligheid is het iets minder denk ik.

Nog een laatste vraag ivm roest. Hebben jullie iets op de metalen onderdelen gespoten ter bescherming? Ik rijd het hele jaar door en hij staat wel binnen 's nachts maar als ik iets kan voorkomen is dat toch beter. Kettingspray heb ik al voorzien voor elke 2 tankbeurten uit te voeren.

Ohja, die mistlampen zijn ook leuk! Maken het zicht redelijk breed en staan laag afgesteld zodat ze volgens de dealer altijd mogen aanstaan zonder anderen te verblinden. Daar heb ik gisteren nacht met plezier gebruik van gemaakt.

Katalysator en snorkels zijn voor mij een vrij te ver vrees ik, dat laten mijn skills niet toe. Zal bij het eerste onderhoud vragen is ze dat voor me kunnen doen.
 
@WebEngine gezien jij vermoedelijk dezelfde gsm houder hebt als ik vroeg ik me af of je al een ander windscherm gemonteerd hebt? Ik was zelf aan het denken aan een iets hogere zoals het Touring scherm van Puig. Nu weet ik alleen niet of dat tegen de phone mount zou zitten of niet. Want dat zou wel jammer zijn...
 
USB en Quad-lock+Ram-mount voor telefoon zit op mijn stuur. De meegeleverde telefoonhouder van TBS gebruik ik niet.
Ik heb de Garmin Zumo 590 boven de cockpit met de TBS beugel uit Taiwan.
Maak gewoon gebruik van Honda's OEM windscherm met Givi wind-spoiler, dus geen after-market windscherm.


Uitleg omtrent mijn windscherm setup zijn maximale Hoog/Laag bereik:

1/
Bovenste standje red ik op één mm. "niet" omdat het zilveren plastic subframe van het windscherm tegen de TBS beugel aankomt, heeft
dus niet met het windscherm te maken... ongeacht het merk windscherm blijf je dat dus houden.
Mijn oplossing om in de winter toch nog maximaal beschut te zitten was het Givi opzet ruitje... daarmee kom je een flink stuk hoger uit!

2/ Onderste standje windscherm red ik niet omdat hij dan aan de bovenkant van het windscherm tegen het (Garmin anti-diefstal) > slot aan loopt
Dat (Garmin anti-diefstal) > slot zit op de TBS beugel gemonteerd, daarna komt direct de Garmin houder.

Met telefoon + houder op de TBS beugel kun je het OEM windscherm wel in het onderste standje zetten.
Ik stel me zo voor, dat ongeacht het merk windscherm, dit ook gewoon zonder problemen haalbaar zou moeten zijn.


Mvg. Jan

p.s.
iets niet duidelijk vraag gerust verder.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de feedback Jan, zoals altijd met jou een expert ter plaatse! Mijn OEM windscherm kan tot maximale hoogte maar niet tot maximale laagte, daar verlies ik 1 tandje wat Helemaal niet erg is.

IMG_20190826_153457~2.jpg


Door het rijden met mijn scooter en een mega groot Puig touring scherm ben ik zo verwend dat ik bijna altijd met mijn vizier open rijd zonder de angst om een vlieg, die ondertussen veranderd is in een mini steentje aan dergelijke snelheid, in mijn gezicht te krijgen 😀

Over zo'n opzetstuk heb ik ook nagedacht, maar op de één of andere manier vind ik dat niet sexy genoeg. . Dat doet me zo denken aan een bompa scherm wat totaal niet waar is natuurlijk, but it's in the head. Maar inderdaad, ik mis zo'n 5 tot 10cm extra hoogte om volledig uit de wind te zitten. Het standaard scherm is 52,3cm hoog heb ik net gemeten.

Kan je eens een foto posten van jouw oplossing met Givi? Ik denk ook wel dat als ik het eenmaal heb ingesteld op maximale hoogte, dat ik er niet meer aankom. Ik denk dat de Puig voor mij wel ideaal is. Van mijn vorige was ik ook content. Misschien best terug transparant kiezen om nog wat omgeving te zien.

Het windscherm van Ermax is ook heel mooi maar dat merk ken ik niet en lijkt me wat te kort te zijn. Dan is er nog MRA ook met een opzetstuk.
 
Laatst bewerkt:
Nog een laatste vraag ivm roest. Hebben jullie iets op de metalen onderdelen gespoten ter bescherming? Ik rijd het hele jaar door en hij staat wel binnen 's nachts maar als ik iets kan voorkomen is dat toch beter. Kettingspray heb ik al voorzien voor elke 2 tankbeurten uit te voeren.

Ik gebruik tectyl spray voor de inox bouten tegen het roest
De bouten die honda gebruikt roesten direct na gebruik in de regen.
Doe dit bij elke bout die bloot zit in de elementen, ook aan de assen van het draaisysteem voor het scherm.
Bij mij zijn alle boten en assen vervangen in garantie (stelsysteem van het scherm)
Let ook op roestvorming onderaan de vorkpoten (inverende chrome delen), dit heb ik ook aangegeven bij Honda en ze scheepten me af met gebrek aan onderhoud.
Dat heb ik zelf opgekuist en een tip van de monteur van dienst zei me om er vet aan het onderste deel te doen.
Dan word je vork wel wat vuiler onderaan maar ze roest dan toch niet....
Mvg
 
Kan je eens een foto posten van jouw oplossing met Givi?

Heb voorheen jaren lang steevast de MRA X-Creen gebruikt op mijn scooters, dat beviel altijd goed, maar na zoveel jaar MRA is het
ook wel weer eens tijd voor iets anders, en de Givi Vario Spoiler is dan een mooi voorbeeld om met de tijd mee te gaan, staat ook net wat knapper
bij de vormen van de Honda.

Webshop: Givi Vario Spoiler

Webshop/winkel: Givi Vario Spoiler

b.t.w.
Ermax is met zijn windschermen een topmerk, op mijn vorige scooter was ik er dik tevreden mee, dit voornamelijk omdat het een zeer stijf windscherm was.
Voor op de Honda zou ik liever eerst de kat uit de boom kijken en het scherm eerst eens in mijn handen willen houden.
Ben zelf niet echt tevreden met Honda's fragiele windscherm en zijn constructie.

_______________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________


Preventief Conserveren:

Roest/corrosie heb ik geen last van, maar begin ook altijd al met conserveren op de dag dat ik een moto heb gekocht.
Ik gebruik steevast voor bout/moer keramisch vet.
Gebruik daarnaast veel andere vetten en 'silicone/grafiet vrije multi-spray's', zoals S100 Corrosie beschermer etc.
Maak daarnaast ook gebruik van " Valvoline Glas helder tectyl" tegenwoordig: "Valvoline Tectyl Amber" voor carrosserie en moeilijk bereikbaren plekken.
Voor alle onbespoten kunststoffen gebruik ik "ArmorAll Protectant: Mat"

Mijn scooters zijn altijd een beetje vettig en nooit droog, ik beschouw dat vettige als conservering.
Hogedrukreinigen probeer ik zo veel mogelijk te beperken zodat mijn spullen dan ook een beetje vettig blijven.
Gebruik ook veel/vaak perslucht om de boel schoon te blazen als de scooter nat is geweest.
Mijn scooters staan ook altijd binnen.

Valvoline tectyl Amber

Universeel anti-roest product. Amberkleurig, penetrerend.

Een oplosbaar, vloeibaar, amber gekleurd corrosiebeschermend middel in een spuitbus. Het heeft goede waterafstotende eigenschappen en goede penetratie, en is daarom zeer geschikt als veelzijdige corrosiebescherming met een groot aantal toepassingen: automobiel-industrie, Maritiem, Huishoudelijk en Industrieel.

Amber Spray droogt tot een amber gekleurde, wasachtige, semi-stevige doorzichtige laag.


Valvoline tectyl Amber

Valvoline tectyl Multipurpose Amber

Mvg. Jan
 

Bijlagen

  • 20190827_102852 (Kopie).jpg
    20190827_102852 (Kopie).jpg
    130,6 KB · Weergaven: 30
  • 20190827_103142 (Kopie).jpg
    20190827_103142 (Kopie).jpg
    108,5 KB · Weergaven: 27
  • 20190827_103215 (Kopie).jpg
    20190827_103215 (Kopie).jpg
    134,3 KB · Weergaven: 24
  • 20190827_103443 (Kopie).jpg
    20190827_103443 (Kopie).jpg
    174,3 KB · Weergaven: 29
  • 20190827_102754 (Kopie).jpg
    20190827_102754 (Kopie).jpg
    121,3 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan