Honda X-ADV

Ohwohw.. dat wordt dus een dure kentekenplaat !! 8)7
Weet iemand of de TOMTOM rider5 met een zuignap op de Windscreen past ?
 
Tail tidy was sowieso al niet goedkoop, meen dat ik iets van 239 euro heb betaald.
Mijn prijs staat denk ik een stukje terug in het topic waar ik dat ding net had aangeschaft.
Maar goed financieel gezien: "Welkom in desoms prijzige avonturenfiets wereld"


met een zuignap

Ha ha, 'met alle respect' maar nu zeg je iets mafs :o

Montage:
Het is maar net wat je wil, of welke plek je handig vindt qua ergonomie.

Optie 1
Standaard montage met Ram-mount, L of R op stuur aan de 2 bouten van de 'rempot/remhandel' bevestiging op stuur.
Weet niet hoe dat is bij TomTom, maar bij Garmin zit standaard voor die montage methode alle Ram-mount benodigdheden in de doos.

Optie 2
Diverse beugels:



Op Ali staan ook nog beugels, maar kan er niets zinnigs over zeggen.

Mvg. Jan
 
zuignap is slecht idee

Ok duidelijk
Ik las toevallig op Duitse forums dat die opbouw kit voor tomtom (zoiets als Jan's voorbeeld #1 beugel) op de cockpit erg trilde .. omdat ie in rubbers hangt
Daarom dacht ik ik zuig em gewoon vast op de windscreen .. (lekker makkelijk)
Nu weet ik ook waarom ik er geen foto's over vond op Google haha


Optie 2
Diverse beugels:



Beugel #2 vindt ik echt TOP!!
Dank voor de Tip/Link
 
ik heb zelf de bovenste van de 2 gekocht in Taiwan. (eigenaar van die shop is een bekende van mij)
Trilt bij mij nog nauwelijks, diverse dingetjes aan aangepast, wel lastig om uit te leggen.
Qua ergonomie en veiligheid > (het op de weg blijven letten) de beste plek.

De 2e beugel (stuur beugel) heb ik dacht ik ook wel eens als kopie op Ali voor bij zien komen.
Even zoeken dus, want dat zou financieel gezien goedkoper zijn.

Nadeel van de 2e beugel is dat je er extra veel voor betaald omdat hij alleen met gsm houder wordt aangeboden.
De beugel los zou maar max 3 tientjes moeten kosten, de gsm houder erbij die je eigenlijk niet wil hebben drijft de prijs op.

Aandacht puntje:
Geen flauw idee of die 2e beugel niet stiekem (zodra je gps er op zit) toch een beetje voor dat display op het stuur komt te zitten?

Positieve is dan weer wel dat op die plek je er wel van uit mag gaan dat het 1000% trillingsvrij is.
Alles op stuur, aan beugels en dan b.v. met ook nog extra Ram-mount bal etc ertussen is gewaarborgd van trillingen.

Ik wil nooit van mijn leven meer een navigatie op het stuur... jaren lang gehad, maar dat werkt niet bij langdurige navigatie ritjes,
of toertjes met andere achter je aan enzo....is zo gezegd niet ergonomisch genoeg...telkens weer die kop/nek naar beneden
Heb alleen nog de gsm op het stuur voor app's als Flitsmeister , bellen, of liever gezegd gebeld worden, doe ik via de Garmin Zumo

Mvg. Jan
 
Dat zoeken had ik trouwens al voor je gedaan, maar kwam hem niet tegen, terwijl ik hem eerder heb gezien voor 20+ euro
Overigens bestaat er altijd een mogelijkheid dat iets wat ik niet vindt een ander wel....

Hij lijkt op deze hieronder, voor Africa Twin, alleen dan zat er niet zo'n bar in het midden maar gewoon een plat vlak plaatje waar de voet van gsm houder of gps op kan.

Url....: klikker-de-klik
 
de foto's (scroll down) doen vermoeden van wel
Het is een land van hoogstandjes, dat zie je ook al op de foto's via url.

En even speculeren: 226.49€ ex verzendkosten... geen flauw idee hoeveel, maar ik doe een gooi: 35 euro?
Daar kan dan 'mogelijk' circa 50 á 65 euro aan de deur boven opkomen aan inklaar/invoer rechten ?
 
Laatst bewerkt:
daar heb ik nog geen idee van. Ik klaagde over de tijdsduur van productie en krijg individueel korting en hoef geen shippingskosten te betalen, begroot op $ 40.
 
Ze maken die dingen vaak pas na een bestelling, althans dat zie ik net op hun website.
Ze hebben ook de spray-guard... kost : 211.30€
Als je beide hebt dan zit je markant zowat pot dicht aan de achterkant,
de ruimte tussen hugger en spray-guard is zo weinig dat er nauwelijks iets aan dirt tussen door kan glippen :9

De hugger is voor de rest ook wel uniek, de enige die ook "echt" diep naar beneden doorloopt bij motorblok,
en de achterbrug houder aan uitlaat zijde ziet er ten opzicht van de concurrentie ook uniek uit.

Voor de rest:
Het hele plaatje van de hugger komt op mij iets oubollig over, maar aan de andere kant is het stoer laten overkomen van Honda met zo'n open
achterkant ook 100% knudde ;(
Dan liever iets minder stoer en wel een beter afgesloten achterkant :Y
Honda verdient eigenlijk een schop in het kruis met hoe ze ons telkens opzadelen met al die troep aan de achterkant :(
Ik haat het als iets telkens zo goor wordt, of stel ik mij nou aan :?

Zo dat was even een emoticon tsunami 😂

Mvg. Jan
 
Hi maat, long time niet gezien.... goed dat je er nog bent
Laatste was dat whatsapje met je moto en dochter
Er werd nog om je gevraagd in het bij jou wel bekender topic.

Mvg. Jan
 
hoi jan helaas zo weinig tijd met wwrk chool kids etc.
maar vergeten doe ik jullie niet hoor.
nu ik effe tijd had wat af en aan gelezen en hier en daar egreageert haha.
ik heb wat in mijn pm gekregen daar ook even op gereageerd haha.

gp1000 heb ik uiteraart nog maar ondertussen nog wat mensen om mij heen met 1000 en of die het ook nog van plan zijn.
op deze manier komen we er wel.
 
Morgen man,
ja het leven gaat ook gewoon verder, jou kits worden nu natuurlijk ook wat ouder, dus zullen ondertussen ook wel al op sport zitten of een hobby hebben.
Had laats al een berichtje geplaatst in jou topic, want het wordt nog steeds gezien als de monster daad, ha ha kan niks tegen op.
Zie waarschijnlijk alleen je achterlicht als ik met de X-ADV naast jou weg rij, ha ha gewoon een über -scooter

Mvg. Jan
 
Dat zoeken had ik trouwens al voor je gedaan, maar kwam hem niet tegen, terwijl ik hem eerder heb gezien voor 20+ euro
Overigens bestaat er altijd een mogelijkheid dat iets wat ik niet vindt een ander wel....

Hij lijkt op deze hieronder, voor Africa Twin, alleen dan zat er niet zo'n bar in het midden maar gewoon een plat vlak plaatje waar de voet van gsm houder of gps op kan.

Url....: klikker-de-klik

Ja dat is wat ik zoek :Y
Voor mij is zón beugeltje genoeg
'Meestal' rijdt ik toch hier in de buurt op de kronkel-weggetjes (zuidlimboland) en hier kan ik de weg als mijn broekzak!
Maar tis vooral als ik wat door Duitsland of België vlam .,
Als er iemand zoiets in die geest tegenkomt,, mag ie het graag laten weten!!

Kwam toevallig ook op een Duits Forum terecht omtrent navi-beugel en hun waren helemaal niet te spreken over die beugels aan je cockpit vast .. die zouden teveel bibberen !!
 
Kreeg het bericht uit Korea dat de Carbon Rear Fender klaar is en verscheept is naar Nederland, levertijd naar verwachting nu 7 dagen. Ben benieuwd of het echt het opwerpen van zand en water tegen kan houden.


Kwam deze tegen op een Duits Forum
Moest wel 2x kijken
Hinterrad_rechts.jpg
Hinterrad_links.jpg
Rad_von hinten.jpg
Total_links.jpg
 
Helemaal zo gek nog niet mooi in elkaar gefröbeld :)
Zit trouwens ook iets daar bij zijn voorvork/spatboard :? ... O wacht dat zijn geloof ik van die staande led lampen "model auto"
Mooi land om de komen en prima mensen Duitser,
alleen op Fora zijn het nog al eens onwijze zeikerds, achterdochtig, negatief, punctioneel, overdreven bang en noem maar op,
althans zo komen ze regelmatig op mij over.
Kortom, nog wel eens geen leuk volk om op fora mee te babbelen, maar goed dit is dan wel weer een leuk dingetje
en reken maar dat het zijn werk doet.

Een tijdelijke winter oplossing in de vorm van een extra overbrugging tussen spray-guard en hugger zou voor mij ook
wel eens de uitkomst zijn.

Dat (zoals jij het noemt) Limboland is ook niet gek om lekker te toeren :9
Je rijd van af daar ook super easy en makkelijk even naar de Eiffel, of door naar Luxemburg... machtig mooi is dat.
Maar ja, voor jou waarschijnlijk doodnormaal?
Mogelijk vindt jij het misschien veel gaver om hier in de buurt te gaan rijden.... je weet wel rondje IJselmeer,
vissie in Volendam, of langs het strand hier in N/H naar Texel
Of van mij part achter mij aan tourtje (Stelling van Amsterdam) en daarna kriskras door Amsterdam op weg naar de beste peking-eend.

Happy weekend all :]
 
Daar was het wel weer voor vandaag, lekker hoor :]
Mooie maagd heb je daar.
Kost dat nou nog extra, zo'n kentekenplaat met van die dikke mooie opleg letters?
Straks als je in de sport stand kan gaan rijden gaat de fun-factor nog een paar treetjes omhoog.

Mvg. Jan
 
Kentekenplaatje met dikke letters kost 27.50euro (normale plaat kost 12euro ,dacht ik )

Ja nog 300km en dan kunnen we eens beetje toeren maken en in de sport gooien!
Woohooo

Iemand een tip voor offroad steps?
 
De Chinees geeft ze zowat gratis weg :+

Lopen al een tijdje diverse rechtszaken tegen de Chinees , o.a. van het Italiaanse LightTech, waarvan zelfs de dozen worden na gemaakt.
Maar goed dat is vechten tegen de bierkaai, je pakt één Chinees aan en er staan er 10 op.
 
Maar de 'Grote' vraag is: is dat dan wat voor die 36euris??
Of moet je toch 300 uitgeven??
Wil niet met me been onder me achterwiel komen haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan